Komunikaty PR

18 lutego obchodzimy Dzień Baterii. Jak dbać o baterię w telefonie?

2022-02-18  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Jej żywotność w dużej mierze zależy od naszych nawyków. Tymczasem blisko 60 proc. badanych ładuje baterię w swoim smartfonie do 100 proc., a blisko 50 proc. czeka z ładowaniem aż poziom baterii spadnie poniżej 10 proc. W 2021 r. aż 40 proc. napraw w sieci iMad dotyczyło właśnie wymiany baterii. Aby unikać takich sytuacji, prezentujemy kilka cennych porad dotyczących użytkowania tej części smartfona.

 

1. Co za dużo to niezdrowo

Z badania[1] przeprowadzonego przez iMad, autoryzowanego sprzedawcę i serwis urządzeń firmy Apple w Polsce, wynika, że aż 58 proc. z nas ładuje telefon do 100 proc., 45 proc. pozostawia urządzenie podłączone do ładowarki przez całą noc, a 48 proc. użytkowników o ładowanie dba dopiero w momencie, gdy poziom baterii w telefonie spada poniżej 10 proc. A to duży błąd, który wpływa na kondycję naszej baterii, a co za tym idzie jej żywotność.

Na szczęście, jak wynika z badania, o odłączaniu z kontaktu, gdy urządzenie osiągnie pożądany poziom naładowania, pamięta 39 proc. użytkowników.

Według specjalistów najlepiej jest ładować baterię do 80 proc. jej pojemności – tak ma w zwyczaju jedynie co dziesiąty z nas. Kontrolowanie tej wartości przy każdym ładowaniu byłoby kłopotliwe. Użytkownicy iPhone’ów mają domyślnie włączoną funkcję zoptymalizowanego ładowania, która przez ostatnie 20 procent obniża natężenie prądu, co gwarantuje dłuższą żywotność akumulatora. iPhone również „uczy się” naszych nawyków i doładowanie baterii od 80 do 100% pozostawia na czas przed odłączeniem naszego urządzenia od ładowarki, czyli na przykład tuż przed naszym obudzeniem się.

2. Ciepło, cieplej, parzy!

Akumulatory w naszych telefonach nie lubią skrajnych temperatur. Optymalny zakres działania to temperatura od 0 do 35 stopni Celsjusza. W razie przegrzania lub ekspozycji na bardzo niskie temperatury, urządzenia nie tylko będą się wyłączać, również żywotność baterii może się zmniejszyć. Dlatego zawsze powinniśmy chronić smartfon przed bezpośrednim działaniem promieni słonecznych i mrozem. Co ważne, gdy wrócimy z rozładowanym z zimna telefonem do nagrzanego pomieszczenia, nie podłączajmy go od razu do ładowania. Warto poczekać ok. 30 minut, aż do momentu, gdy osiągnie ono temperaturę pokojową. Nie próbujmy też przyspieszyć ogrzewania np. kładąc telefon na grzejniku.

Zimowe temperatury często ujawniają zły stan baterii i to właśnie wtedy użytkownicy decydują się na ich wymianę. „W styczniu tego roku 80 proc. napraw zrealizowanych w serwisach iMad dotyczyła właśnie wymiany baterii. W całym 2021 roku było to ok. 40 proc. wszystkich usług serwisowych” – wyjaśnia Mateusz Kukla, szef warszawskiego serwisu iMad.

3. Tak nie ładujemy

Nie bez znaczenia dla dbałości o telefon i jego baterię jest też jakość samej ładowarki. Najlepiej wybrać tę od producenta. Jak wynika z badania, zasady tej przestrzega zdecydowana większość z nas, bo 75 proc. korzysta z ładowarki dołączonej do telefonu przy zakupie. Kolejne 13 proc. osób dokupuje inną ładowarkę u producenta swojego smartfona. Nieautoryzowane ładowarki mogą powodować przegrzanie urządzenia, uszkodzenie płyty głównej i przez to także baterii, a finalnie nawet doprowadzić do pożaru. Na takie ryzyko dziś naraża się 12 proc. użytkowników, którzy ładowarkę kupują od nieautoryzowanych producentów, w takich miejscach jak markety, stacje benzynowe i internet. Warto również pamiętać, by podczas ładowania zapewnić dostęp powietrza do smartfona i nie przykrywać go. 

