Komunikaty PR

Prysznic z funkcją recyklingu wody – innowacja marki GROHE

2022-11-09  |  11:15
Biuro prasowe

 

  • W sytuacji, gdy niemalże 1/3 Europejczyków mieszka na terenach dotkniętych deficytem wody, potrzebne są nowe rozwiązania, które pozwolą zmienić sposób zużywania jej 
    w domu. 
  • Nowe rozwiązanie marki GROHE zapewnia komfort użytkowania, jednocześnie zmniejszając zużycie wody i energii – odpowiednio o nawet do 75% i 66% w trakcie 10-minutowego prysznica. Pozwala to zaoszczędzić czteroosobowej rodzinie ponad 6 300 zł rocznie[1].
  • Nowość ta rozszerza gamę produktów marki, które ułatwiają redukcję zużycia wody w domu.

 

Susze i niedobór wody stają się codziennym wyzwaniem dla mieszkańców Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. W trakcie roku, średnio 1/3 Europejczyków odczuwa efekty tak zwanego stresu wodnego[2]. Z siedemnastu najbardziej dotkniętych problemami związanymi z deficytem wody krajów, aż jedenaście[3] znajduje się na Bliskim Wschodzie i w Afryce. 

 

Marka GROHE jako światowy producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni, niedawno oficjalnie zaprezentowała nowy koncept prysznica z recyklingiem wody. Dzięki temu poszerzy swoją ofertę produktów promujących efektywne wykorzystanie zasobów i ułatwiających dokonywanie ekologicznych wyborów. Rozwiązanie to pokazuje, jak nowa generacja produktów sanitarnych może zdecydowanie zmniejszyć zużycie wody. Ma to największe znaczenie 
w przypadku łazienek, które odpowiadają za 2/3 wspomnianego zużycia[4]. Dodatkowo, ogrzewanie wody jest drugim co do wielkości źródłem pobierającym energię elektryczną[5]. Podniesienie wydajności zużycia wody pozwala tym samym na ograniczenie zużycia paliw kopalnych, zmniejszenie rachunków za energię i emisji dwutlenku węgla.

 

Koncept prysznica marki GROHE z funkcją obiegu wody czyści, podgrzewa i ponownie wykorzystuje wodę, zmniejszając zużycie bieżącej wody nawet do 75%, przy jednoczesnym wykorzystaniu 1/3 energii wymaganej przez tradycyjne prysznice. Przekłada się to na zmniejszenie rachunków o nawet 65% rocznie dla czteroosobowej rodziny i redukcję emisji CO2 do 70%. Nowa technologia została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższą funkcjonalność, wykorzystując przy tym możliwie najmniejszą ilość świeżej wody. W taki sposób możemy cieszyć się długimi prysznicami bez poczucia winy. 


Wyzwania związane z niedoborem wody są jednymi z największych problemów naszych czasów. Nie pozostaje nic innego, jak odważnie stawić im czoła – zwłaszcza jeśli woda jest podstawą Twojej działalności. Dla marki GROHE, łączenie dewizy „Pure Freude and Wasser” ze zrównoważonym rozwojem od zawsze było integralną częścią DNA marki. Uważamy, że najlepszym sposobem na pomoc w oszczędzaniu wody jest dostarczenie konsumentom produktów, które nie obniżają komfortu i zapewniają jak najwyższą przyjemność z użytkowania. 
– komentuje Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA. 


Rozmawiając z naszymi partnerami, dochodzimy do wniosku, że branża budowlana będzie musiała spełniać coraz bardziej rygorystyczne standardy, z uwagi na rosnące wymagania organów regulacyjnych. Zarówno one, jak i konsumenci domagają się większej ilości ekologicznych rozwiązań. Będziemy nadal inwestować w innowacje, aby pomóc naszym partnerom wyprzedzać te trendy i wspierać tworzenie domów w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju – dodaje.

 

Mniejsze zużycie, większa radość

Koncept prysznica z recyklingiem wody przybliża wizję tego, jak wyposażenie domu może kształtować nasz osobisty wpływ na planetę. Technologia ta dzieli proces kąpieli na trzy części, pozwalając cieszyć się nią, bez zmartwienia o niepotrzebne marnowanie zasobów naturalnych.

