Brasilesia. Podbij brazylijski rynek i zyskaj do 100 tys. zł na start
Carlos Ortega/Flickr.com
Brasilesia to inicjatywa biznesowa stworzona i prowadzona wspólnie przez brazylijskie i polskie organizacje handlowe i naukowe oraz fundusz inwestycyjny Invento. Celem programu jest zapewnienie wsparcia i narzędzi, które pomogą polskim i brazylijskim przedsiębiorcom w ekspansji na rynki zagraniczne. Organizatorzy wybiorą spośród zgłoszeń 6 start-upów z Brazylii chcących rozwinąć biznes w Polsce oraz polskich 6 start-upów chętnych do wejścia na brazylijski rynek.
Brasilesia. Mentoring i soft landing dla polskich start-upów w Brazylii
Brasilesia oferuje zwycięskim firmom weryfikację ich potencjału rynkowego z ekspertami z różnych krajów, transfer wiedzy z danej dziedziny oraz znalezienie zagranicznych partnerów biznesowych, inwestorów, klientów lub dystrybutorów. Program ma pobudzać polsko-brazylijską współpracę przy tworzeniu nowych produktów i technologii. Dzięki Brasilesia start-upy mogą też znaleźć nowych zagranicznych członków zespołu, partnerów np. wśród akademickich instytucji badawczych, co umożliwia tworzenie wspólnych projektów badawczo-rozwojowych.
Zwycięskie start-upy wezmą udział w 3-miesięcznym online’owym programie szkoleniowym złożonym z warsztatów w trzech kluczowych tematach:
- budowanie skalowalnych międzynarodowych start-upów,
- odkrywanie nowych rynków i klientów,
- pozyskiwanie kapitału od funduszy VC.
Do każdej z firm przydzielony zostanie mentor/coach, który zapewni wsparcie w przygotowaniu skutecznego plan ekspansji na rynek brazylijski (odkrywanie potrzeb konsumentów) i pomoże w organizacji spotkań z potencjalnymi klientami (duże firmy prywatne/sektor publiczny) lub ekspertami rynkowymi. - Brasilesia to szansa, żeby przenieść swój swój biznes na wyższy poziom – przekonuje Robert Bieleń. Wiceprezes Invento Capital dodaje, że konkurs daje unikalną możliwość uzyskania dostępu do zasobów, sieci kontaktów i perspektywy rozwoju na jednym z najbardziej obiecujących rynków.
Brasilesia. Aplikuj do 15 czerwca!
Zwycięskie start-upy wezmą udział w wydarzeniach networkingowych i biznesowych, w trakcie których będą mogli się zaprezentować przed polskimi i brazylijskimi inwestorami i potencjalnymi partnerami biznesowymi. Brasilesia zapewnia również 3-miesięczny bezpłatny dostęp do lokalu biznesowego oraz dedykowanego menedżera, który pomoże w rozpoczęciu działalności za granicą. W ramach soft landing firma może też otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej wysokości 25 tys. dolarów.
Start-upy przystępujące do programu powinny posiadać co najmniej koncepcję produktu lub innowacyjnego rozwiązania na poziomie Proof of Concept. Brasilesia jest adresowana do uczestników, których rozwiązania produktowe, usługowe lub procesowe mogą potencjalnie znaleźć zastosowania, szczególnie w branżach AI & ROBOTICS; FINTECH; AGRITECH& FOOD; MEDTECH; IoT & CLOUD COMPUTING; CLEANTECH.
Organizatorami Polsko-Brazylijskiego Programu Akceleracyjnego Brasilesia są Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Invento VC, Spinus, Federalny Uniwersytet w Viçosa oraz Park Technologiczny w Viçosa, a partnerem Ambasada Brazylii w Warszawie. Aplikacji można dokonywać do 15 czerwca 2023 roku pod adresem www.brasilesia.com/form1. Regulamin i dodatkowe informacje są dostępne na stronie internetowej Brasilesii.
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Poznański start-up zdobywa uznanie w USA. Polska odpowiedź na globalne wyzwania
Nowy sposób na problemy z najemcą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.