Komunikaty PR

Przyszłość obowiązków domowych wg Samsung

2021-01-15  |  12:00
Biuro prasowe

Samsung powiększa portfolio o kolejne urządzenia mające ułatwić życie. Należy do nich JetBot 90 AI+, który dba o czystość podłóg korzystając z innowacyjnej technologii nawigacji oraz pralki i suszarki AI Control, które sprawiają, że dbanie o odzież jest prostsze i szybsze.

Podczas targów CES 2021, firma Samsung zaprezentowała innowacyjne urządzenia AGD pomagające zautomatyzować codzienne domowe zadania. Nowy JetBot 90 AI+ wyposażono w inteligentne technologie, które optymalizują trasę robota i pozwalają mu dokładnie rozpoznawać elementy otoczenia, w jakim się znajduje. Z kolei pralki i suszarki AI Control korzystają ze sztucznej inteligencji, by uczyć się preferencji użytkownika oraz komunikować się między sobą i rekomendować najlepsze cykle prania i suszenia dopasowane do potrzeb użytkownika. Zarówno JetBot 90 AI+, jak i inteligentne pralki zostały niedawno wyróżnione tegorocznymi nagrodami CES Innovation Awards.

– W Samsung niezmiennie pracujemy nad tym, by zapewniać urządzenia AGD, które będą innowacyjne i będą ułatwiały codzienne życie na wiele nowych sposobów – mówi John Herrington, Senior Vice President, General Manager of Home Appliances. – Automatyzacja dbania o podłogi oraz nauka preferencji dotyczących prania sprawiają, że te nowe urządzenia pracują za użytkownika, który zyskuje dzięki temu więcej czasu dla siebie.

Odkurzacz JetBot 90 AI+ z czujnikami opartymi o AI i nawigacją

Za sprawą JetBot 90 AI+ – pierwszego na świecie inteligentnego robota sprzątającego napędzanego Intel® AI – użytkownik praktycznie bez wysiłku uzyskuje niezwykle precyzyjnie wyczyszczone podłogi.

Dzięki połączeniu czujników i działającej na bazie AI technologii rozpoznawania obiektów JetBot 90 AI+ porusza się po domu użytkownika z niezwykłą sprawnością i uważnością. Czujnik LiDAR, podobny do tych, których używa się w autonomicznych samochodach, wykrywa odległość i śledzi lokalizację, zapewniając precyzję ruchu odkurzacza. Czujnik 3D rozpoznaje różnicę pomiędzy przedmiotami takimi jak zabawki czy nogi krzeseł, wykrywa także drobne obiekty leżące na podłodze, a ponadto mapuje kształt pomieszczenia, by robot sprawnie się po nim poruszał. Algorytm rozpoznawania obiektów pozwala identyfikować wszelkiego rodzaju przedmioty i wytyczać najbezpieczniejszą i najbardziej efektywną trasę. JetBot 90 AI+ używa zebranych informacji, by sprzątać w pobliżu rozmieszczonych na podłodze przedmiotów, zachowując przy tym bezpieczną odległość od delikatnych obiektów, a także by w razie potrzeby wjeżdżać pod meble. Jeżeli jakikolwiek przedmiot zostanie sklasyfikowany jako niebezpieczny lub mogący spowodować uszkodzenie (np. kabel), odkurzacz po prostu go ominie.

Gdy JetBot 90 AI+ odkurza, jego zaawansowany silnik typu Digital Inverter maksymalizuje ssania Jet Cyclone o mocy 30W, by urządzenie wychwytywało zarówno kurz z powietrza, jak i zanieczyszczenia z podłogi. Natomiast samoczyszcząca szczotka o delikatnych włóknach z miękkich tekstyliów zbiera kurz z podłogi, docierając także do trudno dostępnych miejsc.

Po zakończeniu odkurzania JetBot 90 AI+ automatycznie wraca do Clean Station™ – opracowanego przez firmę Samsung systemu usuwania zanieczyszczeń. Tam wysypuje zebrany kurz, pył i zanieczyszczenia do worka, który należy wymieniać co dwa lub trzy miesiące.

Połączenie odkurzacza ze smartfonem poprzez aplikację Samsung SmartThings[1] sprawia, że JetBot 90 AI+ oddaje całą kontrolę w ręce użytkownika. Teraz można sterować urządzeniem z dowolnego miejsca – ustalając harmonogram odkurzania, określając na mapie domu „strefy zakazane” czy nawet łącząc się z kamerą JetBot 90 AI+, by móc obserwować mieszkanie i przebywające w nim zwierzęta, gdy użytkownik jest poza domem.

