Personalizowane produkty Bespoke Home 2022 odmieniają życie konsumentów
SEUL, Korea – 7 czerwca 2022 r. – Podczas wydarzenia online Bespoke Home 2022 Samsung zaprezentował nową ofertę personalizowanych urządzeń AGD. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest koncepcja ekspansji przestrzeni, doświadczania i czasu dla osiągnięcia maksymalnego komfortu życia codziennego, jakiego nie mogą zapewnić tradycyjne urządzenia gospodarstwa domowego.
– Pozytywny odzew, z jakim spotkał się zeszłoroczny event Bespoke Home pokazał nam, że nasza wizja polegająca na ułatwianiu użytkownikom funkcjonowania w domu z pomocą inspirującego wzornictwa, personalizacji i inteligentnej współpracy urządzeń przemówiła do ludzi na całym świecie – powiedział JaeSeung Lee, Prezes i Szef Działu Urządzeń Cyfrowych Samsung Electronics. – W tym roku, dzięki linii Bespoke, ją rozwijamy oferując konsumentom więcej możliwości wyrażania siebie i korzystania z połączonych ze sobą ekologicznych urządzeń.
Ekspansja Bespoke Home 2022
W tym roku Samsung oferuje bardziej holistyczne doświadczenia rozszerzając ofertę Bespoke na cały dom. Składają się na nią zmodernizowane urządzenia AGD w eleganckich kolorach, z nowatorskimi funkcjami i wykończeniem klasy premium. Nowościami w swoich kategoriach są pralki i suszarki Bespoke AI oraz sprzęt kuchenny Bespoke.
Na rynku europejskim linia sprzętu kuchennego Bespoke obejmuje zupełnie nowe, zasilane sztuczną inteligencją piekarniki, które zostaną wprowadzone do sprzedaży we wrześniu. Piekarnik Bespoke oferuje funkcje połączone z mobilną aplikacją SmartThings, dzięki czemu gotowanie staje się prostsze i wydajniejsze, a jednocześnie zapewnia wspaniałe efekty. AI Pro Cooking™ rozpoznaje produkty spożywcze, odpowiednio optymalizuje ustawienia i umożliwia monitorowanie przygotowywanych potraw, by zapobiec ich rozgotowaniu lub niedogotowaniu. Funkcja Dual Cook Steam™ pozwala na jednoczesne przygotowywanie zdrowych dań na parze i potraw w piekarniku przy użyciu różnych ustawień. Ponadto funkcja Sense-to-Open umożliwia wygodne otwieranie drzwi piekarnika jednym dotknięciem, dzięki czemu minimalistyczne drzwi bez uchwytów wyglądają elegancko. Pozostałe elementy wyposażenia kuchennego Bespoke, w tym zmywarka i płyta indukcyjna, będą dostępne w drugiej połowie 2022 roku.
Jeśli mówimy o innych pomieszczeniach w domu, to już w lipcu w USA i w Europie pojawi się nowa pralka Bespoke AI. Model dostępny na rynku amerykańskim będzie miał imponującą pojemność – aż 150 litrów[1]. Ultra Capacity ułatwia pranie bez względu na wielkość załadunku. Funkcja AI OptiWash™ optymalizuje każde pranie, używając odpowiedniej ilości wody i detergentu w zależności od stopnia zabrudzenia pranych rzeczy. System automatycznego dozowania umożliwia automatyczne przechowywanie i dozowanie detergentu. Pralki Samsung Bespoke AI, dostępne na rynku amerykańskim, będą występowały w czterech kolorach i opcjach wykończenia: Brushed Navy, Brushed Black, Silver Steel i Forest Green.[2]
Suszarka Bespoke AI została wyposażona w zaawansowany system AI Optimal Dry, który za pomocą inteligentnego czujnika na bieżąco monitoruje zawartość wody oraz inteligentnie optymalizuje swój algorytm w celu dokładnego wysuszenia wsadu. Automatycznie kontroluje również czas trwania cyklu i temperaturę, chroniąc tkaniny przed przegrzaniem.[3] Zaawansowany czujnik wilgotności rozpoznaje poziom i zmiany wilgoci, by dostosować temperaturę i czas suszenia w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Funkcja Smart Dial personalizuje pranie, rozpoznając często używane ustawienia prania i suszenia. Ponadto, korzystając z pralki i suszarki Samsung Bespoke AI – urządzeń zaprojektowanych do optymalnej współpracy – użytkownicy mogą wyprać i wysuszyć odzież nawet w ciągu godziny, dzięki programom Super Szybkie Pranie oraz Super Szybkie Suszenie. Z kolei dostępne na rynku europejskim nowe pralki i suszarki Bespoke AI będą wyposażone w najnowsze technologie oszczędzania energii i proekologiczne funkcje firmy Samsung, w tym AI Ecobubble™, AI Wash i SpaceMax™.
