20 marca - Międzynarodowy Dzień Szczęścia - czyli co wpływa na nasze szczęście
Czy wiesz, na czym przede wszystkim zależy ludziom z całego świata? Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez markę Electrolux1, dla 95% osób najważniejsze jest to, aby być szczęśliwym. Poczucie szczęścia dodaje nam energii, zmniejsza stres oraz oczyszcza nasz umysł. W obecnej sytuacji w kraju, związanej ze stanem zagrożenia epidemicznego, kiedy w naszym życiu pojawiło się więcej zmartwień
i niepokoju, szczęście ma jeszcze większą wartość. Czas spędzony w zaciszu domowym to idealny moment, by zastanowić się, co możemy zrobić, aby poczuć się lepiej w tym trudnym okresie. W związku z Dniem Szczęścia przypadającym na 20 marca, warto także zastanowić się, co sprawia, że stajemy się szczęśliwsi. Wyniki Raportu Electrolux pokazały, że ogromny wpływ na nasz nastrój ma czysta przestrzeń, w której się znajdujemy. Obowiązkowy pobyt w domu to świetna okazja na długo odkładane porządki, które mogą być kluczem do naszego szczęścia!
Z okazji Dnia Szczęścia spraw sobie czystą przestrzeń
Na szczęście wpływa wiele różnych czynników, takich jak np. dobre relacje z ludźmi, zdrowie własne i bliskich czy satysfakcjonująca praca. Jednak coraz więcej osób zwraca uwagę także na wpływ czystego środowiska na własne samopoczucie. Aż 94% ankietowanych2 z 5 krajów europejskich (Niemcy, Francja, Polska, Szwecja, Wielka Brytania) odpowiedziało, że czystość w znacznym stopniu wpływa na jakość ich życia. 20 marca – w dniu, w którym obchodzimy Międzynarodowy Dzień Szczęścia, warto przypomnieć sobie, jak duże znaczenie w naszym życiu odgrywa uporządkowana przestrzeń. Teraz, kiedy trudna sytuacja związana z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 wywołującego chorobę COVID-19 przejęła kontrolę nad naszym dotychczasowym życiem, jedyne czego pragniemy to poczucie szczęścia i bezpieczeństwa. Dlatego warto zacząć od porządków, które pozwolą wprowadzić upragniony spokój i harmonię do naszego życia.
Dbaj o wspólne dobro
Wygląd przestrzeni publicznej powinien być przedmiotem zainteresowania każdego, kto z niej korzysta. To, jak wygląda chodnik, trawnik, przystanek autobusowy lub ławka w parku nie jest ludziom obojętne. Świadczy o tym fakt, że 90% badanych czuje się znacznie lepiej oraz szczęśliwiej, gdy ulice są czystsze. Nic więc dziwnego, że zdecydowana większość ankietowanych (94%) jest bardziej zrelaksowana, gdy otaczająca ich przestrzeń jest uporządkowana. Dbanie o to, aby w miejscach użytku publicznego nie było śmieci, niedopałków, papierów oraz innych odpadów wpłynie pozytywnie zarówno na nasze samopoczucie, jak i reszty społeczeństwa. Szczęście to także poczucie komfortu
i bezpieczeństwa. 92% ankietowanych czuje się bezpieczniej, gdy ulice są czystsze. Dlatego, aby móc czerpać radość z otaczającego nas krajobrazu, powinniśmy starać się nie zanieczyszczać środowiska zewnętrznego, które jest naszym wspólnym dobrem.
Dom – miejsce, w którym poczucie szczęścia jest najważniejsze
Nasze mieszkanie to przestrzeń, w której spędzamy obecnie najwięcej czasu. To tam jesteśmy w stanie poczuć pełnię szczęścia. Nieporządek wprowadza chaos, który źle działa zarówno na ciało, jak i duszę oraz umysł, wprawiając nas w złe samopoczucie. Dlatego tak istotne jest, abyśmy czuli się dobrze w miejscu, w którym spędzamy na co dzień najwięcej czasu. Wolny czas w domu najlepiej przeznaczyć na porządki, na które często wcześniej nie było czasu. Czystość w czterech ścianach sprzyja wyciszeniu, spokojowi ducha oraz relaksowi, co jest w obecnej sytuacji każdemu bardzo potrzebne. Dbanie o przestrzeń domową z pewnością wprowadzi harmonię wśród wszystkich domowników. Potwierdza to 95% ankietowanych, którzy uznali, że w wysprzątanym mieszkaniu czują się szczęśliwsi. Nie potrzeba wiele, wystarczy czysty dom, aby nasz poziom zadowolenia wzrósł. Porządek w domu może również przyczynić się do polepszenia relacji z bliskimi. Chętniej zapraszamy znajomych do miejsca, w którym panuje czystość, a żadna niezapowiedziana wizyta nie wiąże się z poczuciem dyskomfortu.
Odpowiedni sprzęt przyczynia się do poczucia szczęścia
Mimo, że wiemy jakie zalety niesie ze sobą uporządkowana przestrzeń, to często trudno nam się zabrać za porządki, nawet mając nieskończoną ilość czasu wolnego. Bywa, że znajdujemy sobie inne zajęcia, które bardziej zachęcają niż wizja czasochłonnego czyszczenia mieszkania. Aby można było w pełni odczuwać przyjemność
z posprzątanego mieszkania, w pierwszej kolejności należy zmienić stosunek do wykonywanej czynności. Pomóc w tym mogą urządzenia, które gwarantują skuteczność działania oraz wygodę użytkowania. Odkurzacz Pure Q9 od marki Electrolux został stworzony, aby ułatwić i skrócić czas sprzątania. Bezprzewodowy, jeden z najcichszych w ofercie marki, niezwykle wydajny (na jednym ładowaniu można posprzątać mieszkanie o powierzchni nawet do 162 metrów kwadratowych) – to tylko niektóre z cech, które zmieniają wyobrażenie o odkurzaniu! Dodatkowo, specjalnie zaprojektowana stacja ładująca pozwala na płynne i wygodne przejście z ładowania do użytkowania. Urządzenie posiada też wyciągany moduł ręczny, który można wyjąć bez jakiegokolwiek wysiłku czy wciskania przycisków. Dzięki konstrukcji pełnego nachylenia i wąskiemu korpusowi,
z Pure Q9 bez problemu wyczyścimy przestrzenie pod niskimi meblami (do 140 mm), a za sprawą nowo zaprojektowanej, wąskiej elektroszczotki dotrzemy do trudno dostępnych miejsc i każdego rodzaju krawędzi. Mniejszy wysiłek przy tak samo widocznych efektach to podstawa zadowolenia i poczucia satysfakcji. Brak kabla, wymiany szczotek oraz hałasu, przekonują na tyle, żeby zabrać się za porządki już dziś, bo z Pure Q9 staną się one tak przyjemne i proste, a skutki przebywania w czystej przestrzeni odczujemy jak nigdy wcześniej!
Święta coraz bliżej! To idealny moment, aby pomyśleć o prezentach.
EZVIZ ogłasza wyjątkowe promocje na Black Week. Produkty nawet o 500 zł tańsze!
Atrakcyjne promocje od Jabra na Black Friday i Cyber Monday 2024
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.