Polska premiera pierwszej terenowej hulajnogi Red Bull Racing z zasięgiem 50 km
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Popularność hulajnóg elektrycznych od kilku lat nie spada. Liczba pojazdów na wynajem wzrosła o 65 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Według prognoz wartość globalnego rynku hulajnóg elektrycznych może wzrosnąć w tym roku o 14 proc. W polskim internecie odnotowano o nich w przeciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 120 tys. wzmianek z zasięgiem ponad 125 mln. Swoją premierę na polskim rynku ma pierwsza elektryczna hulajnoga terenowa od Red Bull Racing – model TEN TURBO. Pojazd ma mocny silnik 500 W, 10-calowe koła oraz akumulator 12 Ah, który pozwala na przejechanie dystansu do 50 km. Polskim dystrybutorem hulajnóg elektrycznych Red Bull Racing jest firma 4cv.
Wzrost o 65 proc. liczby hulajnóg elektrycznych na wynajem w polskich miastach
Hulajnogi elektryczne nie tracą na popularności, a lato to okres, kiedy na polskich ulicach widuje się je najczęściej. Z danych wynika, że w marcu br. polski sharing hulajnóg elektrycznych obejmował już 73,5 tys. pojazdów w 122 polskich miejscowościach. Dla porównania w marcu 2022 było to 44,8 tys. hulajnóg w 89 miejscowościach. Dane wskazują, że globalny rynek elektrycznych hulajnóg, który wyceniono na około 34,18 mld dolarów w 2022 roku, według oczekiwań wzrośnie w 2023 roku nawet o 14 proc., osiągając wartość 38,94 mld dolarów.
Ponad 120 tys. wypowiedzi internautów o hulajnogach elektrycznych w ostatnim roku
Z analizy SentiOne* wynika, że w ciągu ostatniego roku w internecie na temat hulajnóg elektrycznych odnotowano ponad 120 tys. wypowiedzi, które osiągnęły ponad 125 mln zasięgu. Najwięcej w tym okresie odnotowano wypowiedzi w lipcu 2022 roku – niemal 42 tys. wypowiedzi z ponad 44 mln zasięgiem, podczas gdy w lipcu 2021 roku hasło to odnotowało blisko 17 tys. wzmianek z zasięgiem 20 mln, co oznacza ponad dwukrotny wzrost. Najchętniej polscy internauci dyskutowali o hulajnogach elektrycznych na Facebooku – ponad połowa (68 tys.) rozmów miała tam swoje miejsce, a wpisy użytkowników osiągnęły blisko 46 mln zasięgu. Ponad 73 proc. wypowiedzi należało do mężczyzn, a najczęściej pojawiające się hasła w kontekście elektrycznych hulajnóg to prędkość, modele czy przepisy.
Zasięg 50 km na jednym ładowaniu i bardzo mocny silnik
Hulajnoga Red Bull Racing TEN TURBO posiada bardzo mocny silnik 500 W oraz 10-calowe, pompowane koła. Akumulator o pojemności 12 Ah pozwala na przejechanie nawet do 50 km na jednym ładowaniu, które trwa 7-8 godzin. Bezpieczeństwo użytkowania pojazdu podnosi wyposażenie w dwa hamulce – przedni elektryczny oraz tylny tarczowy. Terenowego charakteru dodaje hulajnodze amortyzacja. Red Bull Racing TEN TURBO posiada także tempomat, przednie oraz tylne oświetlenie LED oraz wyświetlacz. Funkcjonalność pojazdu gwarantuje szybki układ składania, rozkładana stopka, sygnał dźwiękowy oraz
Sytem odzyskiwania energii
Red Bull Racing TEN TURBO posiada system Kinetic Energy Recovery System (KERS). Jego zadaniem jest przechwytywanie wytracanej podczas hamowania energii kinetycznej oraz zamiana jej w energię elektryczną. Zebrana energia wędruje do akumulatora, gdzie jest magazynowana. Umieszczony na kierownicy specjalny przycisk umożliwia uwolnienie nagromadzonej energii i tym samym dodanie pojazdowi dodatkowej mocy. System KERS został zastosowany po raz pierwszy w 2009 roku w Formule 1.
Urządzenie wykonane jest z aluminium i waży 18 kg, a maksymalna wysokość kierownicy to 119 cm. Hulajnoga elektryczna Red Bull Racing TEN TURBO w charakterystycznej dla marki znanej z wyścigów F1 granatowo-czerwonej kolorystyce jest dostępna w Media Expert oraz RTV Euro AGD w cenie 3 499 zł.
* Analiza SentiOne obejmowała wypowiedzi internautów z okresu 1.07.2022-30.06.2023 r.
Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.