[Bespoke Home Life] ① Nowy wymiar projektowania – od kolorów i kulturowych
Gdy w 2019 roku po raz pierwszy Samsung zaprezentował koncepcję Bespoke, celem przyświecającym firmie było zdefiniowanie na nowo roli, jaką sprzęt AGD pełni w naszych domach – zarówno pod względem wizualnym, jak i funkcjonalnym. Wprowadzenie tej wizji w życie wymagało stworzenia zupełnie nowej linii urządzeń pozwalających konsumentom na wyrażanie siebie poprzez personalizację, umożliwiających stworzenie ekosystemu urządzeń połączonych w domu, a także oferującej bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego i całej planety rozwiązania.
W naszym 3-odcinkowym cyklu postaramy się zaprezentować drogę, jaką linia produktów Bespoke przeszła do tej pory, oferując tym większą wartość, im bardziej ewoluowały możliwości sprzętu AGD.
W tym artykule skoncentrujemy się na decyzjach stojących za innowacjami w zakresie designu, które doprowadziły do powstania linii Bespoke, kładącej nacisk nie tylko na kolory i podkreślenie symboli kulturowych, lecz także na pełną personalizację rozwiązań.
Wybór kolorów i materiałów w urządzeniach AGD
Za projektem urządzeń Bespoke Home kryła się minimalistyczna filozofia Flat Style – teoria mówiąca o tym, że proste, czyste linie i równe powierzchnie idealnie wpisują się w styl nowoczesnych wnętrz. Zaprojektowane w ten sposób sprzęty doskonale pasują do każdej nowoczesnej kuchni, zapewniając efekt spójności z otaczającą je przestrzenią. Ponadto, możliwość wyboru kolorów i materiałów wykończeniowych paneli frontowych Bespoke, daje konsumentom okazję do wyrażenia własnej osobowości i stylu.
Pierwszymi urządzeniami Samsung Bespoke, które starały się odmienić spojrzenie na typowe domowe sprzęty AGD, były lodówki. Od tamtej pory koncepcja Bespoke objęła także inne urządzenia kuchenne, takie jak piekarniki, zmywarki i płyty kuchenne, a także odkurzacze, pralki i suszarki.
Urządzenia Samsung z linii Bespoke Home w nowoczesnym wnętrzu.
Szybko stało się jasne, że koncepcja Bespoke została bardzo dobrze przyjęta przez użytkowników, którzy zapragnęli korzystać z możliwości personalizacji sprzętów, tak aby odzwierciedlały ich osobiste preferencje. Nowy trend został również dostrzeżony w całej branży. W roku 2020 lodówka Bespoke zwyciężyła w konkursie NYCxDESIGN Awards, w kategorii urządzeń kuchennych oraz uzyskała honorowe wyróżnienie podczas CES 2021 za kreatywny design, dzięki któremu sprzęt dopasowuje się do wymagań i zaspokaja najbardziej wygórowane oczekiwania. Urządzenia z linii Bespoke zdobyły srebrną nagrodę i tytuł Best-in-show w konkursie International Design Excellence Awards (IDEA) w roku 2021 oraz International Forum (iF) Design Award w roku 2022.
W późniejszym czasie koncepcja Bespoke została wdrożona także do pozostałych sprzętów domowych, nie tylko kuchennych. Rozszerzono gamę kolorów oraz zwiększono wybór materiałów wykończeniowych. Zespół odpowiedzialny za projektowanie urządzeń Bespoke zdecydował, że regularnie wprowadzał będzie nowe kolory, aby ułatwić użytkownikom stworzenie takiego projektu, który idealnie odzwierciedli ich unikalny styl.
Modułowe lodówki Samsung Bespoke nagrodzone w konkursach IDEA 2021, NYCxDesign 2020 i iF Design Award 2022.
Dla tych użytkowników, którzy mają problem z podejmowaniem decyzji dotyczących urządzania wnętrz, Samsung uruchomił w Korei usługę Bespoke AI Recommendation. Pomaga ona w zaprojektowaniu poszczególnych urządzeń wykorzystując do tego celu rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Użytkownicy przesyłają zdjęcia swoich domów i ulubionych projektów, zaś sztuczna inteligencja analizuje obrazy i rekomenduje kolory, które najlepiej sprawdzą się w danym otoczeniu.
Urządzenia Samsung z linii Bespoke wyróżniają się bardzo wśród tzw. „white goods”, czyli białych urządzeń AGD, lecz nie tylko o kolory czy o materiały tu chodzi. W przypadku Bespoke to coś więcej niż tylko sam wybór – to możliwość personalizacji.
