Komunikaty PR

98 cali gigantycznych emocji. Olbrzymie telewizory to już nie tylko przyszłość

2023-05-04  |  16:00
Biuro prasowe

Duże telewizory na dobre rozgościły się w europejskich domach, a Polska w tym zestawieniu znajduje się w czołówce, przed Francją, Wielką Brytanią, Włochami czy Hiszpanią i tylko nieznacznie za Niemcami. Wysoka rozdzielczość, nowe technologie i nowoczesne podejście do designu sprawiają, że w całej Europie rośnie apetyt na coraz większe ekrany.

Dla rynku telewizorów ostatnia dekada to czas prawdziwych rewolucji. Z perspektywy technologicznej, kluczowe znaczenie miały dwa elementy: podłączenie telewizorów do Internetu, dzięki któremu telewizor zyskał wiele nowych zastosowań – obecnie Samsung nie ma w ofercie innych modeli niż Smart TV – oraz popularyzacja ekranów z wyższą rozdzielczością (4K), co pozwoliło otworzyć się na większe ekrany. Jeśli chodzi o adaptacje Smart TV to w Polsce przebiegała ona szybciej niż w innych krajach Europy Zachodniej, takich jak Niemcy.

Duże ekrany na fali

Wzrost popularności telewizorów z większymi ekranami jest ściśle związany z ich wyższą rozdzielczością i technologiami poprawiającymi wrażenia z oglądania. Na przestrzeni lat zmieniała się także definicja dużego telewizora firmy Samsung, obecnie to ekrany o przekątnej 65” i większe. Popyt według danych firmy Samsung na nie rośnie stale i od 2018 roku jest on już znaczący i wynosi powyżej 6%.

W 2013 Samsung sprzedał w Polsce pierwszy telewizor Ultra HD S9 o przekątnej ekranu 85”. Kosztował wtedy 149 tys. złotych. Był to pierwszy tak duży ekran 4K w ofercie firmy sprzedawany w polskich sieciach handlowych. Dziś, 10 lat później nie tylko można kupić jeszcze większe ekrany, takie jak Samsung Neo QLED QN91A o przekątnej nawet 98”,  ale także ich cena jest kilkanaście razy niższa.

Polacy i Niemcy równie chętnie kupują duże telewizory

Jeśli chodzi o adaptacje dużych ekranów, to jak wynika z danych firmy badawczej GfK, Polska bardzo dobrze wypada na tle UE5 (Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania i Włochy). Na przestrzeni ostatnich 5 lat Polacy chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy, Hiszpanie czy Włosi kupowali telewizory z ekranami o przekątnej 75” i większe. Pod tym względem w niewielkim stopniu wyprzedzali nas tylko Niemcy.

Jeśli chodzi o specyfikę, strukturę i preferencje to rynek polski i niemiecki są do siebie bardzo podobne. Znaczących różnic między nimi nie widać w odniesieniu do adaptacji telewizorów w wyższych rozdzielczościach niż HD. Zaledwie w ciągu 3 lat od wprowadzenia rozdzielczości 4K standard ten zdominował rynki z ponad 60 proc. udziałem. Obecnie jest to już blisko 100 proc. Duże podobieństwa widać także w poszczególnych segmentach związanych z rozmiarami ekranów. I tak na przykład w 2022 roku udział ekranów 55” w Polsce wnosił 24 proc., a w Niemczech 25 proc.,  a dla modeli 65” było to odpowiednio 14 proc. i 15 proc.

Zarówno w kraju, jak i w Europie nieprzerwanie od 2018 roku rośnie segment ekranów 80”+, ale w Polsce dynamika tego wzrostu jest wyższa.

98 cali imponujących wrażeń

W 2023 roku w ofercie Samsung Polska dostępne będą aż trzy telewizory o przekątnej 98 cali. QLED Q80C, Neo QLED QN90A oraz Neo QLED QN100B. Wszystkie te ekrany świetnie sprawdzą się w roli kina domowego. Jak przystało na naprawdę duże telewizory oferują rozdzielczość 4K oraz przyjazny system Smart TV. Modele QN90A oraz QN100B wykorzystują technologię Quantum Mini LED, która jest odpowiedzialna za precyzyjne sterowanie podświetleniem ekranu. Oba modele zostały także wyposażone w Powłokę Antyrefleksyjną, która zwiększa komfort oglądania ograniczając odbicia światła. Oba modele bardzo dobrze prezentują się także pod względem designu, a QN100B zyskał dodatkowo moduł One Connect Pro, dzięki czemu z powodzeniem może być centralnym elementem wystroju wnętrza. Z kolei Q80C to telewizor z najnowszego portfolio. Wyróżnia się m.in. Bezpośrednim Strefowym Podświetleniem oraz smukłą konstrukcją. Jako tegoroczna nowość posiada także wbudowany Hub IoT, dzięki któremu domowy ekosystem połączonych urządzeń można będzie zbudować bez dodatkowych modułów zewnętrznych.

W poszukiwaniu doskonałości

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. Na mocną rynkową pozycję firmy składa się wiele elementów, a jednym z nich jest  zróżnicowane i najbogatsze w historii Samsung portfolio, obejmujące dziś telewizory Ne QLED, QLED, QLED, OLED, Excellence Line 8K i osobną kategorię ekranów Lifestyle. Co ciekawe, dane potwierdzają, że wciąż jest przestrzeń na nowe technologie. W lutym br. telewizory Samsung OLED – zeszłoroczny debiut – odnotowały najlepsze jak dotychczas wyniki i miały według danych firmy badawczej GfK 37% udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach. Biuro prasowe
2024-12-09 | 14:30

Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.

ROZSIĄDŹ SIĘ WYGODNIE PRZY ULUBIONYM FILMIE Niech Twój salon stanie się sercem domu dzięki 115-calowemu telewizorowi QD-Mini LED, który szczyci się tytułem
AGD i RTV EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
2024-11-28 | 11:00

EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!

Marka EZVIZ, lider w dziedzinie inteligentnych rozwiązań dla domu, z przyjemnością ogłasza szeroką gamę promocji z okazji Black Week. Wyjątkowe okazje będą dostępne do 8 grudnia 2024
AGD i RTV Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
2024-11-27 | 16:00

Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024

W tym roku Black Friday 2024 wypada 29 listopada. Dla łowców okazji Jabra przygotowała atrakcyjne promocje na słuchawki true wireless z serii Elite. Zakupowe święto potrwa aż do 3

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

IT i technologie

UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.

Prawo

Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.