Komunikaty PR

Badanie Samsung: jakie lodówki wybierają Polacy i dlaczego?

2021-07-30  |  01:00
Biuro prasowe

Badanie Samsung dowiodło, że przy zakupie lodówki największą uwagę zwracamy na to, czy urządzenie wyposażone zostało w technologie, które umożliwią przedłużenie świeżości produktów spożywczych, na jego klasę energetyczną, a także na to czy będzie współgrać kolorystycznie z wystrojem naszych kuchni. Badanie ujawniło też szereg problemów, które zgłaszają użytkownicy, wśród których najczęściej wymieniane są ograniczenia związane z zarządzaniem przestrzenią. Wyniki badania komentuje dr Monika Hoffmann - technolog żywności i żywienia.

Gwarancja dłuższej świeżości

Odpowiednie warunki przechowywania żywności są najważniejszym parametrem, na który zwracają uwagę Polacy przy zakupie nowej lodówki. Zdecydowana większość uczestników badania zleconego przez Samsung, bo aż 84% stawia na technologie przedłużające świeżość produktów. Nie powinno to dziwić, gdyż problemy z przechowywaniem żywności są przez ankietowanych zauważane na co dzień. 17% badanych twierdzi, że owoce i warzywa szybko tracą świeżość i niemal tyle samo (16%) zauważa, że wędliny zbyt szybko wysychają. Według 14% badanych ich lodówka nierównomiernie chłodzi.

Rosnące wymagania konsumentów dotyczące lodówek wiążą się z większymi wymaganiami w stosunku do produktów, które włączane są do codziennej diety. Niezależnie od tego czy mówimy o gotowych potrawach, czy półproduktach, których dopiero zamierzamy użyć do gotowania, oczekujemy, że żywność po wyjęciu z urządzenia będzie świeża, a co za tym idzie zarówno smaczna jak i bogata w wartości odżywcze – mówi dr Monika Hoffmann.

Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów w wybranych modelach lodówek Combi, Side by Side, Family Hub™ oraz Bespoke Samsung zastosował wiele zaawansowanych technologii, takich jak szuflada z kontrolą wilgotności Humidity Fresh+ i komora zero Optimal Fresh+, które zapewniają idealne warunki do tego, aby żywność dłużej pozostała przydatna do spożycia. Komory zero Optimal Fresh+ można używać na dwa sposoby. W trybie pojedynczym ustawiamy jedną, stałą temperaturę, a wybierając tryb podwójny możemy wydzielić dwie strefy z różnym poziomem temperatur*. Lewa część z niższą temperaturą stwarza optymalne warunki do przechowywania mięsa, wędlin oraz ryb, a prawa, z wyższą temperaturą jest idealna dla owoców i warzyw**. Nasze preferencje co do wielkości stref dopasujemy za pomocą podziałki, a na zewnętrznym panelu wybierzemy tryb chłodzenia. Dzięki temu rozwiązaniu będziemy mieć pewność, że każdy produkt jest przechowywany w odpowiednich warunkach i pozostaje świeży nawet dwa razy dłużej***. Dużą rolę w utrzymaniu świeżości produktów odgrywa także odpowiednia wilgotność. W tym wypadku z pomocą przychodzi szuflada Humidity Fresh+, która zapewnia specjalne warunki o wysokim poziomie wilgotności, aby warzywa i owoce zachowały swój doskonały wygląd i smak.

Optymalne zarządzanie przestrzenią

Optymalne warunki do przechowywania są bardzo ważne, ale oprócz tego ankietowani zwracają uwagę także na przestrzeń wewnątrz urządzenia. Układanie produktów w lodówce to wyzwanie, z którym każdy z nas musi mierzyć się niemal na co dzień – po powrocie z zakupów, czy po przygotowaniu potraw dla rodziny na kilka dni do przodu. Spośród uczestników badania aż 48% twierdzi, że w lodówce brakuje im miejsca na produkty i pojemniki, a 41% z nich miewa problemy ze zmieszczeniem ciasta lub tortu. Niemal co czwarty ankietowany (28%) zwraca uwagę na brak możliwości przechowania butelek z napojami. Te wyniki wskazują nie tylko na to, że przestrzeń bywa niewystarczająca, ale także mało elastyczna w codziennym użytkowaniu. W efekcie może zdarzyć się, że produkty nie leżą w najbardziej dla nich odpowiednim miejscu w lodówce.