Lepsze dbanie o odzież dzięki pralce i suszarce z AI

Innowacje wykorzystujące AI firmy Samsung wciąż zmieniają nasz sposób radzenia sobie z codziennymi zadaniami. Nowe pralki i suszarki Samsung AI Control zaprojektowany, by pranie i suszenie stało się łatwiejsze, bardziej intuicyjne i mniej stresujące.

Nowe urządzenia AGD wyposażono w panel AI Control. Pralka i suszarka uczy się preferowanych przez użytkownika cykli i ustawień, by proponować je automatycznie na uproszczonym, łatwym w użyciu panelu starowania. Dzięki inteligentnemu uczeniu pralka rekomenduje programy na podstawie cykli wybranych w przeszłości w konkretne dni tygodnia lub o określonych porach. Nowe pralki Samsung współpracują również z suszarkami AI Control – program suszenia zostanie automatycznie dopasowany na podstawie parametrów prania.

Warto zwrócić również uwagę na program Optymalny AI – wykrywa wagę wsadu i wykorzystuje opatentowany czujnik, by określić idealną dla niego ilość wody i detergentu. Ustala także, jak długo powinno trwać pranie, by odzież była dokładnie wyprana. Pozwala to na zmniejszenie zużycia detergentów, wody oraz prądu.

Użytkownik może także korzystać w swoim smartfonie z aplikacji SmartThings[2], za pośrednictwem której m.in. otrzyma powiadomienia o zakończonym cyklu, zdalnie rozpocznie i zakończy pranie czy ustali harmonogram prania i suszenia.

JetBot 90 AI+ oraz pralkę i suszarkę można obejrzeć na wirtualnej wystawie Samsung podczas targów CES w dniach 11–14 stycznia. Więcej informacji o najnowszych urządzeniach Samsung znaleźć można na: https://www.samsung.com/us/explore/experiences/ces2021.

 

 

[1] Dostępne na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS. Wymagane połączenie z siecią Wi-Fi oraz konto Samsung.

[2] Wymaga sieci bezprzewodowej, konta Samsung i aplikacji SmartThings. Aplikacja Samsung SmartThings jest obsługiwana na urządzeniach z systemem operacyjnym Android 4.0 (ICS) lub nowszym zoptymalizowanym dla smartfonów Samsung (serie Galaxy S i Galaxy Note). Aplikacja jest też obsługiwana przez iPhone’y z systemem operacyjnym iOS 7 lub nowszym. Aplikację SmartThings można pobrać z App Store lub Play Store.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza Biuro prasowe
2024-04-09 | 12:00

EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza

EZVIZ, czołowy producent inteligentnych rozwiązań do domu, z dumą ogłasza otrzymanie prestiżowego certyfikatu Złotego Lauru Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządzanie
AGD i RTV Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży
2024-04-05 | 01:00

Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży

Marka Roborock, globalny lider w produkcji inteligentnych robotów sprzątających, już dziś wypuszcza na polski rynek swój najnowszy flagowy produkt - Roborock S8 MaxV Ultra. Ten
AGD i RTV Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra zadebiutuje w Polsce już 5 kwietnia
2024-04-03 | 08:00

Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra zadebiutuje w Polsce już 5 kwietnia

Marka Roborock, wiodący producent inteligentnych robotów sprzątających, ogłasza zbliżającą się premierę swojego flagowego produktu - Roborock S8 MaxV Ultra. Rewolucyjne urządzenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Infrastruktura

Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe

W ubiegłym roku odnawialne źródła energii stanowiły już ponad 40 proc. mocy zainstalowanej w krajowym miksie energetycznym i odpowiadały za 27 proc. całkowitej produkcji energii. Tym samym Polska pobiła kolejne rekordy, ale w kontekście rozwoju OZE na rodzimym rynku wciąż pozostaje wiele do zrobienia. Eksperci i branża wskazują m.in. na konieczność aktualizacji strategicznych dokumentów wyznaczających kierunki polityki energetycznej, szerszego wdrożenia magazynów energii, a przede wszystkim – pilną potrzebę rozwoju systemu przesyłowego i dystrybucyjnego oraz regulacji sprzyjających inwestorom. – Zielona energia potrzebuje przede wszystkim stabilności regulacyjnej i niskiego kosztu kapitału. To kluczowe elementy, które definiują ryzyko i tempo, w jakim możemy budować nowe źródła – mówi Piotr Maciołek, członek zarządu Polenergii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.