Modułowa lodówka Samsung Bespoke z możliwością personalizacji.
Od kolorów do kulturowych symboli
Firma Samsung, pragnąc rozszerzyć swoją wizję Bespoke, starała się najpierw zidentyfikować cechy wspólne dla wszystkich użytkowników tej linii produktów. Jedną z ważniejszych z nich okazała się identyfikacja kulturowa. Współpracując z artystami działającymi w różnych dziedzinach sztuki, a także z samymi użytkownikami, Samsung starał się odzwierciedlić to, co jest charakterystyczne dla kultur z całego świata. Wyjątkowym „płótnem” stał się front lodówki Bespoke. W tym roku, na rynku angielskim, wprowadzono lodówkę z drzwiami w kolorach brytyjskiej flagi, upamiętniając w ten sposób 70. rocznicę panowania królowej Elżbiety II.
W maju zeszłego roku, działając we współpracy ze zdobywczynią wielu nagród – brytyjską projektantką wnętrz Kelly Hoppen – oraz mieszkającym w Londynie Yinką Ilorim, firma Samsung zorganizowała w mediach społecznościowych serię specjalnych konkursów. Ich tematami przewodnimi były kulinarne pasje i inspirujące projekty. W Europie, Samsung zaprosił do uczestnictwa w konkursie #BespokeDesignedByYou projektantów, a ich zadaniem było zaprojektowanie grafiki na front lodówki Bespoke, zgodnej z filozofią Bespoke a zarazem pobudzającej do kreatywności w kuchni. W USA zorganizowano konkurs #BespokeDinnerParty. Uczestnicy publikowali plany uroczystych kolacji, w zgodzie z duchem Bespoke, prezentując wymyślne koktajle, kompozycje kwiatowe, zastawy stołowe oraz potrawy inspirowane odważnymi kolorami produktów z linii Bespoke.
Jednak w projektowaniu urządzeń Bespoke już wcześniej brało udział wielu wspaniałych artystów. Francuski ilustrator Hérem wykorzystał w swoim projekcie elementy europejskiej architektury, amerykański artysta Rementer opracował kolorowe portrety lokalnych społeczności w stylu pop art. Duńskie studio projektowe HAY postanowiło przeprowadzić eksperyment z kolorami, czerpiąc inspirację z natury – prawdziwych produktów żywnościowych, a amerykański artysta Alex Proba zobrazował szczęście i radość za pomocą kolorowych, inspirowanych naturą wzorów i kształtów.
Powstające dzięki zaangażowaniu artystów i użytkowników innowacyjne projekty stanowiły jedynie prolog dla kolejnego etapu ewolucji produktów z linii Bespoke.
Limitowana edycja lodówki Bespoke upamiętniającej królewski jubileusz, dostępna w Wielkiej Brytanii.
Wyższy poziom personalizacji urządzeń Bespoke
O ile wybór kolorów pozwala użytkownikom na zabawę stylem oraz na podkreślenie przynależności kulturowej, to kolejnym etapem ewolucji Bespoke powinna być możliwość wyrażenia ich prawdziwego ja. Dlatego też Samsung oferuje swoim klientom pełną personalizację urządzeń Bespoke – od początku, do końca.
Koncepcja Bespoke po raz pierwszy pojawiła się w trakcie organizowanych na całym świecie konkursów dla projektantów. Poziom ekscytacji i entuzjazm okazany przez uczestników stanowił źródło inspiracji dla wprowadzenia w USA usługi wydruków cyfrowych, znanej jako MyBespoke.
MyBespoke idealnie wpisuje się w koncepcję Bespoke, która ewoluowała od możliwości wyrażania swoich upodobań i wyboru spośród ograniczonej liczby opcji, aż po możliwość pełnej personalizacji i kreowania przez użytkowników urządzeń od podstaw.
Celem wizji Bespoke od samego początku było inspirowanie użytkowników do personalizacji ich własnych domów, tak by wyrażały one ich indywidualne upodobania i preferencje. Wprowadzając ową koncepcję na rynek, firma Samsung zrobiła kolejny krok ku urzeczywistnieniu tego celu. Samsung kontynuuje swoją pracę na rzecz innowacyjnych projektów, oferując nowe doświadczenia i doznania, dzięki którym życie nabiera kolorów i staje się bardziej radosne.
Personalizowane fronty lodówek Samsung z linii Bespoke Home.
Kolejne produkty zostaną przedstawione już wkrótce. Więcej informacji na temat urządzeń Bespoke można znaleźć na stronie Samsung.com.
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.