Komunikaty PR

Koniec z marnowaniem żywności. Jak prawidłowo przechowywać jedzenie w lodówce?

2021-08-27  |  15:00
Biuro prasowe

Właściwe przechowywanie żywności to nie tylko kwestia ekologii czy oszczędności, ale także naszego zdrowia. Kierując się kilkoma prostymi zasadami możemy chłodzić i zamrażać gotowe potrawy, półprodukty, warzywa, owoce, mięso oraz wiele innych produktów spożywczych bez obaw, że nam zaszkodzą. Dodatkowe wsparcie zapewnią nowoczesne technologie dostępne w nowych lodówkach Samsung.

Każdego roku gospodarstwa domowe wyrzucają ogromne ilości pożywienia. Marnotrawienie żywności to problem nie tylko etyczny, ale także środowiskowy. Każdy wyrzucony produkt przyczynia się bowiem do zmiany klimatu, a także uczestniczy w marnowaniu ograniczonych zasobów, takich jak ziemia, energia i woda. To także realny koszt finansowy dla konsumentów, którego zminimalizowanie przyniosłoby oszczędności w budżecie domowym.

Marnotrawienie żywności jest często efektem prostych do wyeliminowania błędów, takich jak np. przeoczenie mijającego terminu przydatności do spożycia. Takich sytuacji można unikać układając bliżej drzwi jedzenie starsze, z krótszą datą ważności. Dzięki temu będzie pod ręką, gdy następnym razem otworzymy lodówkę. Drugim błędem jest przechowywanie produktów w nieoptymalnych warunkach. Nieodpowiednia temperatura lub wilgotność powietrza może prowadzić do rozwoju pleśni lub bakterii niszczących niektóre białka oraz witaminy. W wyniku tego żywność traci wartości odżywcze i zmienia smak, a w skrajnych przypadkach może stanowić zagrożenie dla zdrowia.

Promując ideę less waste, Samsung przygotował infografiki z podstawowymi zasadami dotyczącymi chłodzenia oraz zamrażania żywności.

Idealne warunki chłodzenia

Dążenie do ograniczenia marnotrawienia żywności wspierają technologie w lodówkach Samsung, takie jak szuflada z kontrolą wilgotności Humidity Fresh+ i komora zero Optimal Fresh+, które zapewniają idealne warunki do tego, by nawet łatwo psujące się artykuły dłużej pozostawały przydatne do spożycia. Komora zero Optimal Fresh+ wyposażona jest w przesuwaną podziałkę, która umożliwia wyodrębnienie dwóch stref z różnym poziomem temperatur optymalnych dla danych grup produktów (np. -1°C dla mięsa, wędlin oraz ryb i 1°C dla owoców i warzyw*). Z kolei szuflada Humidity Fresh+ zapewnia wyjątkowe warunki z wysokim poziomie wilgotności idealne do przechowywania owoców i warzyw, tak aby zachowały wartości odżywcze, chrupkość, zapach i doskonały smak. Prosta regulacja wilgotności dostosuje optymalny poziom do przechowywania owoców (do 70%) lub warzyw (do 80%). Unikalna konstrukcja pokrywy uszczelniającej pozwala nawet dwa razy dłużej cieszyć się ich świeżością**.

Zamrażanie bez tajemnic

Mrożenie to dokonały sposób, by bez użycia konserwantów przedłużyć świeżość jedzenia. Funkcja Power Freeze (intensywne zamrażanie) ułatwia i przyspiesza zamrażanie dużej ilości żywności poprzez czasowe obniżenie temperatury do minimalnej. Dzięki zastosowaniu technologii No Frost nadmiar wilgoci jest przechwytywany i odparowywany poza urządzenie za pomocą specjalnych grzałek. W praktyce oznacza to, że nie osadza się ona we wnętrzu zamrażarki w postaci szronu lub lodu, dzięki czemu nie trzeba jej rozmrażać, a produkty nie pokrywają się lodem i nie sklejają ze sobą.

A jeśli potrzebujemy dodatkowego miejsca do przechowywania technologia Cool Select+ pozwala na zamianę zamrażalnika w chłodziarkę. Za pomocą jednego przycisku możemy ustawić jedną z czterech różnych temperatur: chłodzenie (2 ℃), podmrażanie (-1 ℃), delikatne mrożenie (-5 ℃) lub zamrażanie (-15 ~ -23 ℃).

 

 

*Ustawienia temperatur w strefach są zależne od ogólnych ustawień chłodziarki. Przykładowe warunki dla temperatury chłodziarki 1°C. Temperatura w lewej strefie jest obniżona o 2°C względem tej ustawionej w całym urządzeniu.

**Wewnętrzne testy porównawcze modeli RB38T775CSR oraz RB34K6232SS.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.