Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
ELF, marka środków smarnych należąca do TotalEnergies, umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Rekomendacja SsangYonga w segmencie samochodów terenowych i SUV podkreśla uniwersalność gamy produktów ELF i jej kompatybilność z najbardziej zaawansowanymi silnikami pojazdów produkowanych na całym świecie. Symbolicznym wydarzeniem, inaugurującym współpracę ELF i SsangYong, był udział przedstawicieli ELF w konferencji dealerów SsangYong w Warszawie 17 stycznia 2024 r.
Jedną z mocnych stron marki SsangYong jest jej odporność na ekstremalnie trudne warunki eksploatacji. To samo można powiedzieć o produktach ELF. Oleje ELF radzą sobie nawet z najtrudniejszymi wyzwaniami, co potwierdzają liczne niezależne homologacje i testy producentów. Dlatego cieszymy się, że możemy połączyć siły i zaoferować naszym klientom to, co najlepsze z obu światów - solidne samochody z doskonałymi środkami smarnymi, które zapewnią im wiele lat bezawaryjnej pracy."
Jesper Rosenkrans, Dyrektor Generalny TotalEnergies Marketing Polska
ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30
Flagowym produktem ELF dla modeli SsangYong (np. wyposażonych w silniki 1.5 GDI Turbo i 2.2 D) jest ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30, który został zaprojektowany do smarowania najnowszych europejskich silników benzynowych i wysokoprężnych wymagających klasyfikacji ACEA C2 i lepkości SAE 0W-30, spełniających normy emisji spalin Euro 5 i Euro 6. Idealnie sprawdza się w najtrudniejszych warunkach - w terenie, na autostradzie, w korkach.
ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30 nadaje się do wszystkich stylów jazdy - zarówno sportowego, jak i ekonomicznego, gdzie skutecznie pomaga oszczędzać paliwo dzięki doskonałej odporności na utlenianie. Olej ELF Evolution Full-Tech FDX 0W-30 charakteryzuje się bardzo wysokim wskaźnikiem lepkości, dzięki czemu doskonale chroni silnik zarówno podczas zimnego rozruchu, jak i wtedy, gdy jego temperatura zbliża się do granicznych wartości konstrukcyjnych. Alternatywną propozycją, dedykowaną mniej wymagającym jednostkom (np. silnik 2.0D), jest ELF Evolution Full-Tech C2 5W-30.
ELF i SsangYong - marki z tradycjami
ELF to marka środków smarnych istniejąca od 1967 roku, należąca do TotalEnergies, globalnej firmy multienergetycznej, producenta i dostawcy energii w postaci ropy naftowej i biopaliw, gazu ziemnego i gazów zielonych, odnawialnych źródeł energii i energii elektrycznej. ELF odegrał kluczową rolę w historii wyścigów, osiągając wiele sukcesów w sportach motorowych, zarówno w kategorii samochodów (156 zwycięstw w Grand Prix, 10 tytułów kierowcy i 9 tytułów producenta), jak i motocykli (33 zwycięstwa w MotoGP i 2 tytuły mistrza świata). Globalny sukces ELF wywodzi się z jego zaangażowania w pasję, wiedzę specjalistyczną i rozwijanie oferty produktów premium.
SsangYong jest najstarszym producentem samochodów w Korei Południowej. Firma została założona w 1954 roku i od tego czasu nieprzerwanie specjalizuje się w produkcji modeli terenowych oraz popularnych SUV-ów. Samochody SsangYong doskonale sprawdzają się w trudnych warunkach, ale nie jest to ich jedyna zaleta. Użytkownicy doceniają ich funkcjonalność i niezawodność. Wybrane modele lub rozwiązania objęte są nawet 10-letnią gwarancją.
Pojazdy elektryczne to przyszłość miejskiej mobilności
Klocki hamulcowe w ciężarówkach - poradnik Steinhof
Nowa lampa warsztatowa LED pod maskę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.