Często nie zastanawiamy się, gdzie kładziemy poszczególne produkty i jakich warunków potrzebują, odkładając produkty w miejsce, które po prostu jest w danym momencie wolne. Jeżeli chcemy cieszyć się dobrym smakiem potrzebujemy elastycznej przestrzeni w lodówce, która zapewni odpowiednie przechowywanie dla wszystkich produktów. Ważna jest możliwość adaptowania przestrzeni do zmieniających się potrzeb w takich okolicznościach jak przyjęcie rodzinne czy święta okolicznościowe – dodaje dr Monika Hoffmann

Samsung zaproponował rozwiązania, które mają na celu optymalizację dostępnej przestrzeni. W wybranych lodówkach zastosowano technologię SpaceMax™, która sprawia że urządzenie o tych samych gabarytach ma cieńsze ścianki, a tym samym – większą pojemność. Na przykład model Family Hub™ RS6HA8891B1 o wymiarach 178×91.2×73.5 oferuje pojemność aż 614 litrów. Dzięki trybowi Smart Conversion, kiedy tylko zechcemy, możemy w prosty sposób przekształcić zamrażarkę w lodówkę optymalizując wykorzystanie całej przestrzeni. Dzięki temu zawsze dysponujemy wystarczającą powierzchnią, aby przechowywać jeszcze większe ilości jedzenia. Ponadto na ekranie lodówki możemy wprowadzić daty przydatności przechowywanych produktów. Pozwala to na lepsze planowanie i ograniczenie marnowania żywności, dzięki przypomnieniu o produktach, dla których pozostał krótki termin ważności. Niespotykana konstrukcja półki na wino, dostępnej m.in. w modelu Combi RB34T775CS9, umożliwia umieszczanie butelek o niestandardowych rozmiarach i kształtach, a jej płaski spód daje dodatkowo możliwość przechowywania produktów w kartonowych opakowaniach czy pudełkach. To wszystko sprawia, że odpowiednie przechowywanie produktów jest o wiele prostsze.

Design ma znaczenie

Jak wynika z badania dla 60% badanych ważny jest także kolor urządzenia. Nie jest to dużym zaskoczeniem, w końcu lodówka zajmuje w kuchni centralne miejsce i zależy nam na tym, aby dobrze wkomponowała się w przestrzeń. Lodówki Combi, Side by Side, a także Family Hub dostępne są w różnych wariantach kolorystycznych, takich jak grafitowa stal, metaliczny grafit, szczotkowana stal nierdzewna czy klasyczna czerń, pozostawiając użytkownikom duże pole do wyboru. Lodówki z linii Bespoke z możliwością personalizacji oferują jeszcze więcej możliwości dopasowania. To innowacyjne lodówki z wymiennymi panelami zewnętrznymi, dostępnymi w różnych kolorach i wersjach wykończeniowych. Różnorodność materiałów (szkło satynowe, czyste szkło, metal) oraz bogata paleta kolorów (czerń, biel, lawenda, błękit i beż) pozwolą uzyskać doskonały efekt w każdym wnętrzu. Dużą zaletą Bespoke jest to, że do zakupionego modułu możemy w dowolnym momencie dodać kolejny, aby przechowywać więcej produktów. Dzięki swojemu designowi i funkcjonalności jest to z pewnością wyjątkowe na rynku rozwiązanie, które spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Komfort i energooszczędność  

Przy zakupie nowej lodówki 65% badanych zdecydowanie zwróciłoby uwagę na energooszczędność. Samsung kolejny raz wyszedł naprzeciw oczekiwaniom użytkowników wyposażając lodówki w nowy kompresor Digital Inverter zatwierdzony przez Instytut Badań i Certyfikacji VDE. Jego automatyczna praca zapewnia niskie zużycie energii przez dostosowanie prędkości do zapotrzebowania na chłodzenie. Udoskonalony kompresor umożliwia także redukując głośności urządzenia nawet do 35 dB.

 

Monika Hoffmann – dr inż., adiunkt dydaktyczny w Katedrze Żywności Funkcjonalnej i Ekologicznej na SGGW. Główne obszary działalności naukowej to żywność specjalnego przeznaczenia żywieniowego; projektowanie produktu żywnościowego; towaroznawstwo żywności przetworzonej, technologia produktów pochodzenia roślinnego; żywność funkcjonalna, nowa żywność, znakowanie żywności.

 

O badaniu:

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI

 

Więcej informacji na www.lodowki.samsung.pl

 

* Ustawienia temperatur w strefach są zależne od ogólnych ustawień chłodziarki.

** Przykładowe warunki dla temperatury chłodziarki 1°C. Temperatura w lewej strefie jest obniżona o 2°C względem tej ustawionej w całym urządzeniu.

*** Wyniki testu świeżości przeprowadzone na sałacie lodowej wykonane przez SLG Prüf- und Zertifizierungs GmbH dla lodówek RS6*N8* (w porównaniu do modelu RSA1U*).

**** W porównaniu do lodówek z linii RB5000

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st Biuro prasowe
2024-11-20 | 09:40

Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st

Seria NXTFRAME PRO – Twoja prywatna galeria sztuki Dzięki swojej atrakcyjnej formie, która płynnie integruje się z wnętrzem, telewizor NXTFRAME (A300 PRO) nie tylko sprawdzi
AGD i RTV Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
2024-10-31 | 10:45

Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych

Bieganie jest świetne zarówno dla ciała jak i umysłu. Nie ma lepszego sposobu na jogging niż słuchanie ulubionych piosenek lub najnowszego odcinka wciągającego podcastu. Słuchanie
AGD i RTV Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
2024-10-24 | 15:20

Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu

Dzięki eleganckiej formie oraz wymiennym, magnetycznym ramkom w różnych kolorach, TCL NXTFRAME uatrakcyjni każde wnętrze. Najlepsi eksperci w dziedzinie projektowania wnętrz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.