 

1)    Początkowo wykorzystywana jest bieżąca woda, tak jak w przypadku standardowego prysznica. 

2)    Po zaaplikowaniu szamponu lub mydła, użytkownik ma możliwość zmiany trybu: woda, która została zebrana w odpływie, zostaje przepompowana, oczyszczona i ponownie trafia do obiegu, zachowując przy tym odpowiednią temperaturę.

3)    Po zakończeniu użytkowania następuje czyszczenie systemu, aby przygotować prysznic dla następnego użytkownika. 

 

Zwiększenie atrakcyjności oszczędnego gospodarowania wodą 

Naszą misją jest dostarczanie najnowocześniejszych technologii pozwalających 
na odpowiedzialne korzystanie z zasobów wodnych przy jednoczesnym tworzeniu dodatkowej wartości dla środowiska naturalnego. Już teraz zapewniamy szeroką ofertę baterii, pryszniców i toalet, które pomagają naszym klientom zużywać znacznie mniej wody w domu bez odczuwalnej różnicy. Warto zwrócić uwagę chociażby na technologię GROHE Water Saving wykorzystywaną 
w armaturze. Nasze baterie wyposażyliśmy w ogranicznik przepływu oraz perlator, który napowietrza wodę, tworząc wrażenie wysokiej objętości przy zużyciu do 50% mniej wody. Nowy prysznic z funkcją obiegu wody idzie o krok dalej.  Rozwiązanie to pozwala konsumentom na zmniejszenie zużycia zasobów poprzez dokonywanie codziennych, ekologicznych wyborów. 
Z niecierpliwością czekamy na reakcje naszych klientów na tę nową koncepcję i ciężko pracujemy, aby wkrótce wprowadzić ją na rynek 
– mówi David Mainka, Leader Electronics and Innovation R&D Fittings, LIXIL International. 

 

Działania marki GROHE w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz rozwoju produktów, 
są częścią Wizji Środowiskowej LIXIL, która nawołuje do neutralności węglowej i gospodarki obiegu zamkniętego. Odpowiedzialne podejście do wykorzystywania wody jest jednym 
z najważniejszych obszarów tej wizji. Celem jest pomoc ludziom w cieszeniu się tym surowcem naturalnym jak najdłużej, przy jednoczesnym zapewnieniu jego odpowiedzialnego wykorzystywania w skali globalnej. W taki sposób dbamy o nasz pozytywny wpływ na planetę. 

 


[1] W oparciu o 300 10-minutowych pryszniców na osobę rocznie

[2] European Environment Agency, “Water resources across Europe – confronting water stress: an updated assessment”, 27 października 2021

[3] UNICEF, “Water scarcity in the Middle East and North Africa”

[4] German Association of Energy and Water Industries, Water Statistics, 2021

[5] Federal Statistical Office 2018, www.destatis.de

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach. Biuro prasowe
2024-12-09 | 14:30

Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.

ROZSIĄDŹ SIĘ WYGODNIE PRZY ULUBIONYM FILMIE Niech Twój salon stanie się sercem domu dzięki 115-calowemu telewizorowi QD-Mini LED, który szczyci się tytułem
AGD i RTV EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
2024-11-28 | 11:00

EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!

Marka EZVIZ, lider w dziedzinie inteligentnych rozwiązań dla domu, z przyjemnością ogłasza szeroką gamę promocji z okazji Black Week. Wyjątkowe okazje będą dostępne do 8 grudnia 2024
AGD i RTV Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
2024-11-27 | 16:00

Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024

W tym roku Black Friday 2024 wypada 29 listopada. Dla łowców okazji Jabra przygotowała atrakcyjne promocje na słuchawki true wireless z serii Elite. Zakupowe święto potrwa aż do 3

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Wysoka akcyza na e-papierosy to nokaut dla polskiej branży vapingowej. Eksperci ostrzegają przed upadłościami, ale i problemami z fiskusem

Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. – Impakt uchwalonej w pośpiechu ustawy może być druzgocący dla przemysłu vapingowego, a jednocześnie nie przynieść jakichkolwiek korzyści związanych z ograniczeniem dostępności e-papierosów wśród małoletnich – mówi radca prawny Adam Borowski.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.