Polska premiera pierwszej terenowej hulajnogi Red Bull Racing z zasięgiem 50 km
Popularność hulajnóg elektrycznych od kilku lat nie spada. Liczba pojazdów na wynajem wzrosła o 65 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Według prognoz wartość globalnego rynku hulajnóg elektrycznych może wzrosnąć w tym roku o 14 proc. W polskim internecie odnotowano o nich w przeciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 120 tys. wzmianek z zasięgiem ponad 125 mln. Swoją premierę na polskim rynku ma pierwsza elektryczna hulajnoga terenowa od Red Bull Racing – model TEN TURBO. Pojazd ma mocny silnik 500 W, 10-calowe koła oraz akumulator 12 Ah, który pozwala na przejechanie dystansu do 50 km. Polskim dystrybutorem hulajnóg elektrycznych Red Bull Racing jest firma 4cv.
Wzrost o 65 proc. liczby hulajnóg elektrycznych na wynajem w polskich miastach
Hulajnogi elektryczne nie tracą na popularności, a lato to okres, kiedy na polskich ulicach widuje się je najczęściej. Z danych wynika, że w marcu br. polski sharing hulajnóg elektrycznych obejmował już 73,5 tys. pojazdów w 122 polskich miejscowościach. Dla porównania w marcu 2022 było to 44,8 tys. hulajnóg w 89 miejscowościach. Dane wskazują, że globalny rynek elektrycznych hulajnóg, który wyceniono na około 34,18 mld dolarów w 2022 roku, według oczekiwań wzrośnie w 2023 roku nawet o 14 proc., osiągając wartość 38,94 mld dolarów.
Ponad 120 tys. wypowiedzi internautów o hulajnogach elektrycznych w ostatnim roku
Z analizy SentiOne* wynika, że w ciągu ostatniego roku w internecie na temat hulajnóg elektrycznych odnotowano ponad 120 tys. wypowiedzi, które osiągnęły ponad 125 mln zasięgu. Najwięcej w tym okresie odnotowano wypowiedzi w lipcu 2022 roku – niemal 42 tys. wypowiedzi z ponad 44 mln zasięgiem, podczas gdy w lipcu 2021 roku hasło to odnotowało blisko 17 tys. wzmianek z zasięgiem 20 mln, co oznacza ponad dwukrotny wzrost. Najchętniej polscy internauci dyskutowali o hulajnogach elektrycznych na Facebooku – ponad połowa (68 tys.) rozmów miała tam swoje miejsce, a wpisy użytkowników osiągnęły blisko 46 mln zasięgu. Ponad 73 proc. wypowiedzi należało do mężczyzn, a najczęściej pojawiające się hasła w kontekście elektrycznych hulajnóg to prędkość, modele czy przepisy.
Zasięg 50 km na jednym ładowaniu i bardzo mocny silnik
Hulajnoga Red Bull Racing TEN TURBO posiada bardzo mocny silnik 500 W oraz 10-calowe, pompowane koła. Akumulator o pojemności 12 Ah pozwala na przejechanie nawet do 50 km na jednym ładowaniu, które trwa 7-8 godzin. Bezpieczeństwo użytkowania pojazdu podnosi wyposażenie w dwa hamulce – przedni elektryczny oraz tylny tarczowy. Terenowego charakteru dodaje hulajnodze amortyzacja. Red Bull Racing TEN TURBO posiada także tempomat, przednie oraz tylne oświetlenie LED oraz wyświetlacz. Funkcjonalność pojazdu gwarantuje szybki układ składania, rozkładana stopka, sygnał dźwiękowy oraz
Sytem odzyskiwania energii
Red Bull Racing TEN TURBO posiada system Kinetic Energy Recovery System (KERS). Jego zadaniem jest przechwytywanie wytracanej podczas hamowania energii kinetycznej oraz zamiana jej w energię elektryczną. Zebrana energia wędruje do akumulatora, gdzie jest magazynowana. Umieszczony na kierownicy specjalny przycisk umożliwia uwolnienie nagromadzonej energii i tym samym dodanie pojazdowi dodatkowej mocy. System KERS został zastosowany po raz pierwszy w 2009 roku w Formule 1.
Urządzenie wykonane jest z aluminium i waży 18 kg, a maksymalna wysokość kierownicy to 119 cm. Hulajnoga elektryczna Red Bull Racing TEN TURBO w charakterystycznej dla marki znanej z wyścigów F1 granatowo-czerwonej kolorystyce jest dostępna w Media Expert oraz RTV Euro AGD w cenie 3 499 zł.
* Analiza SentiOne obejmowała wypowiedzi internautów z okresu 1.07.2022-30.06.2023 r.
Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii
EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza
Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.