Newsy

Spersonalizowana komunikacja jest o 200 proc. skuteczniejsza. Jej przyszłością jest programowalne i interaktywne wideo

2021-07-27  |  06:00

Personalizacja przyciąga nasz wzrok i wywołuje emocje. Marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, w tym materiałów wideo. Badania pokazują, że w marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji. Może też zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów. Polska firma Vintom opracowała zaawansowaną i unikatową technologię personalizacji treści wideo, która wykorzystuje technologię łańcucha, syntetyczną synchronizację ust i natywną wtyczkę After Effects.

– Technologia daje dzisiaj bardzo szerokie możliwości personalizacji wideo. W  idealnym scenariuszu wideo może dawać takie wrażenie, jakby zostało faktycznie nagrane dla każdego użytkownika osobno. Nie tylko jakieś poszczególne elementy mogą być personalizowane, jak umieszczenie zdjęcia, imienia, tylko faktycznie cała treść dla różnych użytkowników będzie zupełnie różna po to, żeby zachować experience, jakby się kontaktowało z żywym człowiekiem – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Innowacje Tomasz Brożyna, prezes firmy Vintom.

Personalizacja przyciąga wzrok i wywołuje emocje, dlatego marketerzy szukają sposobów na personalizację wielu rodzajów treści, także wideo. Spersonalizowany film wykorzystuje dane w celu uwzględnienia imienia, gustu lub innych danych osobowych widza. Aspekty personalizacji nie ograniczają się również do efektów wizualnych – niektóre filmy zawierają spersonalizowane ścieżki audio.

W marketingu personalizacja konwertuje o 202 proc. lepiej niż media niespersonalizowane (dane Hubspot) i oferuje 20-krotnie większy zwrot z inwestycji (dane The Relevancy Group i Liveclicker). Może też jednocześnie zwiększyć lojalność i satysfakcję klientów.

– Dzięki personalizacji wideo na podstawowym poziomie bardzo łatwo osiągnąć bardzo wysokie zaangażowanie użytkowników. I działa to bardzo prosto, tak samo jak słyszymy swoje imię na ulicy, automatycznie czujemy, że coś ważnego się dzieje, coś najważniejszego na świecie, bo dotyczy tylko mnie. I ten sam mechanizm de facto wykorzystują nasze filmy, dzięki czemu te treści, które tam przekazujemy, są rzeczywiście zapamiętywane – tłumaczy Tomasz Brożyna.

Polska firma Vintom opracowała technikę spersonalizowanego, ulepszonego renderowania. Technologia Personalised Enhanced Rendering Technology (PERT) może obsługiwać najbardziej złożone projekty personalizacji dla marek i agencji. Dzięki nieograniczonej skalowalności i domyślnej jakości 4K Ultra HD rozwiązanie jest unikalne na rynku, a autorska technologia YouDecide pozwala łączyć personalizację i interaktywność. Spersonalizowane filmy mogą reagować na kluczowe działania klientów. Jeśli klient zarejestruje się po nowy produkt lub usługę, można uruchomić spersonalizowany film. Treści wideo mogą również reagować i dostosowywać się do pory dnia.

– Tworzymy drzewko scenariuszowe, które odpowiada na pytanie, w jakich potrzebach biznesowych dany projekt będzie funkcjonował. Nagrywamy bibliotekę pojedynczych zdań lub całych sekwencji, następnie system w sposób automatyczny montuje z tych fragmentów dla każdego osobno cały film adekwatny do danych tego konkretnie użytkownika, następnie nakłada wszelkie elementy graficzne. Każdy element może być customizowany, sterowany regułami, więc mamy tu do czynienia nawet bardziej z programowalnym niż z personalizowanym wideo – wskazuje prezes Vintomu.

Z danych Vintomu wynika, że ponad połowa klientów (52 proc.) deklaruje, że odejdzie do firmy, która nie personalizuje komunikacji. Potwierdzają to też wyniki jej badań –  spersonalizowane filmy mają 83 proc. oglądalności do końca, 34-proc. wskaźnik klikalności i dają 57-proc. wzrost lojalności klientów. Dlatego na nowoczesną formę komunikacji stawia coraz więcej branż.

– Sprawdzi się tam, gdzie klient natrafia na różne problemy i jego problemy można rozwiązać, zanim one się pojawią. Kilka lat temu, kiedy człowiek przychodził do placówki banku, żeby zrobić przelew, to przy okazji mógł się dowiedzieć o tym, że może to jest dobry moment, żeby podniósł sobie linię kredytową. Tego typu lukę wypełnić może personalizowane wideo – przekonuje Tomasz Brożyna.

Jak wskazuje prezes Vintomu, w przyszłości spersonalizowane materiały wideo mogą przypominać treści stworzone na potrzeby konkretnej osoby w jeszcze większym stopniu niż obecnie.

– Dzięki lepszej jakości danych lepsza może być wartość, którą tym końcowym klientom personalizowane wideo może dać. Zwiększy się liczba sytuacji, w których możemy realnie pomóc klientom końcowym. Wreszcie dojdziemy do ideału, w którym user experience użytkownika obsłużonego przez syntetycznego doradcę będzie równie dobry, jak gdyby został obsłużony przez żywego doradcę – podkreśla ekspert.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.