Podczas wydarzenia Bespoke Home 2022 Samsung pokaże także jak projekty Bespoke ewoluowały, dzięki różnorodnym działaniom, takim jak: konkursy dla projektantów wnętrz, współprace z artystami czy limitowane edycje paneli. Wszystko to zaowocowało niekonwencjonalnymi, personalizowanymi rozwiązaniami Bespoke. Firma Samsung przyciągnęła uwagę konsumentów z całego świata, organizując globalny konkurs #BespokeDesignedByYou (w tym w Singapurze w 2021 r., a także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w 2022 r.). Producent współpracował również ze znanymi artystami, takimi jak Thibaud Hérem, Andy Rementer i Alex Proba, przy specjalnych projektach paneli lodówek z serii Bespoke. Jednocześnie Samsung wprowadził na rynek limitowaną edycję paneli z symboliką o znaczeniu kulturowym, taką jak gwiazdy i pasy z flagi USA czy flaga brytyjska. Ponadto, przenosząc spersonalizowany design na wyższy poziom, firma zapowiedziała wprowadzenie w USA w maju usługi MyBespoke. Umożliwi ona klientom zaprojektowanie jedynych w swoim rodzaju, spersonalizowanych paneli do lodówek Bespoke French Door. Panele MyBespoke będą dostępne jeszcze w tym roku w Stanach Zjednoczonych.
Komfortowy i inteligentny dom
Połączone urządzenia z serii Bespoke oferują więcej niż tylko możliwość sterowania nimi za pomocą aplikacji. Tworzą one spersonalizowane doświadczenia wykorzystując technologię opartą na sztucznej inteligencji, dostosowując się do indywidualnych potrzeb domowników. aby uczynić domowe życie wygodniejszym. W tym celu w czerwcu tego roku Samsung wprowadzi na całym świecie SmartThings Home Life, łączący sześć podstawowych funkcji domowych: gotowanie, zarządzanie zużyciem energii, pielęgnację odzieży, opiekę nad zwierzętami, poprawę jakości powietrza oraz dbanie o dom. Dzięki SmartThings Home Life użytkownicy będą mogli spersonalizować obsługę, korzystając z synergicznie współpracujących ze sobą urządzeń.
SmartThings odegra również kluczową rolę w partnerskiej współpracy firm Samsung i ABB, integratora rozwiązań Internetu rzeczy, w ramach kompleksowej oferty inteligentnego domu. Samsung SmartThings będzie służyć jako główne centrum sterowania urządzeniami gospodarstwa domowego oraz systemami ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji zintegrowanymi z linią produktów ABB, takimi jak włączniki światła, ładowarki samochodów elektrycznych, naścienne panele sterowania itp. Dzięki integracji, użytkownicy będą mogli monitorować urządzenia Samsung i ABB, co jeszcze bardziej rozszerzy zastosowanie SmartThings w domach na całym świecie.
Ekologia od początku do końca
Zaangażowanie w ochronę środowiska od dawna leży u podstaw projektowania produktów Samsung. Dlatego też wszystkie premierowe urządzenia Bespoke zaprojektowano z myślą o zrównoważonym cyklu życia produktu od początku do końca.
Urządzenia z linii Bespoke zostały skonstruowane tak, by były jak najbardziej wydajne i ekologiczne. Samsung stara się zapobiegać zanieczyszczeniu gleby już podczas produkcji urządzeń poprzez minimalizację odpadów wytwarzanych w fabrykach, w tym odłamków szkła. W tym samym duchu firma przetwarza również ciecze, takie jak zużyty olej i farby – na paliwo. Koreańskie zakłady Samsung, produkujące urządzenia cyfrowe, osiągnęły wskaźnik recyklingu odpadów przemysłowych na poziomie 93% w 2019 r., a w 2021 r. – 98%. Co więcej, wskaźnik ten będzie jeszcze rósł.
