Mówi: | Jarosław Królewski |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | Synerise |
Automatyzacja i narzędzia chmurowe przyszłością marketingu. Polska firma stworzyła innowacyjną platformę ułatwiającą takie działania
Zintegrowanie różnych kanałów i źródeł informacji o klientach pozwala tworzyć spersonalizowane kampanie marketingowe, a dzięki temu optymalizować sprzedaż i przychody. To tzw. marketing automation, najważniejszy obecnie trend w branży marketingowej. Wpisuje się w niego krakowska spółka Synerise, która stworzyła innowacyjną platformę marketingu wielokanałowego. W ciągu czterech lat jej wycena sięgnęła 50 mln zł, a wśród partnerów firmy wymienić warto Microsoft i Deloitte.
– W ciągu kilku kolejnych lat marketing cloud i marketing z wykorzystaniem danych będzie jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi. Ten rynek jest otwarty, wciąż sporo jest na nim do zrobienia. Z naszej perspektywy możemy powiedzieć, że zainteresowanie jest bardzo duże – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Jarosław Królewski, dyrektor generalny Synerise.
Pochodząca z Krakowa technologiczna spółka jest właścicielem wielokanałowej platformy, która umożliwia wdrożenie działań z zakresu zautomatyzowanego marketingu i przetwarzania danych. System zbiera i analizuje informacje o klientach z różnych kanałów, zarówno online (kampanie e-mail i SMS), jak i offline (wi-fi, sklepy stacjonarne).
Dzięki zintegrowaniu różnych źródeł wiedzy o klientach i ich lojalności wobec marki ułatwione zostało podejmowanie strategicznych decyzji, optymalizowanie sprzedaży i tworzenie efektywnych, personalizowanych kampanii marketingowych. Narzędzie dla marketingu i sprzedaży (Marketing & Sales Cloud) zyskuje na popularności, a w portfolio klientów Synerise znajdują się już topowe marki, zarówno polskie, jak i zagraniczne.
– Zaczęliśmy od dużych korporacji, a obecnie schodzimy szczebel niżej, do poziomu średnich firm, które coraz szerzej i coraz wyraźniej widzą konieczność automatyzacji marketingu i przewidywania pewnych aspektów swojej działalności – mówi Jarosław Królewski.
Jesienią ubiegłego roku w drodze niepublicznej, otwartej emisji spółka pozyskała kapitał na rozwój nowych produktów i wprowadzenie platformy do segmentu średnich przedsiębiorstw. Założony zaledwie cztery lata temu start-up jest już wyceniany na ponad 50 mln zł. Jego partnerem jest są największy polski telekom Orange, globalna firma doradcza Deloitte oraz Microsoft.
– Współpracujemy z Microsoftem i jesteśmy bardzo zadowoleni z tej współpracy, zarówno w kraju, jak i w wymiarze globalnym – dopowiada Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise demokratyzacja w dostępie do najnowszych technologii sprawia, że przyszłość biznesową mają przed sobą nie tylko duże korporacje, lecz także mniejsze firmy. Narzędzia typu Marketing & Sales Cloud są w małych przedsiębiorstwach szczególnie potrzebne, bo umożliwiają rozwinięcie działalności bez wielkich nakładów finansowych na marketing i IT.
– Dzięki naszym dużym partnerom jesteśmy w stanie zagwarantować, że platforma zwraca się w czasie 6–12 miesięcy. Według szacunków zastosowanie marketing cloud, jeśli chodzi o segmentację, marketing automation oraz inne kwestie dotyczące sztucznej inteligencji, ma się przekładać na minimalnie 20 proc. revenue konwersji w ciągu roku – mówi Jarosław Królewski.
Synerise wpisuje się w trend tzw. marketing automation, który jest w tej chwili najważniejszą zmianą zachodzącą w branży. Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu firmy i przedsiębiorcy mogą gromadzić duże ilości danych o indywidualnych klientach (np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, aktywność w internecie). Analiza tych danych i wykorzystanie ich w marketingu pozwala zwiększyć jego efektywność. W efekcie marketing z działu typowo kosztowego zaczyna generować przychody, a jego znaczenie w strukturze firmy wzrasta.
Z globalnego badania przeprowadzonego w 2015 roku przez Ascend2 i Marketo wynika, że 91 proc. marketerów osiągających najlepsze wyniki uważa automatyzację za kluczowe narzędzie. 63 proc. firm, które efektywnie wdrożyły marketing automation, zamierza podnieść swój budżet na wydatki marketingowe.
– Budujemy wielokanałowe, omnichannelowe rozwiązania. Jesteśmy podpięci do POS-ów (point of sale wsparcie sprzedaży - przyp. red.), do sklepów e-commerce’owych i śledzimy custom of journey klienta na każdym możliwym etapie. Korzystamy też ze złożonych narzędzi, takich jak analizy predyktywne, które pozwalają przewidywać, co klient zrobi i jak zachowa się w przyszłości – mówi Jarosław Królewski.
Zdaniem dyrektora generalnego Synerise największym wyzwaniem jest konieczność zintegrowania różnego rodzaju platform i źródeł informacji, tak aby móc wprowadzić do firmy narzędzia analityczne, które będą działać już od pierwszego dnia, bez dokonywania rewolucji w strukturze i systemach informatycznych. Natomiast jedynym, a zarazem największym zagrożeniem działań związanym z marketing cloud są kwestie związane z prywatnością i ochroną danych.
– Trzeba odpowiadać na coraz wyższe wymagania w zakresie bezpieczeństwa. Z naszej perspektywy wydaje się, że partnerzy są naprawdę bardzo responsywni w tych tematach i śledzą rynek. Na pewno dobro użytkownika jest na najważniejszym miejscu i trzeba o nie zadbać – podsumowuje Jarosław Królewski.
Czytaj także
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-04-30: Wzrost inwestycji prywatnych przesądzi o rozwoju polskiej gospodarki w najbliższych latach. Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona energetyka
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-25: Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-18: Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nauka
Joga skuteczniej poradzi sobie z gniewem niż bieganie. Naukowcy dowiedli, że dając upust złości, tylko ją podsycamy
Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych doszli do wniosku, że aby zapanować nad gniewem, należy zmniejszyć pobudzenie fizjologiczne. W wyciszeniu uczucia złości i opanowaniu agresji mogą się więc sprawdzić metody, które od lat wykorzystuje się w walce ze stresem. Okazuje się, że wyładowywanie gniewu, np. bieganiem, może przynieść chwilowe zadowolenie, ale będzie raczej podnosić poziom pobudzenia i nie zapewni wyciszenia emocji.
Przemysł
Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy
Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.