Drukowanie małych nakładów etykiet i opakowań
Oki Systems Polska
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
info|oki.com.pl| |info|oki.com.pl
22 44 86 500
www.oki.pl
Rob Brown, starszy menedżer ds. rozwoju działalności, OKI Europe Ltd
Sprzedaż internetowa stale rośnie z roku na rok, jednak nikt nie mógł przewidzieć wpływu pandemii na firmy. Przychody z handlu elektronicznego w Europie przekroczyły 425,2 mld USD w 2020 r., a wzrost ten prawdopodobnie będzie się utrzymywać, osiągając wartość około 570 mld USD do 2025 r 1.
Tradycyjne strumienie przychodów maleją z powodu zmieniających się nawyków konsumenckich i zmian technologicznych2, a w wyniku pandemii firmy muszą często przemyśleć istniejące strategie. Sprzedawcy detaliczni, producenci-detaliści, restauratorzy i właściciele kawiarni, którzy wcześniej koncentrowali się na fizycznej sprzedaży i doświadczeniach, ponownie oceniają swoją obecność w internecie, aby nadal obsługiwać klientów i utrzymywać działalność w obliczu nakładanych przez rząd blokad i ograniczeń. Ta zmiana zaowocowała nowymi możliwościami dla dostawców usług druku.
Możliwości na żądanie
Wiele sklepów detalicznych i restauracji przeszło na działalność online. Chociaż początkowo usługi te zostały opracowane jako krótkoterminowa odpowiedź na utrzymanie biznesu, to wiele firm odblokowało nowe, lukratywne strumienie przychodów i sjest nastwionych na utrwalenie tych dodatkowych usług, a inne przedsiębiorstwa prawdopodobnie podążą za tym trendem.
Przejście na nowy model oparty na handlu elektronicznym wiąże się z wyzwaniami operacyjnymi, których małe firmy nie brały dotąd pod uwagę, od pakowania, etykietowania i wysyłki po zarządzanie zapasami magazynowymi. Ponadto słuchanie, zrozumienie i reagowanie na zapotrzebowanie klientów jest coraz bardziej niezbędnym krokiem, który może pomóc ustabilizować firmy po tych niepewnych czasach, a dostawcy usług druku mają wyjątkowe możliwości, aby pomóc im w dostarczaniu niskich nakładów druku opakowań i etykiet na żądanie.
Niezależnie od tego, czy jest to mała restauracja sąsiedzka, która od początku pandemii odnotowała ogromny wzrost lokalnych dostaw, sieć sklepów detalicznych czerpiących korzyści z dostaw do domu, czy mały producent, który rozpoczął sprzedaż bezpośrednią w internecie, dostawcy usług druku mają wiele możliwości wspierania tych firm.
Znaczenie opakowań
W przypadku przejścia na działalność online firmy muszą odtworzyć te same doświadczenia, do których klienci są przyzwyczajeni w środowisku fizycznym. A ponieważ opakowanie jest często pierwszym fizycznym punktem kontaktu z marką, przedsiębiorstwa potrzebują opakowań i etykiet, które odzwierciedlają jakość ich usług i produktów.
Przejście na zakupy internetowe może nieść różne wyzwania, w tym rywalizację z nowymi lub innymi konkurentami, dlatego kluczowe znaczenie ma wyróżnianie się na rynku. Firmy muszą sprawić, aby proces odbioru i rozpakowywania ich zamówienia był ekscytujący i niezapomniany. Istotną rolę mogą tu odebrać etykiety i opakowania, które dodają do efektu „wow”, zwłaszcza te spersonalizowane.
Jeśli firma zadba o właściwe opakowanie, może zapewnić sobie powtórne zamówienia. Jednak w przeciwnym wypadku może łatwo stracić klientów.
Wyeliminowanie ograniczeń związanych z drukiem niskonakładowym
Dostawcy usług druku od dawna mają trudności z przyjmowaniem zamówień niskonakładowych na etykiety i opakowania i często odmawiają ich wykonania. Czas i koszt przygotowania mniejszych serii zwiększa cenę produkcji, która zniechęca klientów.
Tea Club, rodzinny importer herbaty, oraz Diet-Food, producent żywności ekologicznej, spotkały się z tym wyzwaniem. Firmy nie mogły znaleźć dostawcy usług druku zdolnego lub chętnego do realizacji mniejszych zamówień na opakowania i etykiety. Dostawcy wymagali znacznie większych zamówień minimalnych przy długim czasie realizacji, co prowadziło do marnotrawstwa i niemożności realizacji zamówień niestandardowych lub spersonalizowanych. Zastosowanie najnowszej technologii druku na żądanie, dzięki wykorzystaniu drukarki etykiet OKI Pro1050, umożliwiło łatwą i tanią produkcję kreatywnych etykiet i opakowań w żywych kolorach i profesjonalnej jakości na żądanie, a także spełnianie żądań klientów w zakresie personalizacji.
Druk w pięciu kolorach robi wrażenie
Inwestycja w urządzenie wyposażone w innowacyjną technologię druku w pięciu kolorach pozwala każdemu dostawcy usług druku na przekraczanie granic kreatywności. Unikalna technologia druku w pięciu kolorach od OKI zastosowana drukarce Pro1050 (CMYK+White)umożliwia drukowanie etykiet, opakowań i innych materiałów z wykorzystaniem białego tonera jako podkładu, dzięki czemu projekty wyróżniają się na ciemnych i przezroczystych podłożach, otwierając nowe możliwości.
Klienci wysokiej klasy włoskiej agencji projektowej i drukarskiej Grafiche Morbegnesi regularnie składają zamówienia na niestandardowe etykiety. Agencja korzystała z usług zewnętrznego dostawcy etykiet, który miał długi czas realizacji i minimalne ilości zamówień.
Dzięki drukarce etykiet firmy OKI, Grafiche Morbegnesi może drukować dowolną liczbę etykiet, od jednej do 1000 sztuk, na żądanie, szybko i niedrogo. Zastosowana w drukarce firmy OKI technologia druku w pięciu kolorach zapewnia imponujące efekty, które doprowadziły do zauważalnie wyższej jakości etykiet w porównaniu z tymi wcześniejszymi.
Wykorzystanie możliwości handlu elektronicznego
Różnorodność obsługiwanych nośników jest istotnym atrybutem prawdziwie wszechstronnego urządzenia. Możliwość drukowania na wielu różnych podłożach pozwala zmaksymalizować możliwości – podobnie jak drukowanie w pięciu kolorach, umożliwia dalsze przesuwanie granic kreatywności.
W miarę jak coraz więcej detalistów, producentów i restauratorów rozpoczyna lub kontynuuje działalność w świecie handlu elektronicznego, dostawcy usług druku powinni być gotowi wykorzystać możliwości, dywersyfikując druk etykiet i opakowań. Stosunkowo niski koszt inwestycji w niewielkie urządzenie sprawia, że druk niskonakładowy jest opłacalny finansowo i pozwala z łatwością osiągać kreatywne, wyróżniające się wyniki.
- https://internetretailing.net/rxgeu/rxgeu/european-ecommerce-revenues-jump-30-to-us465bn-in-2021
- https://ec.europa.eu/growth/sectors/raw-materials/industries/forest-based/printing_en_en
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.