Komunikaty PR

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

2022-05-27  |  14:10
Biuro prasowe

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął konferencję, podczas której prezentuje narzędzie do kreowania świata rzeczywistego w VR. Firma przedstawia również Campfire - aplikację społecznościową dla metawersum.

24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego w San Francisco rozpoczął się pierwszy dzień Lightship Summit – dwudniowej konferencji organizowanej przez firmę Niantic dla globalnej społeczności twórców specjalizujących się w rzeczywistości rozszerzonej. Podczas spotkania deweloperzy otrzymali dostęp do systemu pozycjonowania wizualnego Lightship wraz z 30 tys. aktywnych lokalizacji. System pozwala deweloperom określać pozycję i orientację ich użytkowników w przestrzeni oraz zakotwiczyć treści w rzeczywistości rozszerzonej z dokładnością co do centymetra. Można go wykorzystać do kreowania immersyjnego świata w rzeczywistości rozszerzonej na ogromną skalę. Deweloperzy mają możliwość dodawania lokalizacji do mapy świata VR firmy Niantic, aby tworzyć własne aplikacje i doświadczenia oparte na lokalizacji w kanałach rzeczywistości rozszerzonej. Już teraz dostępnych jest ponad 30 tys. publicznych lokalizacji w systemie VPS z zagęszczeniem w San Francisco, Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku i Seattle. Aby pokazać uczestnikom, jak VPS działa w praktyce, firma Niantic zaprezentowała wykorzystujące VPS aplikacje zaprojektowane przez firmy partnerskie, które brały udział w zamkniętej wersji beta przed dzisiejszą premierą. Do partnerów demonstracyjnych Lightship VPS należą JR Reality Superblue, AREALM FoundrySix, PIXELYNX, Shueisha XR, Rhizomatiks, Liquid City i TRIPP.

Kluczem do prawdziwie immersyjnego świata rzeczywistości rozszerzonej są dwa aspekty: lokalizacja i trwałość. Deweloperzy chcą tworzyć bardziej wciągające, rzeczywiste doświadczenia z treściami zakotwiczonymi w otaczającym nas świecie. Aby to zrobić, muszą najpierw być w stanie dokładnie zrozumieć, gdzie znajdują się ich użytkownicy. System Lightship VPS odpowiada na tą potrzebę, określając nie tylko położenie użytkownika, ale także jego orientację w przestrzeni w momencie interakcji ze światem rozszerzonym.

Jak dział Lightship VPS

Zanim VPS był w stanie umiejscawiać użytkowników w przestrzeni, konieczne było stworzenie nowego rodzaju map, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej. Budowanie mapy 3D świata to jedno z największych wyzwań technologii rzeczywistości rozszerzonej, którym zajmują się deweloperzy i geodeci. Firma Niantic zaprosiła również zaangażowanych graczy, aby stali się budowniczymi „planszy do gry” poprzez wspólne mapowanie świata. Do tej pory gracze Ingress i Pokémon GO dodali ponad 17 milionów punktów szczególnych — znanych też jako „Wayspots” — oraz miliony zdjęć i poprawek do punktów szczególnych na całym świecie.

Gdy lokalizacja zostanie wystarczająco zeskanowana, twórcy platformy mogą ją aktywować w Lightship VPS i udostępnić deweloperom do celów tworzenia doświadczeń w ramach rzeczywistości rozszerzonej w prawdziwym świecie. Użytkownicy mogą natomiast udać się do tych aktywowanych w VPS miejsc i szybko zlokalizować swoje urządzenia w przestrzeni i wchodzić w interakcję. Lightship VPS jest w stanie szybko i dokładnie określić położenie użytkownika w sześciowymiarowej przestrzeni, używając tylko pojedynczej klatki przechwyconej przez kamerę użytkownika.

