Newsy

Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku

2022-09-30  |  06:15
Mówi:Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe
Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG oraz submarek Maybach i Klasy G
  • MP4
  • W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.

    – Dziś co 10. mercedes sprzedawany jest w Polsce pod marką AMG. Płynie z tego jasny wniosek, że ta marka, tak jak i sam Mercedes, wpasowuje się w gusta klientów – mówi agencji Newseria Biznes Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.

    Polscy klienci mają istotny wkład w wyniki koncernu. Polska jest bowiem czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i 12. na świecie, a marka z roku na rok umacnia tu swoją pozycję. W ostatnich miesiącach liderem sprzedaży nad Wisłą z portfolio AMG była klasa G 63, a za nim GT czterodrzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.

    W portfolio marki jest wiele samochodów. Dzięki elektryfikacji, którą konsekwentnie prowadzimy nie tylko w AMG, ale w całym Mercedesie, możemy być pewni, że będą się pojawiać kolejne samochody AMG, które naprawdę zasługują na tę nazwę – prawdziwe sportowe samochody o doskonałych osiągach. – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.

    W ubiegłym tygodniu Mercedes zaprezentował AMG C63S e Performance, który zadebiutuje na polskim rynku na początku przyszłego roku. Będą dostępne dwie jego wersje: limuzyna i kombi.

    Samochody o wysokich osiągach są dla Mercedesa bardzo ważne, nie tylko ze względu na skalę sprzedaży, ale też wizerunkowo. Szczególnie marka AMG daje emocje i przyciąga fanów. Dlatego ważne jest wzmacnianie tego wizerunku i odnoszenie sukcesów w zakresie zaawansowanych technologii, innowacji, ale także zwycięstw w wyścigach – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG. 

    Sukcesy w sportach motorowych były od początku w centrum zainteresowania inżynierów Mercedesa, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, którzy w 1967 roku otworzyli niedaleko Stuttgartu zakład tuningowy AMG. Chcieli udowodnić, że ich modyfikacje silników i zawieszeń sprawdzą się nawet w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Z czasem ich marka została oficjalnym partnerem koncernu Mercedes-Benz, skupiając się na produkcji aut sportowych z przeznaczeniem nie tylko do ścigania się, lecz również do warunków drogowych. Po 55 latach firma z siedzibą w Affalterbach jest spółką zależną Mercedes-Benz Group AG i jej sportowym liderem. Zatrudnia ponad 2 tys. osób.  

    – Jestem szczególnie dumny, że możemy świętować 55. urodziny tutaj, w AMG Brand Center, który do niedawna był jedynym takim salonem w Europie. To naprawdę wielka rzecz – podkreśla dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska.

    Na specjalnej wystawie w AMG Brand Center w Gdańsku, otwartym w 2019 roku salonie, marka przypomniała swoje najpopularniejsze modele historyczne. Między innymi 300 SEL Rote Sau, czyli czerwoną świnię, która w 1971 roku zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na słynnym torze Spa-Francorchamps. Pojawiły się także dwa najbardziej znane modele Hammerów, które dziś biją rekordy cenowe na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów.

    Zaprezentowano także nowsze modele, np. elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w niecałe 4 s, a do 200 km/h – w 11 s. W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG przygotował kilka specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Na wystawie w Gdańsku zaprezentował także najnowszy w pełni elektryczny model EQE, który ma stanowić nowe otwarcie dla sportowej marki.

    Rozpoczęliśmy już elektryfikację naszej oferty modeli. Mamy już hybrydy klasy Performance, które nazwaliśmy e-Performance, klasy GT i teraz także C – wyposażone w innowacyjne technologie wyciskające z aut maksymalne osiągi. Wprowadziliśmy też do naszej oferty w pełni elektryczne Mercedesy z serii EQE i EQS, które teraz oferowane są pod marką AMG. Pracujemy nad naszą własną architekturą elektryczną, która w przyszłości trafi do konkretnych modeli AMG – wymienia dyrektor generalny Mercedes-AMG. – Elektromobilność to wymyślenie na nowo całego naszego segmentu. Jesteśmy w okresie przejściowym, ale dostrzegamy w elektromobilności ogromne szanse, bo silniki elektryczne niosą ze sobą wiele różnych możliwości.

    Jego zdaniem elektryfikacja napędów to także szansa na pozyskanie nowych grup klientów zainteresowanych najnowszymi technologiami.

    – Obecnie naszą grupą docelową są klienci, którzy uwielbiają nowinki technologiczne. To miłośnicy nowych technologii, innowacji i spektakularnych osiągów. Z tym że osiągi to nie tylko przyspieszenie, ale również dynamika prowadzenia auta. To dla nich bardzo ważny aspekt. Uwielbiają to, co ekskluzywne. Chcą mieć coś wyjątkowego, chcą kupić coś dla siebie, bardzo akcentowana jest indywidualność. Do takich klientów kierujemy naszą ofertę – mówi Philipp Schiemer. – Ten segment rynku zwiększył się i „odmłodniał”. Dużo młodsi ludzie niż w przeszłości interesują się tymi samochodami i chcą je kupować. Segment wkracza też w świat cyfrowy. Popularny staje się e-racing i simracing, tego typu aktywności, które mieszają rzeczywistość ze światem wirtualnym. 

    Jak podkreśla, niezmienne pozostaje motto marki – „Driving Performance”, co więcej, stale zyskuje na aktualności.

    – Nasze motto mówi o tym, że chcemy być najlepsi w aspekcie wrażeń z prowadzenia samochodu. Nie zależy nam na tym, żeby uzyskać najszybsze auto na rynku, tylko stawiamy na najlepszą mieszankę parametrów szybkości i dynamiki. Samochód musi radzić sobie świetnie w każdym aspekcie. Dotyczy to także hamowania i kwestii bezpieczeństwa – mówi dyrektor generalny marki Mercedes-AMG.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.