Newsy

Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania firm technologicznych. Premiery odbywają się online, a na popularności zyskują sprzęty do domowej rozrywki [DEPESZA]

2020-04-21  |  06:10
Wszystkie newsy

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach z sektora technologicznego zmianę formuły działania i przestawienie się na sprzedaż, promocję oraz prezentację sprzętu wyłącznie za pośrednictwem kanału internetowego. Korporacje inwestują w innowacyjne metody komunikacji z klientami i stawiają na sprzedaż tych urządzeń, które ułatwiają i uprzyjemniają przetrwanie kwarantanny. Konsumenci z kolei chętniej sięgają po sprzęt, który wzbogaca domową rozrywkę, lecz także pozwala odizolować się od domowników.

– Sytuacja, z jaką przyszło zmierzyć się nam w ostatnim czasie, spowodowała, że wolny czas możemy spędzać w zasadzie jedynie w domu. To z kolei ma wpływ na większe zainteresowanie np. soundbarami, które są w stanie wznieść naszą domową rozrywkę na wyższy poziom. Konieczność pozostania w domu spowodowała również większe zainteresowanie słuchawkami, które pozwalają na słuchanie muzyki, oglądanie filmów, a także naukę bez przeszkadzania pozostałym domownikom – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Bartłomiej Kaziród, menedżer produktu marek JBL i Harman Kardon w Polsce.

O tym, że sprzedaż sprzętu elektronicznego w czasie pandemii może wzrosnąć, przekonuje firma analityczna NPD Group. Według ekspertów zachęta do pracy zdalnej oraz przymusowa izolacja dużej części społeczeństwa odbiją się korzystnie m.in. na rynku laptopów czy peryferiów komputerowych, które ułatwiają bądź uprzyjemniają pracę z domu. Ze wstępnych analiz wynika, że w pierwszych tygodniach marca w USA sprzedano o 40 proc. więcej komputerów niż w roku ubiegłym. W tym czasie znacznie wzrosła także liczba sprzedanych słuchawek (114 proc.), monitorów (138 proc.) oraz kamer internetowych (179 proc.).

– W ostatnim czasie poziom sprzedaży się zmienił. Myślę, że jest to spowodowane przede wszystkim koniecznością zamknięcia sklepów stacjonarnych, które cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem klientów, między innymi ze względu na możliwość posłuchania i porównania „na własne ucho” modeli, którymi byli zainteresowani. Aktualnie cała sprzedaż odbywa się przez internet, zatem wszyscy klienci są zmuszeni do przestawienia się na ten model zakupów – mówi ekspert.

Restrykcje związane z przemieszczaniem się wymusiły na wielu firmach z sektora technologicznego przejście na tryb działalności online. Jedną z pierwszych dużych premier, która odbyła się wyłącznie za pośrednictwem internetu, była prezentacja smartfonów Huawei z linii P40, a redakcje technologiczne otrzymały urządzenia do testów przed premierą, aby mogły zapoznać się z telefonami w bezpiecznych, domowych warunkach.

O krok dalej poszedł Microsoft, który zapowiedział, że wszystkie konferencje i spotkania wewnętrzne do połowy 2021 roku będą organizowane za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. Oznacza to, że prezentacja konsoli Xbox Series X oraz prezentacje nowych produktów i usług na takich targach jak Gamescom czy E3 odbędą się wyłącznie w internecie, bez udziału publiczności.

W dłuższej perspektywie koronawirus może także napędzić sprzedaż telewizorów oraz systemów audio, gdyż większość premier kinowych przełożono albo zorganizowano za pośrednictwem platform VoD. A te w ostatnim czasie gwałtownie zyskały na popularności. Z raportu opublikowanego przez redakcję Forbesa wynika, że w dniach 9–16 marca liczba subskrybentów usługi Disney+ się potroiła. W tym samym czasie liczba godzin spędzonych przez użytkowników platformy HBO Now w skali miesiąca wzrosła o 40 proc.

– Marki JBL oraz Harman Kardon bardzo dużą uwagę przywiązują do tego, by produkty oferowane online były prezentowane z kompletnymi, dokładnymi opisami, zdjęciami, a także w miarę możliwości filmami informacyjnymi. Nasze urządzenia dostarczamy również do obiektywnych testerów, mogących przedstawić swoją ocenę produktu oraz jego zastosowanie w praktyce, co ułatwia klientom podjęcie decyzji przy wyborze właściwego sprzętu – mówi Bartłomiej Kaziród.

Według analityków z firmy Research And Markets wartość globalnego rynku systemów hi-fi w 2020 roku wyniosła 13,6 mld dol. Przewiduje się, że do 2024 roku wzrośnie do 17,5 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 15 proc.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.