 Wiemy, że nie możemy polegać wyłącznie na społeczności programistów i graczy, aby tworzyć mapę, która spełnia wymagania wszystkich twórców. Dlatego rozszerzyliśmy nasze wysiłki, uruchamiając program geodetów w sześciu kluczowych miastach i będziemy rozwijać go dalej w ciągu roku – zapowiedzieli przedstawiciele Niantic.

Aplikacja Campfire

Niantic chce pomóc deweloperom nie tylko kreować wspaniałe doświadczenia, ale także znajdować dla nich odbiorców i pomagać im w budowaniu firm. Rozwiązaniem, które sprawi, że deweloperzy będą mogli docierać do odbiorców firmy Niantic jest nowa aplikacja społecznościowa o nazwie Campfire. To sieć społecznościowa osadzona w świecie rzeczywistym, która na początku była tylko mapą, a teraz rozwija się o ludzi, wydarzenia, społeczności i wiadomości. Twórcy zapewniają, że umożliwi ona poznawanie innych graczy w swoim otoczeniu, wysyłanie wiadomości, udostępnianie treści, organizowanie własnych wydarzen i pielęgnowanie więzi społecznych w prawdziwym świecie, czyli robienie czegoś, co zawsze było sercem działalności Niantic.

Campfire jest już dostępna dla graczy Ingress, a wkrótce dołączą do niej użytkownicy pozostałych tytułów Niantic. Aplikacja będzie doskonałym narzędziem do czerpania radości z rozgrywek w świecie rzeczywistym i organizowania wydarzeń. Ułatwi odkrywanie nowych kreacji, które powstały, by świat był jeszcze bardziej magicznym i ciekawym miejscem.

8th Wall

W marcu firma Niantic nabyła 8th Wall — pioniera w zakresie prac nad produktami w rzeczywistości rozszerzonej opartymi o przeglądarkę internetową (WebAR). Jej celem było zapewnienie programistom, markom i agencjom kompletnego zestawu narzędzi do tworzenia interaktywnych doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej, z którymi można pracować i w łatwy sposób wchodzić w interakcję na urządzeniach mobilnych, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Tysiące deweloperów korzysta już z technologii WebAR na platformie 8th Wall, docierając do milionów konsumentów w ramach globalnych kampanii dla czołowych marek, na przykład do promowania ich podczas dużych wydarzeń (m.in. Super Bowl). Aby udostępnić te narzędzia jeszcze większej liczbie deweloperów, w drugim dniu konferencji Lightship Summit ogłoszone zostaną nowe poziomy cenowe oraz funkcje służące monetyzacji i dystrybucji, dzięki którym niezależni deweloperzy otrzymają wszystko, czego potrzebują, aby z powodzeniem budować firmy na platformie 8th Wall.

Inwestycje Niantic Ventures

Firma Niantic Ventures powstała w listopadzie zeszłego roku, aby pomóc w finansowaniu przyszłych liderów branży rzeczywistości rozszerzonej. Podczas konferencji zostały ogłoszone pierwsze inwestycje.

Firma TRIPP to wielokrotnie nagradzany lider w dziedzinie odnowy biologicznej wspomaganej rzeczywistością rozszerzoną. Oferuje ona klinicznie potwierdzone, mierzalne doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej zaprojektowane z myślą o zdrowiu umysłu i ciała. TRIPP jest również jednym z naszych początkowych partnerów VPS. Stworzyła ona aplikację do medytacji w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której użytkownicy mogą podczas medytowania przenieść się do stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej ogrodu.

PIXELYNX to nowe przedsiębiorstwo w branży gier założone przez znanych muzyków i entuzjastów technologii. Ta mająca siedziby w Londynie i Los Angeles firma buduje muzyczne metawersum, które całkowicie odmieni sposób, w jaki artyści wchodzą w interakcję ze swoimi fanami za pośrednictwem gier.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej? Biuro prasowe
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej
Wirtualna rzeczywistość Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR
2022-05-17 | 08:40

Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR

EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Nauka

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.