Komunikaty PR

40 milionów – tyle iRobotów sprząta w naszych domach

2022-05-02  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Materiały ( 1.8 MB )

Prezentując w 2002 roku pierwszego robota odkurzającego Roomba, iRobot zapoczątkował rewolucję w dziedzinie sprzątania. Na przestrzeni lat firma zaprezentowała wiele przełomowych rozwiązań, wsłuchując się w opinie użytkowników na temat jej produktów. Dziś iRobot może pochwalić się przekroczeniem granicy 40 milionów sprzedanych robotów domowych.
 

Choć obecnie iRobot utożsamiany jest z produkcją sympatycznych i efektywnych w działaniu robotów domowych, to jego korzenie były zupełnie inne. Firma ta została powołana do życia w 1990 roku przez związanych z Massachusetts Institute of Technology pracowników naukowych, na czele z obecnym CEO marki – Colinem Angle. Ich celem było tworzenie robotów, które będą w stanie nieść realną pomoc użytkownikom w niemożliwych do wykonania czy nielubianych zadaniach. Tak iRobot stworzył serie produktów wspomagających służby mundurowe, ale również roboty do eksploracji kosmosu, długoterminowego badania przestrzeni oceanicznej, czy robota wspomagającego badaczy przy poznawaniu tajemnic Wielkiej Piramidy. Ogrom zdobytego w ten sposób doświadczenia pchnął związanych z iRobot inżynierów ku wizji pomagania szerszemu gronu użytkowników. W toku rozmów zidentyfikowali oni szereg czynności, których ludzie nie lubią wykonywać. Na szczycie listy znajdowało się odkurzanie podłóg – czynność monotonna, wymagająca systematyczności, dokładności oraz czasu.

Prace nad projektem iRobot Roomba trwały kilka lat, a pierwszy egzemplarz robota odkurzającego został zaprezentowany w 2002 roku. Już wtedy robot ten posiadał 3-stopniowy system sprzątania, oraz charakterystyczne przyciski z oznaczeniami S, M, L, którymi wskazywało się wielkość pomieszczenia. Rozwiązanie to zniknęło już w drugiej generacji iRobota Roomba, która, podobnie jak kolejne serie, wznosiła wygodę użytkowania, efektywność oraz inteligencję pracy na coraz wyższe poziomy. Dzisiejsze modele robotów z serii Roomba są w stanie rozpoznawać i omijać pozostawione na podłodze niewielkie przedmioty (buty, ubrania czy kable), sugerować częstsze prace okresie pylenia czy linienia zwierząt, jak również intensyfikować działanie na obszarach, w których wykryją większe skupiska zabrudzeń. Wiele zmieniło się również w przypadku wygody obsługiwania – aplikacja na urządzenia mobilne, szerokie możliwości obsługi głosowej czy stacja ładująco-czyszcząca Clean Base to tylko niektóre z tego typu rozwiązań.

Dziś iRoboty Roomba to urządzenia gruntownie odkurzające. Jednak firma widząc wzrastającą akceptację dla domowych robotów skonstruowała szereg produktów do innych zadań. Czyszczenie rynien, sprzątanie basenów, to tylko niektóre z przykładów. Jednak drugim po iRobocie Roomba produktem, który najlepiej zakorzenił się na rynku jest robot mopujący Braava. Urządzenie zostało skonstruowane tak, aby gruntownie czyścić wskazane pomieszczenia. Z tego powodu Braava została wyposażona m.in. w prostokątną nakładkę mopującą, która dociera do narożników, czy mechanizm efektywnego dozowania wody (pod postacią precyzyjnego spryskiwacza), a jej sposób poruszania się zapewnia efektywne czyszczenie powierzchni na mokro.

Idea iRobot opiera się na tworzeniu urządzeń, które wymieniając się informacjami będą ze sobą współpracować, wyręczając użytkownika w nielubianych czynnościach. Pierwszym urzeczywistnieniem tej wizji jest technologia Imprint Link. Dzięki niej roboty Roomba[1] mogą współpracować z robotami Braava jet m6 tak, aby bezpośrednio po procesie odkurzania rozpoczynało się mopowanie podłogi. Czynność tą można ograniczyć nawet do wybranych pomieszczeń lub przestrzeni[2].

Ogrom doświadczeń marki oraz wsłuchiwanie się w potrzeby klientów sprawiły, że obecnie marka iRobot może pochwalić się sprzedaniem ponad 40 milionów domowych robotów. Z kolei na terenie Polski już niebawem przekroczona zostanie bariera 700 tysięcy.

Ciekawostki:

  • Około 1 na 60 robotów sprzątających marki iRobot sprzedawany jest na terenie Polski.
  • Jeżeli założymy, że robot sprzątający pracuje średnio 5 godzin na tydzień, to 40 mln domowych iRobotów zaoszczędziło użytkownikom 10.400.000.000 godzin w roku.
  • Te blisko 10,5 miliardów godzin przekłada się na około 433.333.333 dni.
  • Jeżeli przyjmiemy, że średnia szerokość domowego iRobota to 30 cm, to ustawione obok siebie stworzą linię o długości 12.000 kilometrów - to więcej niż obwód Księżyca (10.921 km).
  • Jeżeli założymy, że statystyczne pole powierzchni domowego iRobota to 700 cm kwadratowych, to w liczbie 40 mln zajmą powierzchnię 2,8 kilometra kwadratowego.

 


[1] Roomba serii 900, i3, i7, j7, s9

[2] W przypadku robotów Roomba serii i7, j7, s9, które wyposażono w technologię Imprint Smart Mapping

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
AGD i RTV Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach. Biuro prasowe
2024-12-09 | 14:30

Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.

ROZSIĄDŹ SIĘ WYGODNIE PRZY ULUBIONYM FILMIE Niech Twój salon stanie się sercem domu dzięki 115-calowemu telewizorowi QD-Mini LED, który szczyci się tytułem
AGD i RTV EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
2024-11-28 | 11:00

EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!

Marka EZVIZ, lider w dziedzinie inteligentnych rozwiązań dla domu, z przyjemnością ogłasza szeroką gamę promocji z okazji Black Week. Wyjątkowe okazje będą dostępne do 8 grudnia 2024
AGD i RTV Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
2024-11-27 | 16:00

Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024

W tym roku Black Friday 2024 wypada 29 listopada. Dla łowców okazji Jabra przygotowała atrakcyjne promocje na słuchawki true wireless z serii Elite. Zakupowe święto potrwa aż do 3

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.