Komunikaty PR

Prysznic z funkcją recyklingu wody – innowacja marki GROHE

2022-11-09  |  11:15
Biuro prasowe

 

  • W sytuacji, gdy niemalże 1/3 Europejczyków mieszka na terenach dotkniętych deficytem wody, potrzebne są nowe rozwiązania, które pozwolą zmienić sposób zużywania jej 
    w domu. 
  • Nowe rozwiązanie marki GROHE zapewnia komfort użytkowania, jednocześnie zmniejszając zużycie wody i energii – odpowiednio o nawet do 75% i 66% w trakcie 10-minutowego prysznica. Pozwala to zaoszczędzić czteroosobowej rodzinie ponad 6 300 zł rocznie[1].
  • Nowość ta rozszerza gamę produktów marki, które ułatwiają redukcję zużycia wody w domu.

 

Susze i niedobór wody stają się codziennym wyzwaniem dla mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. W trakcie roku, średnio 1/3 Europejczyków odczuwa efekty tak zwanego stresu wodnego[2]. Z siedemnastu najbardziej dotkniętych problemami związanymi z deficytem wody krajów, aż jedenaście[3] znajduje się na Bliskim Wschodzie i w Afryce. 

 

Marka GROHE jako światowy producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni, niedawno oficjalnie zaprezentowała nowy koncept prysznica z recyklingiem wody. Dzięki temu poszerzy swoją ofertę produktów promujących efektywne wykorzystanie zasobów i ułatwiających dokonywanie ekologicznych wyborów. Rozwiązanie to pokazuje, jak nowa generacja produktów sanitarnych może zdecydowanie zmniejszyć zużycie wody. Ma to największe znaczenie 
w przypadku łazienek, które odpowiadają za 2/3 wspomnianego zużycia[4]. Dodatkowo, ogrzewanie wody jest drugim co do wielkości źródłem pobierającym energię elektryczną[5]. Podniesienie wydajności zużycia wody pozwala tym samym na ograniczenie zużycia paliw kopalnych, zmniejszenie rachunków za energię i emisji dwutlenku węgla.

 

Koncept prysznica marki GROHE z funkcją obiegu wody czyści, podgrzewa i ponownie wykorzystuje wodę, zmniejszając zużycie bieżącej wody nawet do 75%, przy jednoczesnym wykorzystaniu 1/3 energii wymaganej przez tradycyjne prysznice. Przekłada się to na zmniejszenie rachunków o nawet 65% rocznie dla czteroosobowej rodziny i redukcję emisji CO2 do 70%. Nowa technologia została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższą funkcjonalność, wykorzystując przy tym możliwie najmniejszą ilość świeżej wody. W taki sposób możemy cieszyć się długimi prysznicami bez poczucia winy. 


Wyzwania związane z niedoborem wody są jednymi z największych problemów naszych czasów. Nie pozostaje nic innego, jak odważnie stawić im czoła – zwłaszcza jeśli woda jest podstawą Twojej działalności. Dla marki GROHE, łączenie dewizy „Pure Freude and Wasser” ze zrównoważonym rozwojem od zawsze było integralną częścią DNA marki. Uważamy, że najlepszym sposobem na pomoc w oszczędzaniu wody jest dostarczenie konsumentom produktów, które nie obniżają komfortu i zapewniają jak najwyższą przyjemność z użytkowania. 
– komentuje Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA. 


Rozmawiając z naszymi partnerami, dochodzimy do wniosku, że branża budowlana będzie musiała spełniać coraz bardziej rygorystyczne standardy, z uwagi na rosnące wymagania organów regulacyjnych. Zarówno one, jak i konsumenci domagają się większej ilości ekologicznych rozwiązań. Będziemy nadal inwestować w innowacje, aby pomóc naszym partnerom wyprzedzać te trendy i wspierać tworzenie domów w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju – dodaje.

 

Mniejsze zużycie, większa radość

Koncept prysznica z recyklingiem wody przybliża wizję tego, jak wyposażenie domu może kształtować nasz osobisty wpływ na planetę. Technologia ta dzieli proces kąpieli na trzy części, pozwalając cieszyć się nią, bez zmartwienia o niepotrzebne marnowanie zasobów naturalnych.

 

1)    Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica. 

2)    Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepompowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.

3)    Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika. 

 

Zwiększenie atrakcyjności oszczędnego gospodarowania wodą 

Naszą misją jest dostarczanie najnowocześniejszych technologii pozwalających 
na odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych przy jednoczesnym tworzeniu dodatkowej wartości dla środowiska naturalnego. Już teraz zapewniamy szeroką ofertę baterii, pryszniców i toalet, które pomagają naszym klientom zużywać znacznie mniej wody w domu bez odczuwalnej różnicy. Warto zwrócić uwagę chociażby na technologię GROHE Water Saving wykorzystywaną 
w armaturze. Nasze baterie wyposażyliśmy w ogranicznik przepływu oraz perlator, który napowietrza wodę, tworząc wrażenie wysokiej objętości przy zużyciu do 50% mniej wody. Nowy prysznic z funkcją obiegu wody idzie o krok dalej.  Rozwiązanie to pozwala konsumentom na zmniejszenie zużycia zasobów poprzez dokonywanie codziennych, ekologicznych wyborów. 
Z niecierpliwością czekamy na reakcje naszych klientów na tę nową koncepcję i ciężko pracujemy, aby wkrótce wprowadzić ją na rynek 
– mówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International. 

 

Działania marki GROHE w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz rozwoju produktów, 
są częścią Wizji Środowiskowej LIXIL, która nawołuje do neutralności węglowej i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne podejście do wykorzystywania wody jest jednym 
z najważniejszych obszarów tej wizji. Celem jest pomoc ludziom w cieszeniu się tym surowcem naturalnym jak najdłużej, przy jednoczesnym zapewnieniu jego odpowiedzialnego wykorzystywania w skali globalnej. W taki sposób dbamy o nasz pozytywny wpływ na planetę. 

 


[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie

[2] European Environment Agency, “Water resources across Europe – confronting water stress: an updated assessment”, 27 października 2021

[3] UNICEF, “Water scarcity in the Middle East and North Africa”

[4] German Association of Energy and Water Industries, Water Statistics, 2021

[5] Federal Statistical Office 2018, www.destatis.de

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.