2021 r. kolejnym rokiem wzmacniania e-commerce
Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Enterprise Team Leader w Infobip
Miniony rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa – firmy, w wielu przypadkach w celu utrzymania biznesu, inwestowały i wzmacniały kanały e-commerce by móc efektywnie funkcjonować na rynku. Trendy do cyfrowej transformacji jeszcze się wzmocnią w 2021 r., ponieważ widać, że ruch ten się opłacał ze względu na preferencje coraz większej rzeszy klientów, ale również jako rodzaj bezpiecznika w przypadku utrzymanie ograniczeń w funkcjonowaniu tradycyjnego biznesu. W takim środowisku zyskują przede wszystkim kompleksowe rozwiązania do zarządzania komunikacją omnichanell oraz udoskonalone formaty technologiczne jak choćby RCS czy rozwiązania zabezpieczające transakcje online jak Mobile Identity.
Przyszłość stoi przede wszystki przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichannel i pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach – od SMS i social mediów po maile i komunikatory internetowe – doświadczenia klientów i nimi efektywnie zarządzać zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i obsługi klienta.
Ponieważ wiele ruchu, o typowo konsumenckim charakterze, w naturalny sposób przeszło do kanału zdalnego, realnie wzrosła ranga rozwiązań zabezpieczających transakcje online dla aplikacji i witryn mobilnych takich jak np. Mobile Identity. To metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która daje firmom możliwość
potwierdzenia tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego w ciągu kilku sekund. Wielką zaleta tego rozwiązania jest automatyzacja – w obecnej fazie rozwoju wyeliminowano bowiem w tym przypadku potrzebę ręcznego wprowadzania informacji takich jak 2FA lub OTP co nie tylko poprawia szybkość obsługi klienta, ale również minimalizuje ryzyko błędów ludzkich.
Postepująca cyfryzacja i wzmożone zainteresowanie kanałem zdalnym to również presja formaty telekomunikacyjne – by spełniały aspiracje zarówno nadawców jak i odbiorców. Dobrym przykładem jest RCS (Rich Communication Services), który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a i MMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach, od niedawna jest również dostępny w Polsce dzięki ofercie Play. RCS pozwala między innymi na pisanie znacznie dłuższych wiadomości niż w przypadku standardowego SMS-a, załaczac do nich pliki do 100 mb, prowadzić konwersację grupową oraz na biężaco widzieć czy wiadomości dotarły i ktoś nam odpisuje. Co ważne, jeśli posiadamy odpowiedni nowy telefon telefon z aktywnym czatem RCS, działa on bez dodatkowych opłat, ani konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
Warto również zwrócić uwagę, że coraz więcej popularnych aplikacji komunikacyjnych otwiera się na komunikację biznesową, dając możliwość wykorzystania swojej infrastuktury do komunikacji z końcowym klientem, co zwłaszcza w obecnych okolicznościach może być wartością dodaną. Dokonały tego m.in. WhatsAPP czy popularny w naszym regionie Viber, własciwie z miejsca stając się kanałami do efektywnej komunikacji z klientem, tak polskim jak i zagranicznym – ponieważ obie firmy mają zasięg globalny. Dodatkowo, komunikacja poprzez WhatsApp czy Viber w pełni wykorzystuje format rich media, dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.