Aria – połączenie natury i technologii NASA
Technologia i natura
ARIA to hybryda wykorzystująca klasyczną technologię mechanicznych oczyszczaczy powietrza z fitoremediacyjnymi właściwościami roślin. Dzięki zastosowaniu specjalnej turbiny urządzenie zasysa powietrze, oczyszczając je przez trójwarstwowy filtr HEPA 13, sterylizując bakteriobójczym światłem UV-C i doprowadzając do korzeni rośliny, gdzie zachodzi fitoremediacja niszcząca toksyny, metale ciężkie i inne zanieczyszczenia pozostałe w powietrzu. Dzięki zastosowaniu Air Boostera (patent Mateko) ARIA zwiększa prędkość przepływu i intensywnie wspomaga zasysanie powietrza do kanału w części roślinnej, gdzie zachodzi naturalna rotacja powietrza nanoszącego zanieczyszczenia na korzenie rośliny. Synergia zaawansowanej filtracji mechanicznej i fitoremediacji eliminuje ponad 99% wszystkich zanieczyszczeń istniejących w powietrzu.
Filtrowanie powietrza
Najbardziej szkodliwe i najgroźniejsze dla zdrowia człowieka są zanieczyszczenie PM2,5, które ze względu na swoją wielkość, mogą przedostać się bezpośrednio do krwiobiegu człowieka. ARIA wykonuje 6-fazowy proces uzdatniania powietrza, począwszy od eliminacji większych zanieczyszczeń (kurz, włosy, sierść, roztocza) po neutralizację nieprzyjemnych zapachów i nasycenie powietrza ujemnymi jonami.
Od korzenia do liści
Myśląc o roślinach zawsze wydaje się nam, że to tylko zielona część jest odpowiedzialna za jakość powietrza w naszym otoczeniu. Nic bardziej mylnego. Rośliny oczyszczające powietrze pobierają bowiem toksyny ze środowiska na 2 sposoby. Pierwszy to ten bardziej nam znany, czyli wchłanianie zanieczyszczeń przez aparaty szparkowe znajdujące się na liściach. Popularny, ale zdecydowanie mniej efektywny. Druga metoda to pobieranie toksyn bezpośrednio przez system korzeniowy. Wydajność tej metody jest dużo skuteczniejsza dzięki organizmom żywym występującym na korzeniach, które ułatwiają proces rozkładu substancji chemicznych. ARIA, wykorzystując Air Booster stworzony przez MATEKO, nie tylko wspomaga oczyszczanie powietrza w korzeniach, ale także dba o ich natlenienie dzięki czemu roślina szybciej rośnie, kwitnie i ozdabia przestrzeń.
Efektowny design połączony z mobilną aplikacją
ARIA posiada specjalnie stworzoną mobilną aplikację, która pozwala sterować urządzeniem, czyli m.in. ustawiać wilgotność powietrza, temperaturę, sprawdzać poziom zanieczyszczeń oraz dodatkowo pomaga wybrać najlepszą, dla użytkownika roślinę. Stworzona przez MATEKO mobilna biblioteka roślin, daje możliwość dopasowania do swojego otoczenia rośliny, kierując się ich właściwościami oczyszczających, wymaganiami związanymi z uprawą, preferencjami nasłonecznienia oraz wilgotnością powietrza. Minimalistyczny design pozwala Arii wkomponować się w każde wnętrze, a przy okazji podkreśla też uroki umieszczonej w niej rośliny.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Brzęcki
kom. 509 825 050
tomasz.brzecki@magnifico.com.pl
Black Friday z TCL to doskonała okazja, by wyposażyć swój dom w innowacyjne i st
Sportowe słuchawki od Jabra – idealny partner w codziennych treningach biegowych
Telewizor jako nietuzinkowe dzieło sztuki w domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.