Mówi: | Henryk Chorążewski |
Firma: | Samsung Electronics Polska |
Telewizor wciąż jednym z podstawowych urządzeń w domu. Konsumenci oczekują jednak nowych inteligentnych funkcji
80 proc. ludzi korzysta ze smartfona, 67 proc. osób używa przenośnego komputera, zaś 16 proc. ma tablet, wynika z badania przeprowadzonego przez Google „How People Use Their Devices”. Jak wskazuje Google, na przestrzeni ostatnich lat to urządzenia mobilne stały się podstawą w codziennym życiu. Nadal jednak korzystamy z telewizorów. Oczekujemy jednak od nich, aby były coraz bardziej inteligentne.
Według raportu „Przyszłość telewizji: Czynniki zmian” przeprowadzonego na zlecenie infuture hatalska foresight institute, 92 proc. Polaków ogląda telewizję, a 65 proc. zasiada przed telewizorem codziennie. Zaledwie 3,3 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie ma telewizora. Pomimo dużych zmian, jakie zaszły na rynku telewizyjnym w ostatnich latach, telewizor wciąż jest jednym z podstawowych urządzeń w domu.
– Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że telewizor sprzed pięciu lat to już inna epoka, jest to inny procesor, inny ekran, inna szybkość działania. Jeśli porównamy go z telewizorem z 2017 roku, to okaże się, że nie spełnia naszych oczekiwań względem telewizora – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Henryk Chorążewski z Samsung Electronics Polska.
Z raportu „Big Picture: a visual guide to buying a TV this season” opracowanego przez Visual.ly wynika, że w 2011 roku średnia wielkość kupowanych telewizorów wynosiła 30 cali. W 2015 roku długość przekątnej przeciętnego telewizora wzrosła do 50 cali. Zmieniają się także technologie wyświetlania obrazu (3D), jakość obrazu (4K, UHD), a także sprzęt wewnątrz telewizora i oprogramowanie.
– Telewizory, które wprowadziliśmy w tym roku, to zupełnie inny świat, w stosunku do tych sprzed pięciu lat: kropki kwantowe decydujące o jakości obrazu i natężeniu kolorów, szerokie wykorzystanie internetu, rozpoznawanie urządzeń podłączonych do telewizora. Na hardware sprzed pięciu lat jesteśmy w stanie zrobić trochę mniej, niż na tym, który mamy do dyspozycji obecnie. Dziś każdy telewizor powinien być Smart, tzn. mieć aplikacje wykorzystujące zasoby internetu. I koniecznie łatwy w obsłudze z wygodnym menu. Warto wybrać telewizory Ultra High Definition (4K), one są na dziś i na jutro – tłumaczy Henryk Chorążewski.
21 proc. respondentów badania „Przyszłość telewizji: Czynnik zmian” wskazuje, że od telewizji przyszłości oczekuje większej możliwości korzystania z innych aplikacji i usług przez telewizor (np. zamawianie jedzenia, umawianie wizyt do lekarza). Mimo to producenci telewizorów raczej ograniczają liczbę aplikacji w swoich Smart TV do tych używanych najczęściej.
– W tej chwili aplikacji w Samsung Smart TV jest około 100, nieco mniej niż przed rokiem. Wynika to z tego, że w pierwszym okresie rozwoju Smart TV oferowaliśmy różne aplikacje: bankowe, informacyjne, filmowe. Po pięciu latach mocnego inwestowania w tę część telewizora okazało się, że największą popularnością cieszą się aplikacje filmowe oraz informacyjne i na nich się skupiliśmy – deklaruje przedstawiciel Samsunga.
Z raportu infuture hatalska foresight institute wynika, że 19 proc. osób oczekuje od telewizji przyszłości sterowania usługami i programami głosem. Dziś do tego służy pilot, chociaż dostępne są także inne sposoby sterowania odbiornikami telewizyjnymi.
– Dziś wystarczy niewielki, lekki i bardzo szybki pilot do zarządzania telewizorem. Możemy też wykorzystać do tego smartfon, na jego ekranie możemy też widzieć to, co jest na ekranie telewizora. Możemy też używać klawiatury i myszy, ale są to rozwiązania bardzo rzadko stosowane przez posiadaczy telewizorów – wyjaśnia Henryk Chorążewski.
Czytaj także
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-04-22: Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
- 2025-04-15: Cykl życia smartfona jest coraz dłuższy. Mimo to większość Polaków chciałaby go wymieniać maksymalnie co dwa lata
- 2025-04-14: Nowe technologie podstawą w reformowaniu administracji. Będą też kluczowe w procesie deregulacji
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.