Komunikaty PR

[Bespoke Home Life] ① Nowy wymiar projektowania – od kolorów i kulturowych

2022-06-13  |  01:00

Gdy w 2019 roku po raz pierwszy Samsung zaprezentował koncepcję Bespoke, celem przyświecającym firmie było zdefiniowanie na nowo roli, jaką sprzęt AGD pełni w naszych domach – zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Wprowadzenie tej wizji w życie wymagało stworzenia zupełnie nowej linii urządzeń pozwalających konsumentom na wyrażanie siebie poprzez personalizację, umożliwiających stworzenie ekosystemu urządzeń połączonych w domu, a także oferującej bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego i całej planety rozwiązania.

 

W naszym 3-odcinkowym cyklu postaramy się zaprezentować drogę, jaką linia produktów Bespoke przeszła do tej pory, oferując tym większą wartość, im bardziej ewoluowały możliwości sprzętu AGD.

 

W tym artykule skoncentrujemy się na decyzjach stojących za innowacjami w zakresie designu, które doprowadziły do powstania linii Bespoke, kładącej nacisk nie tylko na kolory i podkreślenie symboli kulturowych, lecz także na pełną personalizację rozwiązań.

 

Wybór kolorów i materiałów w urządzeniach AGD

Za projektem urządzeń Bespoke Home kryła się minimalistyczna filozofia Flat Style – teoria mówiąca o tym, że proste, czyste linie i równe powierzchnie idealnie wpisują się w styl nowoczesnych wnętrz. Zaprojektowane w ten sposób sprzęty doskonale pasują do każdej nowoczesnej kuchni, zapewniając efekt spójności z otaczającą je przestrzenią. Ponadto, możliwość wyboru kolorów i materiałów wykończeniowych paneli frontowych Bespoke,  daje konsumentom okazję do wyrażenia własnej osobowości i stylu.

 

Pierwszymi urządzeniami Samsung Bespoke, które starały się odmienić spojrzenie na typowe domowe sprzęty AGD, były lodówki. Od tamtej pory koncepcja Bespoke objęła także inne urządzenia kuchenne, takie jak piekarniki, zmywarki i płyty kuchenne, a także odkurzacze, pralki i suszarki.

 

Urządzenia Samsung z linii Bespoke Home w nowoczesnym wnętrzu.

 

Szybko stało się jasne, że koncepcja Bespoke została bardzo dobrze przyjęta przez użytkowników, którzy zapragnęli korzystać z możliwości personalizacji sprzętów, tak aby odzwierciedlały ich osobiste preferencje. Nowy trend został również dostrzeżony w całej branży. W roku 2020 lodówka Bespoke zwyciężyła w konkursie NYCxDESIGN Awards, w kategorii urządzeń kuchennych oraz uzyskała honorowe wyróżnienie podczas CES 2021 za kreatywny design, dzięki któremu sprzęt dopasowuje się do wymagań i zaspokaja najbardziej wygórowane oczekiwania. Urządzenia  z linii Bespoke zdobyły srebrną nagrodę i tytuł Best-in-show w konkursie International Design Excellence Awards (IDEA) w roku 2021 oraz International Forum (iF) Design Award w roku 2022.

 

W późniejszym czasie koncepcja Bespoke została wdrożona także do pozostałych sprzętów domowych, nie tylko kuchennych. Rozszerzono gamę kolorów oraz zwiększono wybór materiałów wykończeniowych. Zespół odpowiedzialny za projektowanie urządzeń Bespoke zdecydował, że regularnie wprowadzał będzie nowe kolory, aby ułatwić użytkownikom stworzenie takiego projektu, który idealnie odzwierciedli ich unikalny styl.

 

Modułowe lodówki Samsung Bespoke nagrodzone w konkursach IDEA 2021, NYCxDesign 2020 i iF Design Award 2022.

 

Dla tych użytkowników, którzy mają problem z podejmowaniem decyzji dotyczących urządzania wnętrz, Samsung uruchomił w Korei usługę Bespoke AI Recommendation. Pomaga ona w zaprojektowaniu poszczególnych urządzeń wykorzystując do tego celu rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Użytkownicy przesyłają zdjęcia swoich domów i ulubionych projektów, zaś sztuczna inteligencja analizuje obrazy i rekomenduje kolory, które najlepiej sprawdzą się w danym otoczeniu.

 

Urządzenia Samsung z linii Bespoke wyróżniają się bardzo wśród tzw. „white goods”, czyli białych urządzeń AGD, lecz nie tylko o kolory czy o materiały tu chodzi. W przypadku Bespoke to coś więcej niż tylko sam wybór – to możliwość personalizacji.

