Czy suszarki automatyczne będą wkrótce tak popularne jak zmywarki?
Zmywarka to dziś tak samo powszechne urządzenie, jak lodówka czy pralka. Jednak nie zawsze tak było. Od sprzętu, na który mogą pozwolić sobie nieliczni po domowego asystenta, dzięki któremu zmywanie naczyń stało się znacznie prostsze i mniej czasochłonne, zmywarki to dziś ważny element wyposażenia wielu polskich kuchni. Podobną ewolucję przechodzą właśnie suszarki automatyczne. Jak wynika z badania Samsung, wciąż 79% Polaków nie posiada tego urządzenia, ale świadomość korzyści płynących z używania suszarki rośnie*.
Dlaczego warto mieć suszarkę automatyczną?
Badanie przeprowadzone przez firmę Samsung pokazują, że Polacy dostrzegają zalety posiadania suszarki automatycznej i coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, w jakim stopniu urządzenie może wpłynąć na komfort naszego życia. Na podstawie badania 40% badanych uważa, że dzięki takiemu urządzeniu oszczędzamy czas, ponieważ eliminujemy konieczność rozkładania tradycyjnej suszarki i rozwieszania każdej sztuki odzieży, a 38% wskazuje na oszczędność miejsca w mieszkaniu. 39% respondentów docenia fakt, że ubrania po suszeniu są od razu gotowe do założenia. Aż dla 78% badanych ważne jest, aby ubrania łatwiej się prasowały, co gwarantuje funkcja Bez zagnieceń w suszarkach Samsung. Z kolei dla 72% badanych istotna jest możliwość wysuszenia dużych i trudno schnących rzeczy, takich jak kołdry, poduszki, swetry, czy odzież puchowa. Do często wskazywanych korzyści zaliczyć można też rozwiązanie problemów z wilgocią w domu i nieprzyjemnym zapachem ubrań (58%), łatwiejsze prasowanie i ładniejszy zapach ubrań (51%) oraz łatwość obsługi (24%).
Pralka była historycznie wynalazkiem absolutnie przełomowym, który ulżył w codziennych obowiązkach setkom milionów rodzin na świecie. Drugie miejsce zwykle przyznaje się lodówce. Jakie urządzenia wprowadzą porównywalną rewolucję w przyszłości? Możemy spekulować, że nowe, nieznane jeszcze technologie zmienią świat nie do poznania. Ale są też innowacje, które, dostępne już dziś i choć wciąż nie dość popularne w polskich domach, czynią życie łatwiejszym. Przykładem może być właśnie suszarka automatyczna, która nie dość, że sama w sobie stworzona jest do tego, by ułatwiać nam codzienne obowiązki, to dzięki nowym technologiom takim, jak zastosowanie sztucznej inteligencji, jest w stanie łączyć się z pralką i na podstawie przesłanych danych sugerować odpowiedni program suszenia – komentuje futurolog Kacper Nosarzewski.
Suszarka – niebawem w każdym domu?
Większość badanych nie posiada w domu suszarki automatycznej, ale w badaniach wyraźnie zaznacza się zmiana postrzegania tego urządzenia – coraz więcej Polek i Polaków dostrzega zalety związane z posiadaniem suszarki, a tym samym zwiększenia komfortu życia. Dziś suszarki automatyczne możemy porównać do zmywarek, bez których większość z nas nie wyobraża już sobie kuchni. Wszystko wskazuje na to, że wraz z rozwojem innowacji oraz mając na uwadze zmiany w naszym stylu życia, suszarki staną się niezbędnym sprzętem w każdym domu.
Posiadanie suszarki zaspokaja potrzebę zwiększania wygody, komfortu. W przypadku upowszechniania się zmywarek, postęp wydał się dość wolny, upłynęło sporo czasu zanim stały się niezbędnymi urządzeniami w naszych domach. Ten problem nie dotyczy już suszarek automatycznych. Urządzenia projektowane są w oparciu o najnowsze technologie, są mniej zawodne i przede wszystkim bardziej dostępne, co zdecydowanie wpływa na rosnące zainteresowanie konsumentów tą kategorią produktów. Możemy się więc spodziewać, że w najbliższej przyszłości suszarki automatyczne zagoszczą w polskich domach, a popularnością dorównają zmywarkom– twierdzi Kacper Nosarzewski.
Ekonomicznie i ekologicznie
Brak miejsca i wysoki koszt utrzymania urządzenia to dwa najpopularniejsze powody nieposiadania suszarki automatycznej. Wskazuje na nie aż 81% badanych. Innowacyjne suszarki posiadają najwyższą klasę energetyczną A+++, która jest gwarancją mniejszego poboru energii elektrycznej. Na mniejsze zużycie prądu wpływa także technologia Optimal Dry, która dzięki wykorzystaniu trzech czujników optymalizuje parametry suszenia. Dzięki monitorowaniu wilgotności, dostosowuje czas suszenia i temperaturę, dzięki czemu proces przebiega szybciej, a ubrania są chronione przed zniszczeniem. Z kolei brak miejsca może zostać rozwiązany, dzięki możliwości postawienia suszarki na pralce.
Suszarka automatyczna to wbrew pozorom urządzenie ekologiczne, dlatego decyzja o jej posiadaniu nie powinna być dylematem dla osób dbających o środowisko. Najnowsze urządzenia posiadają wysoką klasę energetyczną oraz szereg technologii, które optymalizują pobór prądu. Jeszcze jakiś czas temu mogło się wydawać, że suszarka to dodatkowe urządzenie, które wpłynie na domowy budżet. Dziś wiemy już, że te obawy wyeliminowała stale rozwijająca się technologia, a posiadanie suszarki wiąże się z korzyściami, takimi jaki zwiększenie naszego komfortu i oszczędność miejsca w mieszkaniu– mówi Kacper Nosarzewski.
*O badaniu:
Badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję ARC Rynek i Opinia. Badanie zostało zrealizowane w dniach 25.11.2020 r. do 2.12.2020 r. na reprezentatywnej grupie Polaków posiadających pralkę w gospodarstwie domowym N=1003 metodą wywiadów internetowych CAWI.
Kacper Nosarzewski:
Jest partnerem w firmie badawczej 4CF Strategic Foresight i członkiem zarządu Polskiego Towarzystwa Studiów nad Przyszłością. Doradza w dziedzinie foresightu strategicznego instytucjom międzynarodowym, takim jak NATO, UNESCO, UNDP oraz przedsiębiorstwom i organizacjom pozarządowym. Prowadził projekty badawcze, warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorstw m.in. z branż: energetycznej, FMCG, logistycznej, finansowej, budowlanej, farmaceutycznej, wysokich technologii i zbrojeniowej, a także projekty militarne w Polsce i Holandii.
Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.