Komunikaty PR

40 milionów – tyle iRobotów sprząta w naszych domach

2022-05-02  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Materiały ( 1.8 MB )

Prezentując w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot zapoczątkował rewolucję w dziedzinie sprzątania. Na przestrzeni lat firma zaprezentowała wiele przełomowych rozwiązań, wsłuchując się w opinie użytkowników na temat jej produktów. Dziś iRobot może pochwalić się przekroczeniem granicy 40 milionów sprzedanych robotów domowych.
 

Choć obecnie iRobot utożsamiany jest z produkcją sympatycznych i efektywnych w działaniu robotów domowych, to jego korzenie były zupełnie inne. Firma ta została powołana do życia w 1990 roku przez związanych z Massachusetts Institute of Technology pracowników naukowych, na czele z obecnym CEO marki – Colinem Angle. Ich celem było tworzenie robotów, które będą w stanie nieść realną pomoc użytkownikom w niemożliwych do wykonania czy nielubianych zadaniach. Tak iRobot stworzył serie produktów wspomagających służby mundurowe, ale również roboty do eksploracji kosmosu, długoterminowego badania przestrzeni oceanicznej, czy robota wspomagającego badaczy przy poznawaniu tajemnic Wielkiej Piramidy. Ogrom zdobytego w ten sposób doświadczenia pchnął związanych z iRobot inżynierów ku wizji pomagania szerszemu gronu użytkowników. W toku rozmów zidentyfikowali oni szereg czynności, których ludzie nie lubią wykonywać. Na szczycie listy znajdowało się odkurzanie podłóg – czynność monotonna, wymagająca systematyczności, dokładności oraz czasu.

Prace nad projektem iRobot Roomba trwały kilka lat, a pierwszy egzemplarz robota odkurzającego został zaprezentowany w 2002 roku. Już wtedy robot ten posiadał 3-stopniowy system sprzątania, oraz charakterystyczne przyciski z oznaczeniami S, M, L, którymi wskazywało się wielkość pomieszczenia. Rozwiązanie to zniknęło już w drugiej generacji iRobota Roomba, która, podobnie jak kolejne serie, wznosiła wygodę użytkowania, efektywność oraz inteligencję pracy na coraz wyższe poziomy. Dzisiejsze modele robotów z serii Roomba są w stanie rozpoznawać i omijać pozostawione na podłodze niewielkie przedmioty (buty, ubrania czy kable), sugerować częstsze prace okresie pylenia czy linienia zwierząt, jak również intensyfikować działanie na obszarach, w których wykryją większe skupiska zabrudzeń. Wiele zmieniło się również w przypadku wygody obsługiwania – aplikacja na urządzenia mobilne, szerokie możliwości obsługi głosowej czy stacja ładująco-czyszcząca Clean Base to tylko niektóre z tego typu rozwiązań.

Dziś iRoboty Roomba to urządzenia gruntownie odkurzające. Jednak firma widząc wzrastającą akceptację dla domowych robotów skonstruowała szereg produktów do innych zadań. Czyszczenie rynien, sprzątanie basenów, to tylko niektóre z przykładów. Jednak drugim po iRobocie Roomba produktem, który najlepiej zakorzenił się na rynku jest robot mopujący Braava. Urządzenie zostało skonstruowane tak, aby gruntownie czyścić wskazane pomieszczenia. Z tego powodu Braava została wyposażona m.in. w prostokątną nakładkę mopującą, która dociera do narożników, czy mechanizm efektywnego dozowania wody (pod postacią precyzyjnego spryskiwacza), a jej sposób poruszania się zapewnia efektywne czyszczenie powierzchni na mokro.

Idea iRobot opiera się na tworzeniu urządzeń, które wymieniając się informacjami będą ze sobą współpracować, wyręczając użytkownika w nielubianych czynnościach. Pierwszym urzeczywistnieniem tej wizji jest technologia Imprint Link. Dzięki niej roboty Roomba[1] mogą współpracować z robotami Braava jet m6 tak, aby bezpośrednio po procesie odkurzania rozpoczynało się mopowanie podłogi. Czynność tą można ograniczyć nawet do wybranych pomieszczeń lub przestrzeni[2].

Ogrom doświadczeń marki oraz wsłuchiwanie się w potrzeby klientów sprawiły, że obecnie marka iRobot może pochwalić się sprzedaniem ponad 40 milionów domowych robotów. Z kolei na terenie Polski już niebawem przekroczona zostanie bariera 700 tysięcy.

Ciekawostki:

  • Około 1 na 60 robotów sprzątających marki iRobot sprzedawany jest na terenie Polski.
  • Jeżeli założymy, że robot sprzątający pracuje średnio 5 godzin na tydzień, to 40 mln domowych iRobotów zaoszczędziło użytkownikom 10.400.000.000 godzin w roku.
  • Te blisko 10,5 miliardów godzin przekłada się na około 433.333.333 dni.
  • Jeżeli przyjmiemy, że średnia szerokość domowego iRobota to 30 cm, to ustawione obok siebie stworzą linię o długości 12.000 kilometrów - to więcej niż obwód Księżyca (10.921 km).
  • Jeżeli założymy, że statystyczne pole powierzchni domowego iRobota to 700 cm kwadratowych, to w liczbie 40 mln zajmą powierzchnię 2,8 kilometra kwadratowego.

 


[1] Roomba serii 900, i3, i7, j7, s9

[2] W przypadku robotów Roomba serii i7, j7, s9, które wyposażono w technologię Imprint Smart Mapping

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii Biuro prasowe
2024-04-18 | 17:45

Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii

Co szósty Polak planuje na prezent komunijny przeznaczyć od 700 do 1000 zł  Z badania „Polaków Portfel Własny: Wiosenne Wyzwania 2023” wynika, że 13 proc.
AGD i RTV EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza
2024-04-09 | 12:00

EZVIZ ze Złotym Laurem Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządza

EZVIZ, czołowy producent inteligentnych rozwiązań do domu, z dumą ogłasza otrzymanie prestiżowego certyfikatu Złotego Lauru Konsumenta w kategorii Inteligentny Monitoring i Zarządzanie
AGD i RTV Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży
2024-04-05 | 01:00

Pozamiatane! Flagowy Roborock S8 MaxV Ultra już w sprzedaży

Marka Roborock, globalny lider w produkcji inteligentnych robotów sprzątających, już dziś wypuszcza na polski rynek swój najnowszy flagowy produkt - Roborock S8 MaxV Ultra. Ten

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.