Komunikaty PR

Oparte na sztucznej inteligencji aktualizacje Jabra PanaCast 50

2023-06-28  |  11:45

Jabra, lider na rynku osobistych i biurowych rozwiązań audio i wideo, ogłosił na targach InfoComm 2023 nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji dla PanaCast 50 i PanaCast 50 Room System. Spotkania hybrydowe są obecnie priorytetem dla firm, a badania Jabra* pokazują, że 80% wszystkich spotkań na świecie jest w pełni wirtualnych lub hybrydowych. Dlatego ważne jest zapewnienie pracownikom pełnego i angażującego udziału w spotkaniu, niezależnie od tego, z jakiego miejsca do niego dołączają.

Aby sprostać tym potrzebom, we współpracy z Microsoft, Jabra wprowadziła nowe aktualizacje do swojego wideo baru PanaCast 50, w tym Microsoft IntelliFrame z obsługą wielu strumieni wideo, a także funkcją rozpoznawania twarzy i głosu**. Te nowe funkcjonalności wykorzystują narzędzia sztucznej inteligencji Microsoft nowej generacji, w tym inteligentne podsumowanie spotkań w usłudze Teams Premium, rewolucjonizując tym samym doświadczenia związane ze spotkaniami.

PanaCast 50 zwiększa produktywność dzięki sztucznej inteligencji

W dobie pracy hybrydowej, organizacje dążą do zwiększenia produktywności, a współpraca Jabra z Microsoft otwiera nową erę integracyjnej i dynamicznej komunikacji. PanaCast 50 jest jednym z pierwszych inteligentnych wideo barów z Teams Rooms dla Windows, które obsługują Microsoft IntelliFrame ze wsparciem wielu strumieni wideo. Dodatkowo, dzięki możliwościom rozpoznawania głosu w Teams i funkcji transkrypcji spotkania, PanaCast 50 pozwala uczestnikom zachować tożsamość, zwiększając produktywność dzięki sztucznej inteligencji.

Dzięki inteligentnemu podsumowaniu spotkania w Teams Premium otrzymasz automatycznie generowane notatki ze spotkania, rekomendowane zadania i spersonalizowane informacje, które pomogą Ci uzyskać najistotniejsze dla Ciebie treści, nawet jeśli przegapisz spotkanie. Tymczasem Microsoft IntelliFrame udostępnia każdemu uczestnikowi w pomieszczeniu dedykowany widok z kamery, zapewniając bardziej inkluzywne doświadczenie pracy zdalnej i optymalne wrażenia z perspektywy front row podczas spotkań łączących kilka pomieszczeń.

Obie funkcje odgrywają kluczową rolę w ułatwianiu pracownikom prowadzenia bardziej produktywnych spotkań, szybszym zapoznawaniu się z głównymi tematami, porządkowaniu kluczowych punktów dyskusji i podsumowywaniu działań, tak aby cała grupa rozumiała kolejne kroki.

PanaCast 50 umożliwia dynamiczną komunikację dzięki technologii identyfikacji twarzy i głosu

Nowa funkcja obsługi wielu strumieni wideo umożliwia zdalnym użytkownikom spotkania Teams lepszy podgląd tego, kto uczestniczy w spotkaniu, dzięki trzem strumieniom wideo: pierwszy strumień to aktualny mówca, drugi strumień to poprzedni mówca, a trzeci strumień to pełny panoramiczny widok sali konferencyjnej lub pomieszczenia, dzięki czemu żadna osoba nie jest pominięta. Nadchodząca nowa funkcja rozpoznawania twarzy pozwala uczestnikom spotkania - po autoryzacji za pomocą indywidualnej rejestracji - wyświetlić ich imiona użytkownikom zdalnym na liście uczestników spotkania.

Funkcja rozpoznawania głosu - po indywidualnej akceptacji - umożliwia uczestnikom spotkania ich identyfikację w transkrypcji spotkania, co pozwala na bardziej szczegółowe inteligentne podsumowanie spotkań w przypadku użytkowników z licencją Teams Premium.

Nowa funkcja PanaCast 50 - Jabra Intelligent Meeting Space – przenosi spotkania hybrydowe na wyższym poziom. Pozwala ona użytkownikom wyznaczyć wirtualną granicę sali konferencyjnej lub pomieszczenia, tak aby osoby znajdujące się w zdefiniowanej przestrzeni były w pełni widoczne, podczas gdy osoby spoza tej granicy pozostają poza kadrem. Nowa funkcja pozwala PanaCast50 wykluczyć osoby, które nie biorą udziału w spotkaniu i są widoczne na przykład przez przeszklone ściany.

Aurangzeb Khan, Senior Vice President of Intelligent Vision Systems w Jabra mówi: "W Jabra nieustannie szukamy możliwości wykorzystania najnowocześniejszych technologii sztucznej inteligencji w celu zrewolucjonizowania spotkań hybrydowych i zdalnych. Właśnie dlatego cieszymy się, że możemy zaprezentować nowe możliwości PanaCast 50 do współpracy z Microsoft Teams. Funkcje te zapewnią profesjonalistom bezpośrednie korzyści w dziedzinie produktywności, pomagając im płynnie poruszać się w świecie pracy hybrydowej, zarówno online, jak i offline".

Albert Kooiman, Senior Director, Microsoft Teams Devices Partner Engineering and Certification w Microsoft mówi: "Microsoft Teams wykorzystuje moc sztucznej inteligencji do tworzenia unikalnych doświadczeń użytkownika przed, w trakcie i po spotkaniach Teams, aby zwiększyć integrację pracowników i wspierać naturalną ich współpracę. Jabra i Microsoft ściśle współpracowały przy projekcie PanaCast 50, aby umożliwić użytkownikom, zespołom i firmom korzystanie z nowych funkcjonalności opartych na sztucznej inteligencji".

Platforma do zarządzania urządzeniami nowej generacji

Jabra chce wprowadzić ten sam poziom innowacji w zakresie zarządzania urządzeniami w ramach oferty rozwiązań do współpracy. W przypadku menedżerów IT i partnerów, zarządzanie zainstalowanymi urządzeniami jest istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie, a klienci Jabra PanaCast nie są tu wyjątkiem. Inteligentne rozwiązania Jabra do sal konferencyjnych wymagają platformy do zarządzania, która w pełni wykorzysta wszystkie oferowane możliwości, zapewniając jednocześnie skrócenie czasu i zmniejszenie wysiłku związanego z ich obsługą. Nowa udoskonalona platforma do zarządzania ma być szeroko dostępna pod koniec tego roku.

Więcej informacji: https://www.jabra.com/panacast50            

* Według badania Jabra 2022 Hybrid Ways of Working Global Report

** Identyfikacja twarzy i głosu jest możliwa tylko pod warunkiem, że firma zdecydowała się na korzystanie z tych funkcji, a pracownicy wprowadzili do system swoje dane biometryczne.

Dostępność

  • Aktualizacje PanaCast 50 będą dostępne latem i jesienią 2023 roku.
  • Jabra PanaCast 50 Video Bar System będzie dostępny etapami, od 15 czerwca w ramach programu Early Adopter Program, a od 1 września w ramach ogólnej dostępności.
Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.