Najnowsza książka Charlesa Duhigga „Siła komunikacji” już na rynku.
„Każdy może się skutecznie komunikować i każdy może wyrobić w sobie tę umiejętność” – mówi Charles Duhigg, laureat Pulitzera, w dniu światowej i polskiej premiery swojej najnowszej książki „Siła komunikacji”. To bardzo pomocne w sytuacjach towarzyskich, zawodowych, w związkach, relacjach z nastolatkiem czy mocno dojrzałym rodzicem. Często stajemy przed wyzwaniem trudnej rozmowy z szefową, byłym małżonkiem czy przed grupą podenerwowanych rodziców – jak sobie radzić w takich sytuacjach, jak prowadzić rozmowę, żeby nie przerodziła się w awanturę?
Zdaniem Duhigga, komunikacji można się nauczyć, tylko trzeba zrozumieć jej mechanizm. Pierwsza i najważniejsza rzecz, jaką możemy natychmiast zastosować, to zadawać więcej pytań. Jednak nie chodzi tu o jakiekolwiek pytania; tu chodzi o konkretny ich rodzaj, a mianowicie pytania pogłębione, np. o powody swoich decyzji. W wywiadzie dla stacji CNBC autor podał przykład: „Hej, a więc jesteś dziennikarzem. A co cię skłoniło do tego, że wybrałeś ten zawód? Co w swojej pracy lubisz najbardziej? To są pytania pogłębiające. Pytam o coś, co naprawdę cię dotyczy, skłaniając do pomyślenia o sobie i zadania mi podobnych pytań. Tak buduje się więź w rozmowie. Zaczynamy się dopasowywać emocjonalnie. Kiedy ludzie wiedzą o sobie więcej, ich komunikacja wkracza na zupełnie inny poziom niż tylko wypowiedzenie własnego zdania. Podobnie w sytuacjach zawodowych, biznesowych czy podczas negocjacji. Odruchowo patrzymy na rozmówcę i zadajemy sobie w głowie pytanie, czy na pewno mnie słucha, czy czeka na swoją kolej, żeby coś powiedzieć. Jeśli udowodnimy, że słuchamy, natychmiast przestawiamy rozmowę na inny tor. Zaczynamy również być słuchani. Jest bardzo dobry sposób na to, by udowodnić, że słuchasz: po prostu powtórz swoimi słowami, co usłyszałeś przed chwilą, i zapytaj, czy to się zgadza. To najprostsza metoda, ucząca jednocześnie słuchać”.
Więcej na temat tego, jak pracować nad skuteczną komunikacją, dowiecie się, sięgając po lekturę „Siły komunikacji”. Książka już jest w księgarniach. Po dużym sukcesie „Siły nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”, polscy czytelnicy mogą wziąć do ręki kolejny hit Duhigga, który jest dostępny zarówno w księgarniach stacjonarnych, jak i internetowych oraz na stronie polskiego wydawcy Wydawnictwa PWN.
Książka ta jest szczególnie ważna w czasach pogłębiających się różnic, sporów politycznych, pokoleniowych czy religijnych. Złość, agresja, frustracja wynikająca z bezsilności wobec rozmówcy odbiera nam możliwość jakiegokolwiek porozumienia. W ciągu ostatniej dekady liczba Amerykanów, którzy twierdzą, że są „wściekli” na drugą stronę sceny politycznej, wynosi prawie 70% wyborców. Mniej więcej połowa Amerykanów uważa, że osoby o odmiennych przekonaniach politycznych są „niemoralne”, „leniwe”, „nieuczciwe” i „nieinteligentne”. Mniej więcej 4 na 10 samozwańczych liberałów i 3 na 10 konserwatystów usunęło kogoś z listy znajomych lub zablokowało kogoś w mediach społecznościowych z powodu czegoś, co powiedział. Ponad 80 proc. pracowników w Stanach Zjednoczonych twierdzi, że doświadcza konfliktów w miejscu pracy. Pogłębiający się, destrukcyjny konflikt to poważny problem, który dotyczy nie tylko Stanów Zjednoczonych, ale każdego z nas. Duhigg w swojej książce oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Między innymi Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, który werbował szpiegów, zwolennikom i przeciwnikom dostępu do broni palnej oraz scenarzystom „Teorii wielkiego podrywu”. Z ich relacji wynika, że każda znacząca rozmowa składa się z niezliczonej liczby drobnych wyborów, ulotnych chwil, a właściwe pytanie, osobiste wyznanie lub pełne empatii słowo mogą całkowicie zmienić jej przebieg.
O autorze: Charles Duhigg jest dziennikarzem śledczym, laureatem nagrody Pulitzera i autorem światowych bestsellerów „Siła nawyku” i „Mądrzej, szybciej, lepiej”. Jest absolwentem Harvard Business School i Yale College, laureatem nagród National Academies of Sciences, National Journalism i George Polk. Pisze między innymi dla The New Yorker. Jest też emerytowanym gospodarzem podcastu Slate."
Start zapisów do Poland Business Run. Przed nami 13. edycja sztafety biznesowej!
Ruszają poszukiwania beneficjentów Poland Business Run 2024
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł
Za blisko 80 proc. produkcji półprzewodników odpowiada Azja. Planowana inwestycja Intela w Polsce to jeden z kroków do zwiększenia autonomii UE w zakresie dostaw [DEPESZA]
Półprzewodniki są budulcem wszystkich produktów elektronicznych i niezbędnym elementem transformacji cyfrowej. Obecnie za niemal 80 proc. ich produkcji odpowiadają kraje Azji. Pandemia pokazała, że w przypadku przerwania łańcucha dostaw Europa praktycznie traci możliwość produkowania nowych urządzeń. Dlatego UE wzmacnia unijny ekosystem półprzewodników i chce sprowadzić część produkcji z powrotem na swoje tereny. Inwestycja Intela w fabrykę półprzewodników pod Wrocławiem, w połączeniu z zakładami w Irlandii i Niemczech, ma stworzyć najnowocześniejszy łańcuch produkcji półprzewodników w Europie.
Firma
Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe
Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.