CES 2021: Dlaczego Samsung stawia na personalizację?
Wydarzenia 2020 roku całkowicie zmieniły branżę AGD na całym świecie. Z dnia na dzień nasze domy stały się także biurami, restauracjami czy siłowniami, a my sami zaczęliśmy znacznie częściej korzystać z posiadanych w domach urządzeń. Przez cały ubiegły rok Samsung wsłuchiwał się w opinie użytkowników, aby zrozumieć, w jaki sposób zmiany te wpłynęły na ich oczekiwania w stosunku do urządzeń AGD. Dogłębna analiza uzyskanych informacji stała się punktem wyjściowym głównej strategii marki na rok 2021. Ta strategia to personalizacja.
– Konsumenci więcej czasu spędzają dziś w domu. W związku z powyższym oczekują poprawy jakości ich codziennego życia dzięki możliwym do spersonalizowania funkcjom w urządzeniach domowych – mówi JaeSeung Lee, President and Head w Samsung Electronics’ Digital Appliances Division. – Doskonała, niezawodna wydajność jest dziś czymś zupełnie oczywistym. Wyznacznikiem wyższego standardu smart home staje się to, w jakim stopniu sprzęty można dopasować do różnych stylów życia.
Design sprzętów domowych oparty na personalizacji
Możliwość personalizacji już dziś stanowi wyróżnik urządzeń Samsung. Kierując się wyjątkową filozofią projektowania Samsung sprawia, że urządzenia AGD zaspokajają indywidualne i zróżnicowane potrzeby użytkowników.
Doskonałym przykładem urzeczywistnienia tej skupionej na personalizacji i stylu życia filozofii są lodówki Bespoke. Te flagowe lodówki Samsung, które wprowadzono do sprzedaży w Korei w roku 2019, są dziś dostępne na wielu światowych rynkach. Urządzenia oferowane są w różnych typach modułów (1-drzwiowe, 2-drzwiowe, z dolnym zamrażalnikiem) wraz z panelami, które można spersonalizować, wybierając różne kolory i wykończenia. Tym samym oferta Bespoke wykracza poza branżowe normy – pozwala użytkownikom dostosować lodówkę do stylu kuchni, a nie odwrotnie.
Aż dwie trzecie sprzedanych w Korei lodówek stanowiły modele z linii Bespoke, co świadczy o ogromnym przełomie i udowadnia, że użytkownicy, w szczególności ci z Millenial Mindset, poszukują urządzeń zaspokajających ich indywidualne potrzeby związane ze stylem życia. We wszystkich krajach, w których się pojawiły, lodówki Bespoke zrewolucjonizowały rynek AGD.
Początek ery „Domu Bespoke”, czyli design na zamówienie
W wizji przyszłości Samsung koncepcja personalizacji urządzeń domowych i dopasowania ich do stylu życia użytkowników, nie ogranicza się do lodówek. Firma nieustannie pracuje nad możliwością dodawania elementów, które obejmie personalizacja, do szerokiego wachlarza sprzętów – od tak podstawowych, jak właśnie lodówki po relatywnie nowe kategorie, takie jak oczyszczacze powietrza czy wyjątkowa szafa odświeżającą AirDresser, która pozwala lepiej zadbać o odzież i uzyskać efekt pralni bez wychodzenia z domu.
Wizja ta wychodzi również poza sam design. Wzbogacanie AGD o nowe możliwości i łączność, oferowane przez AI, będzie miało kluczowe znaczenie dla tworzenia bardziej wszechstronnych i spersonalizowanych rozwiązań, które całkowicie odmienią nasze doświadczenia związane z użytkowaniem sprzętów. Pralki, które same przekazują informacje o cyklach suszarkom, lodówki, które wiedzą, kiedy zepsuje się mleko, czy oczyszczacze, które automatycznie się włączają, gdy jakość powietrza ulega pogorszeniu – to tylko kilka przykładów na to, jak Samsung wykorzystuje swoją pozycję lidera w dziedzinie łączności i inteligentnych rozwiązań, aby postawić użytkownika w samym centrum działania swoich technologii.
Poza udoskonalaniem oprogramowania w urządzeniach, takich jak ciesząca się ogromną popularnością multimedialna lodówka Family Hub™, Samsung równie wytrwale usprawnia swój ekosystem SmartThings. Wzbogaca go o usługi pozwalające użytkownikom wprowadzać osobiste preferencje i zarządzać urządzeniami tak, by cieszyć się lepiej dostosowanymi doświadczeniami.
Podczas targów CES 2021 idea bardziej spersonalizowanego podejścia do designu AGD znajdzie się w samym centrum uwagi. Firma Samsung nie tylko uczci wprowadzenie Bespoke na rynek amerykański, prezentując zupełnie nowy model 4-Door Flex, ale także podzieli się ekscytującymi informacjami o nowych sposobach nawiązywania współpracy urządzeń z użytkownikami, a także pomiędzy sobą. Wszystko po to, aby usprawnić codzienne funkcjonowanie niezależnie od stylu życia.
– Nasza wizja przyszłości sprzętów domowych Bespoke nie opiera się na samym designie. Równie ważna jest wydajność, higiena i zrównoważony rozwój – dodaje Lee. – W Samsung ogromnie cieszymy się z tego, że podczas tegorocznych targów CES będziemy mogli zaprezentować ten nowy sposób myślenia o AGD. Przed nami kolejny rok innowacji, które na pierwszym miejscu stawiają potrzeby użytkowników.
W 2021 r. Samsung rozszerzy dostępność lodówek BESPOKE. W tym roku wybrane urządzenia z tej serii będzie można kupić także w Polsce w wersji jednodrzwiowej oraz tradycyjnej z zamrażalnikiem na dole, a także na innych rynkach europejskich.
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.