 

 

Modułowa lodówka Samsung Bespoke z możliwością personalizacji.

 

Od kolorów do kulturowych symboli

Firma Samsung, pragnąc rozszerzyć swoją wizję Bespoke, starała się najpierw zidentyfikować cechy wspólne dla wszystkich użytkowników tej linii produktów. Jedną z ważniejszych z nich okazała się identyfikacja kulturowa. Współpracując z artystami działającymi w różnych dziedzinach sztuki, a także z samymi użytkownikami, Samsung starał się odzwierciedlić to, co jest charakterystyczne dla kultur z całego świata. Wyjątkowym „płótnem” stał się front lodówki Bespoke.  W tym roku, na rynku angielskim, wprowadzono lodówkę z drzwiami w kolorach brytyjskiej flagi, upamiętniając w ten sposób 70. rocznicę panowania królowej Elżbiety II.

 

W maju zeszłego roku, działając we współpracy ze zdobywczynią wielu nagród – brytyjską projektantką wnętrz Kelly Hoppen – oraz mieszkającym w Londynie Yinką Ilorim, firma Samsung zorganizowała w mediach społecznościowych serię specjalnych konkursów. Ich tematami przewodnimi były kulinarne pasje i inspirujące projekty. W Europie, Samsung zaprosił do uczestnictwa w konkursie #BespokeDesignedByYou projektantów, a ich zadaniem było zaprojektowanie grafiki na front lodówki Bespoke, zgodnej z filozofią Bespoke a zarazem pobudzającej do kreatywności w kuchni. W USA zorganizowano konkurs #BespokeDinnerParty. Uczestnicy publikowali plany uroczystych kolacji, w zgodzie z duchem Bespoke, prezentując wymyślne koktajle, kompozycje kwiatowe, zastawy stołowe oraz potrawy inspirowane odważnymi kolorami produktów z linii Bespoke.

 

Jednak w projektowaniu urządzeń Bespoke już wcześniej brało udział wielu wspaniałych artystów. Francuski ilustrator Hérem wykorzystał w swoim projekcie elementy europejskiej architektury, amerykański artysta Rementer opracował kolorowe portrety lokalnych społeczności w stylu pop art. Duńskie studio projektowe HAY postanowiło przeprowadzić eksperyment z kolorami, czerpiąc inspirację z natury – prawdziwych produktów żywnościowych, a amerykański artysta Alex Proba zobrazował szczęście i radość za pomocą kolorowych, inspirowanych naturą wzorów i kształtów.

 

Powstające dzięki zaangażowaniu artystów i użytkowników innowacyjne projekty stanowiły jedynie prolog dla kolejnego etapu ewolucji produktów z linii Bespoke.

 

Limitowana edycja lodówki Bespoke upamiętniającej królewski jubileusz, dostępna w Wielkiej Brytanii.

 

Wyższy poziom personalizacji urządzeń Bespoke

O ile wybór kolorów pozwala użytkownikom na zabawę stylem oraz na podkreślenie przynależności kulturowej, to kolejnym etapem ewolucji Bespoke powinna być możliwość wyrażenia ich prawdziwego ja. Dlatego też Samsung oferuje swoim klientom pełną personalizację urządzeń Bespoke – od początku, do końca.

 

Koncepcja Bespoke po raz pierwszy pojawiła się w trakcie organizowanych na całym świecie konkursów dla projektantów. Poziom ekscytacji i entuzjazm okazany przez uczestników stanowił źródło inspiracji dla wprowadzenia w USA usługi wydruków cyfrowych, znanej jako MyBespoke.

 

MyBespoke idealnie wpisuje się w koncepcję Bespoke, która ewoluowała od możliwości wyrażania swoich upodobań i wyboru spośród ograniczonej liczby opcji, aż po możliwość pełnej personalizacji i kreowania przez użytkowników urządzeń od podstaw.

 

Celem wizji Bespoke od samego początku było inspirowanie użytkowników do personalizacji ich własnych domów, tak by wyrażały one ich indywidualne upodobania i preferencje. Wprowadzając ową koncepcję na rynek, firma Samsung zrobiła kolejny krok ku urzeczywistnieniu tego celu. Samsung kontynuuje swoją pracę na rzecz innowacyjnych projektów, oferując nowe doświadczenia i doznania, dzięki którym życie nabiera kolorów i staje się bardziej radosne.

 

Personalizowane fronty lodówek Samsung z linii Bespoke Home.

 

 

Kolejne produkty zostaną przedstawione już wkrótce. Więcej informacji na temat urządzeń Bespoke można znaleźć na stronie Samsung.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.