Newsy

Sony rozszerza listę akcesoriów do PlayStation. Nowy karabin VR Aim ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych

2017-05-22  |  06:20
Mówi:Monika Paplińska
Funkcja:communication manager
Firma:Sony Interactive Entertainment Polska
  • MP4
  • Nowy karabin, czyli kontroler celowniczy PlayStation VR Aim, pozwala coraz dalej przesunąć granicę rozrywki. Doświadczenia są znacznie bardziej intensywne – podkreśla Monika Paplińska z Sony Interactive Entertainment Polska. Nowy kontroler wirtualnej rzeczywistości jest przydatny przede wszystkim w typowych strzelankach, przy czym obecnie nie jest dostępny jako osobny produkt, ale w zestawie z grą „Farpoint”. W najbliższej przyszłości ma być jednak wykorzystywany znacznie szerzej, m.in. w grach „ROM: Extraction” i „The Brookhaven Experiment”.

    – Niecałe pół roku temu, gdy wprowadzaliśmy PlayStation VR, czyli nasze gogle wirtualnej rzeczywistości, mówiliśmy o tym, że to urządzenie przekracza granice rozrywki, pozwala wejść do innego świata. PlayStation VR Aim, nowy kontroler celowniczy, pozwala te granice jeszcze dalej przesunąć, co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się niemożliwe. Mamy dużo bardziej intensywne doświadczenia z rozgrywki – przekonuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Monika Paplińska, communication manager w Sony Interactive Entertainment Polska.

    Nowy karabin, precyzyjniej określony jako kontroler celowniczy, ma zrewolucjonizować świat gier zręcznościowych, zaś prace nad nim trwały przez kilka ostatnich lat. Aim Controller jest kompatybilny z PlayStation 4 oraz PlayStation VR i przeznaczony do gier FPS (first-person shooter), czyli tzw. strzelanek.

    – PlayStation VR Aim jest idealnym rozwiązaniem do wszelkiego rodzaju strzelanek. Farpoint jest pierwszą grą, która jest kompatybilna z PlayStation VR Aim, ale oczywiście nie zamierzamy na tym poprzestać. Została ona stworzona przez tych samych twórców, ale w drodze są także kolejne produkcja – zapowiada Paplińska.

    Kontroler swoim kształtem przypomina karabin i trzyma się go w obu dłoniach. Jedna ręka kontroluje joystick, dzięki któremu gracz porusza się w wirtualnym świecie, druga ręka trzymana jest na spuście. Twórcy przekonują, że urządzenie zapewnia wysoką precyzję celowania. Karabin do VR emituje też wibracje, naśladujące zachowanie prawdziwej broni podczas oddawania strzałów.

    – Jest bardzo podobny, jeśli chodzi o ułożenie klawiszy, do Dualshock 4, natomiast ma bardzo dobrze odwzorowujące rozrywkę i emocje sensory ruchu. Także spust, który umożliwia nam strzelanie do wroga – ocenia ekspertka Sony Interactive Entertainment Polska.

    Aim Controller w rzeczywistości nie wygląda co prawda jak typowa broń, jednak w grze jego wygląd można zmieniać, odpowiednio do typu używanej w danym momencie broni. Sam kontroler to tylko narzędzie, które pozwala sczytać wykonywany ruch.

    – Kontroler jest zaprojektowany w ten sposób, aby odwzorowywać wszystkie niezbędne bodźce, które napotkamy w grze. Jego kształt może budzić różnego rodzaju emocje. Uważamy, że jest on najbardziej ergonomiczny i najbardziej pasujący do tego, aby było nam wygodnie grać. W samej rozgrywce widzimy naszą broń inaczej – tłumaczy ekspertka.

    PlayStation VR Aim trafił do sprzedaży 17 maja, wraz z grą „Farpoint”. W zestawie kosztują 335 zł, na razie nie można kupić kontrolera osobno. W najbliższej przyszłości urządzenie będzie mogło być również wykorzystane w grach „The Brookhaven Experiment", „Arizona Sunhine” (w połowie 2017 roku) oraz „ROM: Extraction”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Venture Cafe Warsaw

    Infrastruktura

    Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

    – W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

    Transport

    Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

    W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.