Potrzeby zwierząt i domowników są równie ważne. Tak uważa trzech na pięciu Europ
- Europejskie badanie Pet Living 2022, przeprowadzone przez firmę Samsung na próbie ponad 6.500 właścicieli zwierząt domowych pokazało, że 59% z nich nie chce ograniczać wydatków na swoich pupili. W Polsce wskaźnik ten wynosi 27%.
- Ponad połowa uczestników badania uważa, że technologia może poprawić dobrostan ich zwierząt (56%), zwiększyć poziom ich aktywności (56%), korzystnie wpłynąć na ich zdrowie (52%) oraz ograniczyć poziom stresu związany z rozłąką z właścicielem (52%).
- Niemal co drugi badany (49%) oczekuje, że w przyszłości pojawi się więcej przyjaznych dla zwierząt technologii.
Wyniki badania Pet Living 2022, przeprowadzonego przez Samsung, pokazały zależność pomiędzy rosnącą liczbą zwierząt domowych, a technologicznymi wyborami Europejczyków. Ponad połowa uczestników badania uważa, że technologia może poprawić dobrostan ich zwierząt (56%), zwiększyć poziom ich aktywności (56%), korzystnie wpłynąć na ich zdrowie (52%) oraz ograniczyć poziom stresu związany z rozłąką z właścicielem (52%).
Obserwowany jest także wzrost popytu na przyjazne dla zwierząt technologie - ponad połowa respondentów (52%) uważa, że tego typu rozwiązania powinny być standardem w inteligentnych urządzeniach.
Z badania wynika, że niemal dwie trzecie (63%) jego uczestników uważa swoich pupili za pełnowartościowych członków rodziny. Nie dziwi więc fakt, że podobnie jak w przypadku relacji międzyludzkich, zwierzęta również determinują sposób, w jaki toczy się domowe życie i mają wpływ na kluczowe decyzje zakupowe swoich właścicieli*.
- Niemal połowa (47%) respondentów przyznała, że układ wnętrza ich domu został zmieniony tak, by dostosować go do potrzeb zwierząt
- Prawie jedna trzecia (32%) badanych potwierdziła, że fakt posiadania zwierzaka wpłynął na ich decyzję o zakupie nowego urządzenia do domu
- 30% ankietowanych stwierdziło, że posiadanie pupila miało wpływ na decyzję o zakupie urządzenia wykorzystującego zaawansowaną technologię
Z badania wynika, że lubiący nowinki technologiczne właściciele zwierząt chcieliby korzystać z osiągnieć dzisiejszych technologii na różne sposoby: od sprzątania po pupilach za pomocą odkurzaczy (53%), poprzez karmienie za pomocą zautomatyzowanych podajników karmy (49%), aż po korzystanie z lokalizatorów do monitorowania miejsca przebywania zwierząt (48%). Dla osób, które już korzystają z przyjaznych dla zwierzaków technologii najważniejsze było to, aby zapewnić im większe bezpieczeństwo (36%), troska o własny spokój (36%) oraz wyższy poziom wygody w codziennym dbaniu o pupila (33%).
Benjamin Braun, Wiceprezes Samsung Europe podkreśla:
„W europejskich domach zwierzęta to bardzo ważni członkowie rodziny. Taki stan rzeczy wpływa na nasze decyzje zakupowe oraz na sposób, w jaki korzystamy z technologii. Technologie Samsung ułatwiają domowe życie, a pracując nad nowymi rozwiązaniami, pamiętamy również o naszych zwierzętach.”
Chcemy, aby nasi ulubieńcy byli zdrowi i szczęśliwi.
Aż 59% uczestników badania nie chce ograniczyć poziomu wydatków na swoje zwierzęta. W Polsce jest to 27% właścicieli zwierząt.
Na rzecz dobrostanu zwierzaków ankietowani są skłonni ograniczyć wydatki na inne aktywności - od mediów (27%) aż po spotkania z przyjaciółmi (40%).
Pozostawienie zwierząt samych w domu jest problemem dla większości właścicieli
Po izolacji związanej z pandemią wielu z nas powróciło do stacjonarnej pracy w biurze. Niemal połowa (46%) respondentów stwierdziła, że martwi się, kiedy ich pupile zostają same w domu.
W opiece nad swoimi ulubieńcami – właściciele mogą liczyć na wsparcie nowoczesnych technologii. Niemal połowa (48%) respondentów korzysta z rozwiązań, które pomagają pupilowi zmagać się z samotnością.
Benjamin Braun, Wiceprezes Samsung Europe dodaje:
„Nasze domy stają się coraz bardziej inteligentne i zintegrowane. Pracując nad nowymi, rozwiązaniami, mamy na uwadze wszystkich członków rodziny. Również naszych futrzastych przyjaciół. Na przykład, jeśli zwierzę nosi SmartTag, możesz podejrzeć na mapie, gdzie aktualnie się znajduje i odtworzyć melodię, która przywoła go do domu. Możesz też skorzystać z wbudowanej kamery w odkurzaczu JetBot AI+, aby sprawdzić co porabia twój zwierzak, gdy jesteś poza domem, i np. zdalnie włączyć telewizor lub światło.”
Przyszłość technologii opracowywanej z myślą o zwierzętach
Właściciele zwierząt z optymizmem patrzą na korzyści, jakie mogą im zapewnić innowacyjne rozwiązania technologiczne.
Badanie wykazało również, że właściciele zwierząt oczekują pojawiania się na rynku coraz to bardziej innowacyjnych rozwiązań. Niemal dwie trzecie (62%) respondentów jest zdania, że funkcje przyjazne dla zwierząt są równie ważne, jak te przyjazne dla innych domowników, a prawie połowa (49%) badanych oczekuje w przyszłości opracowania większej ilości przyjaznych dla zwierząt technologii.
Prowadząca na Uniwersytecie w Glasgow wykłady na temat interakcji pomiędzy zwierzętami i technologią dr Ilyena Hirskyj-Douglas, która uczestniczyła również w przygotowaniach do badania Pet Living 2022, podsumowuje:
„Sposób, w jaki opiekujemy się naszymi zwierzętami zostanie zrewolucjonizowany przez inteligentne technologie, które będą wpływać nie tylko na nasze codzienne życie, ale także na życie naszych małych przyjaciół, z którymi dzielimy domową przestrzeń.
Młodsze pokolenia coraz chętniej wykorzystują różnego rodzaju technologie smart. Rośnie także liczba właścicieli zwierząt domowych. Dlatego inteligentne technologie zaprojektowane z myślą o zwierzętach wydają się być jak najbardziej naturalnym rozwiązaniem przyszłości.”
O badaniu Pet Living:
Instytut Opinium przeprowadził na zlecenie Samsung badanie na reprezentatywnej próbie 6.501 właścicieli zwierząt - 2.000 z nich mieszkało w Wielkiej Brytanii, po 1.000 we Francji, Niemczech i Hiszpanii, 1.001 we Włoszech zaś 500 w Polsce. Ankieta została przeprowadzona w sześciu ww. krajach z wykorzystaniem opracowanej przez Opinium metodyki internetowej. Badanie odbyło się we wszystkich ww. krajach w okresie od 31 października do 7 listopada 2022 roku.
*W 2021 roku 90 milionów gospodarstw domowych w UE (46%) posiadało jakieś zwierzę:
Na podstawie https://europeanpetfood.org/about/statistics/
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.