Komunikaty PR

Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia

2024-04-29  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Greenman Poland rozwija realizowany w trzech centrach handlowych program edukacji ekologicznej „Eco Smart”, wprowadzając do niego brand heroes. Pięć postaci EKObohaterów, które zostało stworzone we współpracy ze sztuczną inteligencją, ma pomóc w popularyzacji wiedzy o postawach eko wśród dzieci. Pierwsza akcja z ich udziałem odbyła się w Nowych Czyżynach w Krakowie.


Metaloplastika, Szklanior, Zmieszuś, Biolka i Papieruś – to imiona pięciu EKObohaterów, których właśnie zaprezentował Greenman Poland. Postaci, wzorowane na superbohaterach i stworzone dzięki współpracy agencji Madeinbrain Studio z AI, mają stać się docelowo jednym z integralnych elementów realizowanego przez Greenman Poland programu edukacji ekologicznej „Eco Smart”. Ich zadaniem będzie wsparcie centrów handlowych Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w popularyzacji postaw proekologicznych wśród dzieci oraz w organizacji wydarzeń edukacyjnych związanych chociażby z recyclingiem, segregacją odpadów czy gospodarką obiegu zamkniętego.

– Wiele tematów wokół surowców wtórnych czy zrównoważonego rozwoju jest dość złożone i może być niezrozumiałe dla dzieci, zwłaszcza, jeśli mówimy o pięcio- czy siedmiolatkach. EKObohaterowie mają nam pomóc w uproszczeniu i uatrakcyjnieniu tych treści – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Postaci te, zainspirowane uniwersami superbohaterów, towarzyszyć będą najmłodszym m.in. podczas warsztatów i zabaw ekologicznych. W ten sposób nie tylko je uatrakcyjnimy, ale także sprawimy, że staną się dla dzieci zdecydowanie bardziej zrozumiałe, angażujące i inspirujące. Każdy maluch będzie mógł bowiem poczuć się jak EKObohater, mający wpływ przyszłość planety – dodaje.

Pierwszy projekt z udziałem EKObohaterów już zrealizowano. W kwietniu, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, w Nowych Czyżynach odbyła się wielka zbiórka elektrośmieci, które wymieniano na skrzydłokwiaty. Dzięki niej zebrano ponad 2 tony sprzętu. Akcji towarzyszyły warsztaty i zabawy w duchu eko dla dzieci, które miały pomóc w nauce segregacji śmieci. Pięciu herosów, których imiona nawiązują do 5 frakcji odpadów, a kolory kostiumów do kolorów koszy segregacyjnych, pojawiło się na specjalnych pojemnikach na śmieci. Dzieci ucząc się o tych postaciach, ich charakterze i super mocach, mogły dowiedzieć się, jakie rodzaje odpadów powstają w domu i jak należy prawidłowo z nimi postępować.

– Wprowadzając EKObohaterów chcemy połączyć naukę z zabawą. W ten sposób dzieci lepiej przyswajają wiedzę, ale także chętniej i aktywniej uczestniczą w warsztatach. Co więcej, dzięki ciekawym imionom herosów oraz kolorom ich strojów, uczymy dzieci przyporządkowywać śmieci do odpowiednich koszy. To świeże spojrzenie na edukację w tym obszarze – mówi Marta Drzewiecka.

Ale nie tylko za sprawą EKObohaterów projekt „Eco Smart” nabiera rozpędu. Dzień Ziemi przyniósł także inne aktywności w centrach. W Nowych Czyżynach oprócz zbiórki elektrośmieci i warsztatów, uczniowie z lokalnych szkół wzięli udział w tworzeniu domków dla owadów, które staną przy obiekcie oraz w wielkim sprzątaniu pobliskiego pasa startowego dla samolotów. Wydarzenie to efekt współpracy centrum z Leroy Merlin. W Nowych Bielawach w Toruniu z kolei odbyła się akcja „Zabierz łąkę do domu”, która przybliżała ideę rewildingu, czyli zwracania terenów naturze. Każdy mógł tu stworzyć sadzonkę łąki kwietnej, składającej się z rodzimych gatunków roślin, a następnie zabrać ją do domu. W sumie powstało aż 100 zalążków łąk przyjaznych owadom i małym ssakom.

Projekt Eco Smart realizowany jest w centrach Greenman Poland już od 3 lat. W tym roku ma aż 10 odsłon, każda z nich poświęcona jest innemu zagadnieniu. W 2024 r. trzy centra dzielą się z lokalnymi społecznościami swoimi praktykami w obszarze m.in. energooszczędności, ograniczania śladu węglowego czy recyclingu, inspirując tym samym do podobnych postaw. Projektowi partneruje Fundacja dla Edukacji Ekologicznej.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ekologia „Czyste powietrze” – systemy ociepleń Atlasa na liście ZUM Biuro prasowe
2024-05-15 | 11:30

„Czyste powietrze” – systemy ociepleń Atlasa na liście ZUM

Coraz więcej Polaków ubiega się o dofinansowanie w Programie „Czyste Powietrze”. Jeśli o tym myślisz, dowiedz się, czym jest „Lista Zielonych Urządzeń i
Ekologia Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
2024-04-23 | 14:00

Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści

Kukurydza to jedna z kluczowych upraw dla rynku rolnego w Polsce. Ze względu na duże wymagania pokarmowe, wysoką podatność na stresy abiotyczne oraz ataki szkodników i
Ekologia Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
2024-04-18 | 10:00

Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?

Dlaczego obchodzimy Dzień Ziemi?  Dzień Ziemi został zapoczątkowany w 1970 roku w USA dzięki inicjatywie senatora Gaylorda Nelsona. Pierwsze obchody święta miały zwrócić

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Infrastruktura

Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.