Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR
EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta umożliwia kreowanie wiarygodnych awatarów odwzorowujących ludzkie ruchy. Rozwiązanie wykorzystujące technologię motion-capture kładzie też nacisk na realistyczne odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy (np. poruszanie gałkami ocznymi, marszczenie czoła, uśmiech). Nowy produkt jest częścią projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR", w ramach którego krakowska firma stworzy narzędzie przeznaczone dla użytkowników „Metaverse”. Na ten cel EpicVR otrzyma w sumie ponad 5 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
„Mocap” to animacja przeznaczona dla użytkowników „Metaverse” oraz twórców gier, reklam czy filmów animowanych, która pozwala na przechwytywanie ruchów ludzi i ich realistyczne odzwierciedlanie w wirtualnym świecie.
– „Mocap” to nie tylko animacja ruchu kończyn, ale też doskonałe odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy i ust zgodnie z wypowiadaną sekwencją słów. To pozwala osiągnąć wiarygodność ekspresji modelu 3D, niezależnie od tego, czy jego właściciel wyraża radość, czy zdziwienie. Do produkcji tego typu animacji wykorzystywana jest technologia motion-capture, ciesząca się coraz większą popularnością i stosowana nie tylko w rozrywce, ale też w przemyśle filmowym i szkoleniach. Oznacza ona płynny zapis ruchów, odegranych przez człowieka według scenariusza - zamiast tworzenia ich sekwencji klatka po klatce – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Nowy produkt stworzony przez krakowską firmę daje znakomite rezultaty techniczne (płynność animacji) przy niespotykanej dotąd oszczędności czasu. Tradycyjne stworzenie animacji tak profesjonalnej, jak ta uzyskana przy pomocy technologii motion-capture zajęłaby grafikom znacznie więcej czasu. Możliwości, jakie daje „Mocap”, wesprą proces twórczy niezależnie od tego, jakiego rodzaju materiał będą chcieli stworzyć jego autorzy. Działanie animacji można porównać do nagrywania filmu.
– Aktor wyposażony w odpowiedni sprzęt identyfikujący jego ruchy w przestrzeni odgrywa scenę opisaną w konkretnym projekcie czy scenariuszu. Nagranie animacji twarzy ma miejsce jednocześnie przy użyciu innego, niezależnego sprzętu. Kombinacja tych dwóch technologii sprawia, że po odegraniu scen jesteśmy w stanie uzyskać gotowy i płynnie zaanimowany ruch szkieletu, do którego należy przypisać wybrany przez użytkownika model 3D. Wówczas animacja jest gotowa – wyjaśnia Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Dzięki animacji „Mocap” każdy z ruchów występujących na twarzy aktora zostanie w stu procentach zarejestrowany na „twarzy” modelu, co oznacza nowe możliwości w zakresie uzyskiwania różnorodności postaci i scen. W razie potrzeby - możliwe jest wielokrotne używanie tej samej animacji z zastosowaniem innego modelu. Użytkowników ograniczyć może jedynie ich wyobraźnia.
Na koncie EpicVR są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla renomowanych firm jak m.in. Procter&Gamble, FedEx, PGE czy Mitsubishi Motors. Obecnie firma pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”, którego prototyp powstanie w ciągu 2 lat. Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR.
EpicVR w przyszłości zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.
Film prezentujący „Mocap”: https://www.youtube.com/watch?v=ST6RmfJhjWE&feature=youtu.be
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.
Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nauka
Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych doszli do wniosku, że aby zapanować nad gniewem, należy zmniejszyć pobudzenie fizjologiczne. W wyciszeniu uczucia złości i opanowaniu agresji mogą się więc sprawdzić metody, które od lat wykorzystuje się w walce ze stresem. Okazuje się, że wyładowywanie gniewu, np. bieganiem, może przynieść chwilowe zadowolenie, ale będzie raczej podnosić poziom pobudzenia i nie zapewni wyciszenia emocji.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.