Jeśli chodzi o dostawę produktów, producent ogranicza nadmierną zależność od zasobów naturalnych, stosując ekologiczne opakowania, które konsumenci mogą ponownie wykorzystać. Ponadto Samsung oferuje cyfrowe instrukcje obsługi jako kody QR, dzięki czemu ogranicza zużycie papieru.
Zrównoważone rozwiązania dotyczą również samego użytkowania urządzeń. Lodówki Samsung wyposażone są w zaawansowany kompresor Digital Inverter, a pralki wykorzystują technologie takie jak AI Ecobubble™. Dzięki tak innowacyjnym rozwiązaniom zużycie energii przez lodówki do zabudowy było w 2020 r. o 67%[4] mniejsze niż w 2000 r., a w przypadku pralek bębnowych – w 2020 r, było o 53%[5] mniejsze niż w 2011 r. Efekt proekologicznych działań Samsung został doceniony certyfikatami Energy Star, które posiadają wszystkie pralki i zmywarki do zabudowy oraz 91% lodówek Samsung sprzedawanych w USA. Dla użytkowników sprzętu tej firmy oznacza to obniżenie kosztów energii przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych.
Usługa SmartThings Energy może również pomóc użytkownikom w oszczędzaniu energii i kształtowaniu ekologicznych nawyków poprzez komfortowe wyłączanie urządzeń, gdy nie są używane, a także regulację żaluzji i klimatyzatorów.
Finalnie, w przypadku każdego urządzenia gospodarstwa domowego, ogromne znaczenie w całym procesie zrównoważonego rozwoju ma jego właściwa utylizacja po zakończeniu cyklu życia. Aby zapewnić dłuższą żywotność sprzętu AGD, od lipca Samsung oferuje 20-letnią gwarancję, najdłuższą oferowaną w Europie i Stanach Zjednoczonych, na kluczowe elementy urządzeń Bespoke, takie jak silniki i kompresory Digital Inverter. Ponadto, dzięki modułowości produktów z tej linii, użytkownicy mogą dostosować je wraz z upływem czasu do zmieniających się potrzeb, zamiast kupować nowe.
Urządzenia Samsung są projektowane tak, by były elastyczne, trwałe i wydajne oraz generowały minimalną ilości odpadów. Działania te odzwierciedlają sposób, w jaki firma pomaga tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość.
Odwiedź stoisko Samsung na targach EuroCucina w Fiera Milano Rho w Mediolanie, by dowiedzieć się więcej o tegorocznych nowościach Bespoke Home. Premierowe produkty poznasz również podczas wydarzenia online Bespoke Home Media Day zaplanowanym na 7 czerwca, na godzinę 16:00 CEST (23:00 KST / 10:00 EST). Wydarzenie Bespoke Home Media Day 2022 będzie transmitowane na globalnym kanale YouTube firmy Samsung oraz na stronach Samsung Newsroom i Samsung.com.
[1] Ultra Capacity 150 litrów będzie dostępna tylko w pralkach dostępnych na rynku amerykańskim.
[2] Kolor „Forest Green” będzie dostępny w październiku 2022 r., a pozostałe kolory w lipcu.
[3] W oparciu o algorytm stworzony przez sztuczną inteligencję.
[4] Zużycie energii elektrycznej przez lodówkę Samsung (do zabudowy, z zamrażalnikiem) zostało zmniejszone o około 67% od roku 2000 (pierwsze wprowadzenie tego modelu w Europie) do roku 2020. Porównywane modele do obliczania zużycia energii elektrycznej na litr pojemności netto (na podstawie etykiety energetycznej UE) to SL39SP3/XEU oferowany w 2000 r. i RB37R5**R** sprzedawany w 2020 r.
[5] Zużycie energii elektrycznej przez pralkę Samsung (typ bębnowy) zostało zmniejszone o około 53%
od roku 2011 (początek obowiązywania nowego rozporządzenia energetycznego w Europie) do roku 2020. Porównywane modele do obliczania zużycia energii elektrycznej (na podstawie wskaźnika sprawności z europejskiego raportu energetycznego) to WF0704L7W sprzedawany w 2011 r. i WW12R640U0M dostępny w 2020 r.
Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.