Newsy

Coraz mocniejszy segment baby tech. Inteligentna butelka podgrzeje pokarm w kilkadziesiąt sekund i będzie utrzymywać optymalną temperaturę

2022-10-17  |  06:15

Obyte z nowymi technologiami i używające ich na co dzień młode pokolenia oczekują cyfrowych rozwiązań w każdym aspekcie życia, również przy wychowywaniu dzieci. Rynek rozwiązań z zakresu baby tech oferuje coraz więcej innowacji, które mają ułatwiać opiekę nad niemowlakami i starszymi pociechami. Przykładem może być inteligentna butelka podgrzewająca pokarm do odpowiedniej temperatury i alarmująca, gdy zajdzie ryzyko poparzenia dziecka przy karmieniu. Jeszcze w tym roku rozwiązanie koreańskiego start-upu ma być dostępne na europejskim rynku.

– To pierwsza inteligentna butelka dla niemowląt. Podgrzewa mleko, kiedy na przykład wykonujemy ćwiczenia, uprawiamy sport na zewnątrz albo jesteśmy w domu. Można ją włączyć za pomocą aplikacji lub ręcznie, aby sterować temperaturą i monitorować czas. Jeśli ust5awimy przypomnienia o karmieniu, wysyła nam powiadomienia – mówi agencji Newseria Innowacje Sheila Marie Brugger, dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Jak wyjaśnia producent, Smart Bottle ma precyzyjny czujnik, który utrzymuje pokarm w optymalnej temperaturze, dzięki czemu mleko nie traci składników odżywczych.

– Jeśli ustawimy temperaturę na 30 stopni, dno butelki może podgrzać się bardziej ze względu na gromadzenie się tam ciepła, co jest niepożądane. Nasza butelka powiadomi o tym wibracjami, dzięki czemu będziemy wiedzieć, że w danej chwili nie możemy podać dziecku mleka – wyjaśnia Sheila Marie Brugger. – Korzystamy z opatentowanego rozwiązania, które oblicza dokładną temperaturę i inne parametry. Dzięki temu otrzymujemy bardziej intuicyjny produkt z powiadomieniami dla rodzica, co pozwala maksymalnie uprościć proces przygotowania karmienia.

Wibracje ostrzegają również w przypadku, kiedy butelka jest ustawiona pod niewłaściwym kątem i dziecko ma problem ze ssaniem pokarmu. Dodatkowo funkcja automatycznego dzienniczka pozwala kontrolować czas karmienia i przerwy między posiłkami, dzięki czemu rodzicom łatwiej planować karmienie i podgrzanie mleka z odpowiednim wyprzedzeniem.

– To inteligentna butelka, do której nie są potrzebne żadne inne podłączane akcesoria. Całe zaplecze inteligentnych rozwiązań jest już z nią zintegrowane, na przykład bateria – mówi dyrektor ds. marketingu w LittleOne.

Zaprezentowana na targach IFA w Berlinie butelka jest już dostępna w USA, Japonii, Korei i Rosji. W grudniu ma się pojawić w europejskich sklepach.

Inne inteligentne rozwiązania LittleOne to m.in. Smart Pee Pee, czujnik przyczepiany do pieluchy, który zawiadomi o konieczności jej wymiany. Firma pracuje także nad aplikacją, dzięki której będzie można również odbywać zdalne konsultacje z pediatrą, wykorzystując do tego informacje gromadzone przez smart produkty.

Eksperci oceniają, że światowy rynek baby tech będzie się rozwijał, stymulowany tym, że pokolenie młodych rodziców to osoby przyzwyczajone do wykorzystywania najnowszych technologii w codziennym życiu. Opieka rodzicielska jest więc kolejnym aspektem, w którym będą poszukiwać ułatwień, oferowanych przez innowatorów. Wśród nich są różne urządzenia do monitorowania dziecka, czego przykładem mogą być nie tylko elektryczne nianie, lecz również inteligentne skarpetki rejestrujące poziom tlenu i tętno dziecka oraz inne urządzenia do monitorowania snu i oddechu dziecka. Inne przykłady nowoczesnych rozwiązań to elektryczny wózek, inteligentna kołyska, gadżety wspomagające proces karmienia, kąpania i przewożenia dzieci. Inteligentne mogą być także prześcieradła, które pomogą zmierzyć i zważyć dziecko.

Firma Absolute Markets Insight wyceniała rynek baby tech w 2021 roku na prawie 200 mld dol. Jej analitycy oceniają, że średnioroczne tempo wzrostu sięgnie w kolejnych latach prawie 9 proc. (do 2030 roku). Jako największy hamulec w rozwoju rynku wskazują na ceny tych nowinek technologicznych, przez co nie wszyscy mogą sobie na nie pozwolić.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.