Newsy

Tamara Gonzalez Perea: Social mediów nie można prowadzić w niedzielny sposób. Trzeba być cały czas zaangażowanym i konsekwentnym

2018-01-18  |  06:21

Konsekwencja, zaangażowanie i jasny przekaz to zdaniem blogerki sposoby na sukces w mediach społecznościowych. Autorka bloga Macademian Girl radzi regularnie publikować posty, serwować odbiorcom wysokiej jakości, angażujący kontent i jak najdłużej samodzielnie prowadzić swoje kanały w social mediach.

Tamara Gonzalez Perea należy do najlepiej radzących sobie w sieci blogerek modowych. Regularnie, aczkolwiek nie nazbyt często, publikuje nowe posty i zdjęcia, pozostaje w stałym kontakcie z internautami, sukcesywnie odpowiadając na ich komentarze i pytania. Na Facebooku jej blog Macademian Girl ma blisko 210 tys. fanów, na Instagramie natomiast ponad 250 tys. Blogerka uważa, że do zaistnienia w sieci potrzebna jest przede wszystkim konsekwencja i jasny przekaz.

– Czy jest to projektant, blogerka czy ktoś, kto zajmuje się czymś innym, ważne, żeby miał jakiś własny głos i żeby umiał ten głos i to, co chce powiedzieć, dobrze komunikować – mówi Tamara Gonzalez Perea agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Aby zyskać wiernych fanów w mediach społecznościowych, niezbędny jest ciekawy, dostosowany do ich zainteresowań kontent. Serwowana odbiorcom treść musi być dobrej jakości oraz angażująca dla czytelnika. Kontent musi być jednak dostarczany regularnie, tylko w ten sposób możliwe jest bowiem utrzymanie stałego zainteresowania fanów oraz przyciągnięcie uwagi nowych odbiorców.

– Social media to już nie jest coś, co się prowadzi w tzw. sposób niedzielny, czyli od czasu do czasu, tylko faktycznie trzeba być cały czas zaangażowanym, trzeba pilnować tego, co się publikuje – mówi Tamara Gonzalez Perea.

Blogerka jest przekonana, że konsekwencję w prowadzeniu mediów społecznościowych można wyćwiczyć. Warto w tym celu analizować statystyki, zwracać uwagę na to, jakie posty najbardziej angażują odbiorców, prześledzić pory dnia, w których fani są najczęściej obecni w social mediach. Zdaniem autorki bloga Macademian Girl media społecznościowe to obecnie najtańsze i najbardziej powszechne narzędzie marketingowe, pozwalające wypromować swoją markę nawet przy ograniczonym budżecie. Należy jednak umiejętnie z niego korzystać.

– Na początku uważam, że profile należy prowadzić absolutnie samodzielnie, dlatego że my znamy siebie najlepiej, wiemy, co chcemy przekazać, a jeżeli jeszcze nie wiemy, to warto się tego dowiedzieć i dopóki można, to takie kanały najlepiej prowadzić samemu – mówi Tamara Gonzalez Perea.

Radzi, by pomocy fachowców szukać dopiero w momencie, gdy mała marka przeradza się w duży brand. Przy działalności zakrojonej na szeroką skalę niezbędne jest prowadzenie kilku różnych kanałów w mediach społecznościowych, a to jest niezwykle trudne do samodzielnego wykonania.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.