Przyszłość obowiązków domowych wg Samsung
Samsung powiększa portfolio o kolejne urządzenia mające ułatwić życie. Należy do nich JetBot 90 AI+, który dba o czystość podłóg korzystając z innowacyjnej technologii nawigacji oraz pralki i suszarki AI Control, które sprawiają, że dbanie o odzież jest prostsze i szybsze.
Podczas targów CES 2021, firma Samsung zaprezentowała innowacyjne urządzenia AGD pomagające zautomatyzować codzienne domowe zadania. Nowy JetBot 90 AI+ wyposażono w inteligentne technologie, które optymalizują trasę robota i pozwalają mu dokładnie rozpoznawać elementy otoczenia, w jakim się znajduje. Z kolei pralki i suszarki AI Control korzystają ze sztucznej inteligencji, by uczyć się preferencji użytkownika oraz komunikować się między sobą i rekomendować najlepsze cykle prania i suszenia dopasowane do potrzeb użytkownika. Zarówno JetBot 90 AI+, jak i inteligentne pralki zostały niedawno wyróżnione tegorocznymi nagrodami CES Innovation Awards.
– W Samsung niezmiennie pracujemy nad tym, by zapewniać urządzenia AGD, które będą innowacyjne i będą ułatwiały codzienne życie na wiele nowych sposobów – mówi John Herrington, Senior Vice President, General Manager of Home Appliances. – Automatyzacja dbania o podłogi oraz nauka preferencji dotyczących prania sprawiają, że te nowe urządzenia pracują za użytkownika, który zyskuje dzięki temu więcej czasu dla siebie.
Odkurzacz JetBot 90 AI+ z czujnikami opartymi o AI i nawigacją
Za sprawą JetBot 90 AI+ – pierwszego na świecie inteligentnego robota sprzątającego napędzanego Intel® AI – użytkownik praktycznie bez wysiłku uzyskuje niezwykle precyzyjnie wyczyszczone podłogi.
Dzięki połączeniu czujników i działającej na bazie AI technologii rozpoznawania obiektów JetBot 90 AI+ porusza się po domu użytkownika z niezwykłą sprawnością i uważnością. Czujnik LiDAR, podobny do tych, których używa się w autonomicznych samochodach, wykrywa odległość i śledzi lokalizację, zapewniając precyzję ruchu odkurzacza. Czujnik 3D rozpoznaje różnicę pomiędzy przedmiotami takimi jak zabawki czy nogi krzeseł, wykrywa także drobne obiekty leżące na podłodze, a ponadto mapuje kształt pomieszczenia, by robot sprawnie się po nim poruszał. Algorytm rozpoznawania obiektów pozwala identyfikować wszelkiego rodzaju przedmioty i wytyczać najbezpieczniejszą i najbardziej efektywną trasę. JetBot 90 AI+ używa zebranych informacji, by sprzątać w pobliżu rozmieszczonych na podłodze przedmiotów, zachowując przy tym bezpieczną odległość od delikatnych obiektów, a także by w razie potrzeby wjeżdżać pod meble. Jeżeli jakikolwiek przedmiot zostanie sklasyfikowany jako niebezpieczny lub mogący spowodować uszkodzenie (np. kabel), odkurzacz po prostu go ominie.
Gdy JetBot 90 AI+ odkurza, jego zaawansowany silnik typu Digital Inverter maksymalizuje ssania Jet Cyclone o mocy 30W, by urządzenie wychwytywało zarówno kurz z powietrza, jak i zanieczyszczenia z podłogi. Natomiast samoczyszcząca szczotka o delikatnych włóknach z miękkich tekstyliów zbiera kurz z podłogi, docierając także do trudno dostępnych miejsc.
Po zakończeniu odkurzania JetBot 90 AI+ automatycznie wraca do Clean Station™ – opracowanego przez firmę Samsung systemu usuwania zanieczyszczeń. Tam wysypuje zebrany kurz, pył i zanieczyszczenia do worka, który należy wymieniać co dwa lub trzy miesiące.
Połączenie odkurzacza ze smartfonem poprzez aplikację Samsung SmartThings[1] sprawia, że JetBot 90 AI+ oddaje całą kontrolę w ręce użytkownika. Teraz można sterować urządzeniem z dowolnego miejsca – ustalając harmonogram odkurzania, określając na mapie domu „strefy zakazane” czy nawet łącząc się z kamerą JetBot 90 AI+, by móc obserwować mieszkanie i przebywające w nim zwierzęta, gdy użytkownik jest poza domem.
Lepsze dbanie o odzież dzięki pralce i suszarce z AI
Innowacje wykorzystujące AI firmy Samsung wciąż zmieniają nasz sposób radzenia sobie z codziennymi zadaniami. Nowe pralki i suszarki Samsung AI Control zaprojektowany, by pranie i suszenie stało się łatwiejsze, bardziej intuicyjne i mniej stresujące.
Nowe urządzenia AGD wyposażono w panel AI Control. Pralka i suszarka uczy się preferowanych przez użytkownika cykli i ustawień, by proponować je automatycznie na uproszczonym, łatwym w użyciu panelu starowania. Dzięki inteligentnemu uczeniu pralka rekomenduje programy na podstawie cykli wybranych w przeszłości w konkretne dni tygodnia lub o określonych porach. Nowe pralki Samsung współpracują również z suszarkami AI Control – program suszenia zostanie automatycznie dopasowany na podstawie parametrów prania.
Warto zwrócić również uwagę na program Optymalny AI – wykrywa wagę wsadu i wykorzystuje opatentowany czujnik, by określić idealną dla niego ilość wody i detergentu. Ustala także, jak długo powinno trwać pranie, by odzież była dokładnie wyprana. Pozwala to na zmniejszenie zużycia detergentów, wody oraz prądu.
Użytkownik może także korzystać w swoim smartfonie z aplikacji SmartThings[2], za pośrednictwem której m.in. otrzyma powiadomienia o zakończonym cyklu, zdalnie rozpocznie i zakończy pranie czy ustali harmonogram prania i suszenia.
JetBot 90 AI+ oraz pralkę i suszarkę można obejrzeć na wirtualnej wystawie Samsung podczas targów CES w dniach 11–14 stycznia. Więcej informacji o najnowszych urządzeniach Samsung znaleźć można na: https://www.samsung.com/us/explore/experiences/ces2021.
[1] Dostępne na urządzeniach z systemem operacyjnym Android i iOS. Wymagane połączenie z siecią Wi-Fi oraz konto Samsung.
[2] Wymaga sieci bezprzewodowej, konta Samsung i aplikacji SmartThings. Aplikacja Samsung SmartThings jest obsługiwana na urządzeniach z systemem operacyjnym Android 4.0 (ICS) lub nowszym zoptymalizowanym dla smartfonów Samsung (serie Galaxy S i Galaxy Note). Aplikacja jest też obsługiwana przez iPhone’y z systemem operacyjnym iOS 7 lub nowszym. Aplikację SmartThings można pobrać z App Store lub Play Store.
Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.