Newsy

IFA 2019: Smartfony ze średniej półki coraz częściej dorównują tym najdroższym. Nowa Nokia 7.2 to pierwsze takie urządzenie z zagwarantowanym pakietem aktualizacji

2019-09-11  |  06:00

Mniej niż jedna trzecia smartfonów poniżej 200 dol. największych producentów jest zaktualizowanych do najnowszej wersji Androida. Firmy skupiają się przede wszystkim na nowinkach technologicznych. Tymczasem wiele kluczowych funkcji, w tym żywotność baterii, procesor, aparat i pamięć, jest powiązanych z wydajnością podstawowego systemu operacyjnego. Nowa Nokia 7.2 to pierwszy telefon ze średniej półki, który w ciągu 3 lat będzie dostawać co miesiąc pakiet aktualizacji i dwie aktualizacje systemu operacyjnego Android.

– Najnowsza Nokia 7.2 wyposażona jest w potrójny aparat cyfrowy z tyłu obudowy z 48-megapikselowym czujnikiem oraz procesor Qualcomm Snapdragon 660. To telefon, w którym najważniejszą wartością dla klienta będzie możliwość dożywotniego korzystania. Gwarantujemy miesięczne aktualizacje bezpieczeństwa przez okres trzech lat i dwie aktualizacje systemu operacyjnego Android – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Per Ekman, wiceprezes w Europie HMD Global.

Tylko 10,4 proc. telefonów z Androidem ma Android 9 Pie, wersję wydaną w 2018 roku, podczas gdy 88 proc. wszystkich aktywnych urządzeń z iOS ma system iOS 12, wydany w tym samym roku. Mniej niż jedna trzecia smartfonów poniżej 200 dol. najważniejszych firm na rynku została zaktualizowana do najnowszej wersji Androida. To wnioski z najnowszej białej księgi Counterpoint Research. Tylko kilka marek zobowiązuje się do upewnienia, że ich smartfony zawsze korzystają z najnowszej wersji. Przeważnie producenci gwarantują aktualizacje tylko dla smartfonów z najwyższej półki.

To właśnie regularne aktualizacje systemu operacyjnego są kluczowym elementem w bezpiecznym działaniu smartfona. Wiele kluczowych funkcji, w tym żywotność baterii, procesor, aparat i pamięć są powiązane z wydajnością podstawowego systemu operacyjnego.

Wśród producentów, którzy wprowadzają aktualizację do wszystkich smartfonów, prowadzi Nokia – niemal 96 proc. smartfonów sprzedawanych od III kw. 2018 roku działa już na Androidzie Pie lub ma wydaną aktualizację Android Pie.

– Chcemy być pewni, że przez cały okres użytkowania naszego telefonu użytkownik ma zawsze najnowsze oprogramowanie – wskazuje Per Ekman.

Nokia 7.2 ma zapewnione miesięczne aktualizacje bezpieczeństwa w ciągu trzech lat i dodatkowo dwie aktualizacje systemu Android. To pierwszy smartfon ze średniej półki z takim udogodnieniem. Do tego najnowszy smartfon ma 48-megapikselowy aparat z trzema obiektywami, 6,3-calowy ekran PureDisplay o rozdzielczości FHD+ i akumulator o pojemności 3500 mAh.

– Staramy się być marką dla wszystkich, niezależnie od tego, czy jest to Nokia 105 za 50 dol. czy Nokia 9 PureView – przekonuje Per Ekman. – Smartfon Nokia 7.2 będzie dostępny na rynku pod koniec września w cenie zaczynającej się od 299 euro. Polska będzie jednym z pierwszych rynków, na którym się pojawi – zapowiada.

W Polsce cena Nokii 7.2 wyniesie od 1 299 zł (64 GB pamięci) do 1 499 zł (128 GB pamięci). Tymczasem z najnowszego raportu Strategy Analitycs sprzedaż smartfonów spadła globalnie o 3 proc. rok do roku, osiągając w drugim kwartale 2019 r. 341 mln sztuk. Najwięcej smartfonów sprzedaje Samsung (22,3 proc.), Huawei (17,2 proc.) oraz Apple (11,1 proc.).

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Polityka

Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.