Newsy

Inteligentna skakanka wyświetli w powietrzu liczbę wykonanych skoków. Po połączeniu z aplikacją zwiększy także wydajność ćwiczeń

2018-03-14  |  06:00

Opaski na rękę liczące kroki, aplikacje na smartfona pokazujące spalane kalorie czy smartwatche mierzące tętno to gadżety codziennie towarzyszące osobom uprawiającym sport. Producenci idą jednak o krok dalej. Nie tylko urządzenia wearables mogą pomóc w ćwiczeniach. Na rynku pojawia się coraz więcej inteligentnych rozwiązań z branży fitness wyposażonych w najnowsze technologie. Jednym z nich jest inteligentna skakanka wyświetlająca w powietrzu liczbę spalonych kalorii i odbytych skoków.  

Skakanka Smart Rope LED była jednym ze sportowych akcentów na technologicznych targach Mobile World Congress 2018 w Barcelonie. Jej działanie opiera się na zbieraniu informacji z zestawu czujników magnetycznych i wyświetlaniu ich w powietrzu za pomocą 23 wbudowanych diod LED. Inteligentną skakankę można kupić np. w Apple Store i Amazonie za niecałe 400 zł.

– Smart Rope to skakanka, która pozwala lepiej kontrolować wykonywane ćwiczenia. Liczy skoki i komunikuje się ze smartfonem. W skakance umieszczone są opatentowane czujniki magnetyczne śledzące każdy ruch oraz 23 diody LED, które wyświetlają w powietrzu m.in. liczbę oddanych skoków – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Lim Irang z Tangram Factory, producenta inteligentnej skakanki.

Inteligentna skakanka to nie jest jedyne wypełnione technologią urządzenie na rynku, które ma pomagać w ćwiczeniach. Codziennością są już opaski liczące kroki i spalane kalorie, czy inteligentne zegarki, tzw. smartwatche, które zmierzą tętno, a nawet zadbają o dobry sen. Z niemal każdym tego typu urządzeniem współpracuje specjalna aplikacja mobilna, która przetwarza i analizuje zbierane dane. W przypadku Smart Rope aplikacja nie tylko wylicza rezultaty treningowe, lecz także podaje zalecenia dotyczące przyszłego treningu.

– Dzięki aplikacji mobilnej Smart Gym, można sprawdzić takie dane, jak liczba podskoków, liczba spalonych kalorii w stosunku do wagi i wzrostu, a także poznać najbardziej odpowiedni zestaw ćwiczeń – twierdzi przedstawicielka chińskiego producenta.

W najbliższej przyszłości segment inteligentnych rozwiązań branży fitness rozszerzy się nie tylko o urządzenia typu wearables (inteligentną odzież i akcesoria do noszenia), lecz także na coraz bardziej zaawansowane przyrządy do ćwiczeń, a nawet całe siłownie. Przykładem jest Black Box VR, czyli pierwsze na świecie rozwiązanie wirtualnej rzeczywistości do profesjonalnego treningu fitness. Po założeniu gogli przenosimy się do wirtualnego świata, by w niewyobrażalnych na co dzień sytuacjach sprawdzić możliwości organizmu i siłę mięśni.

Niezwykłą maszyną do ćwiczeń może się okazać Icaros. Urządzenie w połączeniu z goglami VR i specjalną aplikacją, pozwala trenować niemal wszystkie partie mięśni. To za sprawą pozycji tzw. deski (z ang. Plank), w jakiej układamy się na urządzeniu. Czas treningu umili natomiast gra, w której trenujący ma wrażenie jakby prowadził futurystyczny myśliwiec.

Według prognoz CCS Insight światowy rynek wearables w 2019 roku osiągnie wartość 25 mld dol. Sprzedaż urządzeń wzrośnie natomiast z 84 mln w 2015 roku do 245 mln sztuk. Największym źródłem przychodów branży jest sprzedaż smartwatchów i najprawdopodobniej ten trend utrzyma się w najbliższych latach, a to za sprawą stałego wzrostu liczby osób śledzących swoją aktywność fizyczną.

Z danych Global Market Insights wynika, że rynek sprzętu fitness w 2016 roku był warty ponad 10 mld dol. Do 2024 r. ma rosnąć w tempie ponad 3 proc. średniorocznie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.