4. Wymień baterię na koszt producenta

Zauważalny spadek wydajności baterii można odczuć już przy około 85 proc. jej pojemności całkowitej. Warto więc regularnie monitorować kondycję naszej baterii. Niestety połowa z nas nie ma takiego nawyku. Z badania wynika, że 30 proc. ankietowanych nigdy tego nie robi, a 21 proc. nawet nie wie, jak to zrobić. Kolejnym 32 proc. osób zdarzyło się jednorazowo sprawdzić żywotność. Regularnie czynność tę wykonuje jedynie 26 proc. posiadaczy smartfonów.

Warto pamiętać, że użytkownicy iPhone’ów mogą o baterie w swoich urządzeniach dbać w aplikacji, a ewentualne usterki naprawić w serwisie. Jeśli podczas pierwszego roku użytkowania naszego iPhone’a, poziom baterii spadnie poniżej 80 proc. przy maksymalnej liczbie 500 cyklów ładowania, producent może wymienić ją na własny koszt. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z działania baterii w naszym iPhonie, możemy udać się do jednego z salonów iMad, gdzie wymiana baterii wiąże się z utrzymaniem ogólnej gwarancji na telefon oraz przedłużeniem gwarancji na wymieniony komponent. Na ekspresową wymianę, trwającą do 1 godziny, można się umówić przez aplikację Booksy. Do końca lutego klienci iMad mogą również skorzystać ze specjalnego rabatu na tę usługę.  

 

Informacja o iMad Sp. z o.o.: 

iMad to autoryzowany sprzedawca i serwis urządzeń firmy Apple, działający na rynku od 10 lat. Firma posiada salony w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Oferuje usługi dla klientów indywidualnych i firm, takie jak: ochrona urządzeń, naprawy serwisowe, w tym gwarancyjne, pakiet usług dla firm iMad@Work, usługę trade-in oraz najem sprzętu i leasing. Więcej informacji o iMad można znaleźć na www.imad.pl.

iMad jest częścią Digital Care Group, największego na polskim rynku dostawcy usług dla urządzeń mobilnych, działającego od 2012 roku. Digital Care Group współpracuje z największymi sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa na 13 rynkach w Europie, Azji i Afryce. Obsługuje ponad 3,8 mln klientów na całym świecie.  


[1] Badanie DIY wykonane na platformie Omnisurv by IQS w dniach 11-14.02.2022 r.
  Próba ogólnopolska, Wiek: 18-50, N=500

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telefony realme GT 7 Pro znów dostępne w Polsce Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

realme GT 7 Pro znów dostępne w Polsce

realme GT 7 Pro znów dostępny w Polsce – do sklepów trafiła uzupełniająca dostawa produktu po chwilowej ograniczonej dostępności na rynku związanej z ogromnym
Telefony Nowa generacja niedrogich smartfonów Motorola
2024-12-16 | 15:00

Nowa generacja niedrogich smartfonów Motorola

Warszawa, 16 grudnia 2024 r.: Motorola zaprezentowała najnowszą odsłonę smartfonów na każdą kieszeń – modeli: moto g05, moto g15 oraz moto g15 power. Są niedrogie,
Telefony Motorola moto e15. Pojemna bateria i niezawodność za jedyne 399 złotych
2024-12-16 | 15:00

Motorola moto e15. Pojemna bateria i niezawodność za jedyne 399 złotych

Warszawa, 16 grudnia 2024 r.: Motorola moto e15 to najnowszy podstawowy model smartfona w ofercie producenta - prosty w obsłudze, solidny, wyposażony w pojemną baterię i głośniki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.