Komunikaty PR

Badanie Samsung: Polacy nie chcą marnować jedzenia. Oto sposoby, jak temu zapobi

2021-06-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Łyczkowski
dfusion

al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
lukasz.lyczkowski|dfusion.pl| |lukasz.lyczkowski|dfusion.pl
606825276
https://dfusion.pl/

Badania przeprowadzone przez Samsung dowodzą, że Polacy nie chcą marnować jedzenia, a od nowoczesnych technologii oczekują wsparcia w tym dążeniu.* Co możemy zrobić, aby zredukować liczbę odpadów w gospodarstwie domowym? Gdzie kończy się nasza odpowiedzialność, a wkracza technologia? Badania komentuje dr Monika Hoffmann – technolog żywności i żywienia.

Marnowanie żywności to ogromny problem dotykający większości państw na świecie, a do którego w znacznym stopniu przyczyniają się gospodarstwa domowe. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, aż 39% naszych zakupów spożywczych wyrzucamy do kosza. Te dane są zatrważające i skłaniają do poważnego zastanowienia się nad sposobami na lepszą organizację przestrzeni i życia domowego, w tym planowania zakupów i przechowywania żywności. Badania dowiodły jednocześnie, że aż 70% Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach, co w perspektywie przyszłości napawa optymizmem. Od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od przejrzenia zapasów i zaplanowania listy zakupów pod kątem przygotowania konkretnych posiłków. W przypadku produktów wymagających przechowywania w warunkach chłodniczych, warto też upewnić się, że mamy wystarczającą ilość miejsca w lodówce. Wkładając zakupy do szafek czy chłodziarek przesuńmy te, których trwałość jest krótsza, tak by były w zasięgu ręki i zostały szybko zużyte. Ważne jest też rozmieszczenie produktów w lodówkach, zgodne z przeznaczeniem poszczególnych stref, które różnią się temperaturą czy też wilgotnością. Dzięki dopasowaniu warunków przechowywania do rodzaju żywności, wydłużymy jej świeżość i chętniej wykorzystamy ją do przygotowania posiłków – mówi dr Monika Hoffmann, technolog żywności i żywienia.

Dzięki rewolucyjnej technologii SpaceMax™ lodówki Samsung oferują większą przestrzeń do przechowywania. Zastosowanie specjalnego systemu izolacji pozwoliło zmniejszyć grubość ścianek urządzenia pozostawiając więcej miejsca na produkty spożywcze. Co więcej, przestrzeń w lodówce została idealnie rozplanowana. Nowe półki zaprojektowano tak, aby swobodnie można było na nich ustawiać naczynia i pojemniki o różnych kształtach i wielkości. Półki te możemy swobodnie wsuwać i wysuwać, gdy sięgamy po głębiej schowane składniki do naszych potraw, dzięki czemu niczego nie przeoczymy i łatwiej nam będzie przypilnować terminów przydatności do spożycia. Nowe lodówki Samsung Side by Side oferują aż do 652l pojemności do przechowywania żywności i napojów, dzięki czemu o wiele łatwiej jest zorganizować miejsce na produkty, a następnie je odnaleźć. Cool Select Plus to aż 5 inteligentnych trybów pracy do wyboru, w tym tryb umożliwiający zamianę zamrażarki w chłodziarkę. To gwarancja jeszcze bardziej elastycznej przestrzeni, którą możemy dopasować do bieżących potrzeb.

Technologie przeciw marnowaniu żywności

84% Polaków uważa, że nowoczesne lodówki pomogą im ograniczyć marnowanie produktów spożywczych. Za doskonałe efekty przechowywania odpowiadają specjalnie skonstruowane szuflady i komory gwarantujące optymalne ustawienie temperatury dla danych grup produktów. To od nas zależy czy produkty spożywcze będziemy wykorzystywać w sposób optymalny, ale dzięki wsparciu technologii możemy wyrzucać znacznie mniej jedzenia.

Niska temperatura przechowywania żywności wydłuża jej trwałość, a niektóre produkty takie jak mięso czy ryby, a także owoce i warzywa mogą utrzymać wysoką jakość nawet przez dłuższy czas, gdy zapewnimy im optymalne warunki przechowywania. Miejscem przeznaczonym dla mięsa są najczęściej dolne części lodówki, w których panuje najniższa temperatura. Nowoczesne lodówki wyposażone są w szuflady umożliwiające uzyskanie temperatury w granicach 0 do -1°C, co jest optymalną temperaturą do przechowywania surowego mięsa czy ryb i pozwala na ich dłuższe niż standardowe przechowywanie przy zachowaniu wysokiej jakości. Z kolei owoce i warzywa zachowują dłużej świeżość, gdy przechowywane są w przestrzeniach o podwyższonej wilgotności, co zapewnia ich jędrność i atrakcyjny wygląd – dodaje ekspertka.

Wyróżnikiem innowacyjnych lodówek Samsung są technologie wydłużające świeżość produktów. Dzięki nim zyskujemy pewność, że podczas przygotowywania codziennych posiłków w domowym zaciszu korzystamy ze zdrowych i smacznych składników. Komora Zero Optimal Fresh+ pozwala na dwa różne sposoby wykorzystania przestrzeni. Lewa część z niższą temperaturą (np. -1°C) będzie idealna do przechowywania mięsa, wędlin oraz ryb, a prawa, z wyższą temperaturą (np. 1°C), jest znakomita dla owoców i warzyw. W szufladzie Humidity Fresh+ panują natomiast idealne warunki do przechowywania owoców i warzyw. Prosta regulacja wilgotności dostosuje jej optymalny poziom do przechowywania owoców (do 70% wilgotności) lub warzyw (do 80% wilgotności) dzięki czemu pozostaną chrupkie i soczyste. Dedykowane przestrzenie w lodówce zostały skonstruowane w taki sposób, aby zadbać o nasze produkty, a także usprawnić pracę w kuchni.

 

Monika Hoffmann - dr inż., adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW. Główne obszary działalności naukowej to żywność specjalnego przeznaczenia żywieniowego; projektowanie produktu żywnościowego; towaroznawstwo żywności przetworzonej, technologia produktów pochodzenia roślinnego; żywność funkcjonalna, nowa żywność, znakowanie żywności.

 

 

*Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

**Przykładowe warunki dla temperatury chłodziarki 1°C. Temperatura w lewej strefie jest obniżona o 2°C względem tej ustawionej w całym urządzeniu. Ustawienia temperatur w strefach są zależne od ogólnych ustawień chłodziarki.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: dfusion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.