Greenman Poland przedstawia Szklaniora i Zmieszusia
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Greenman Poland rozwija realizowany w trzech centrach handlowych program edukacji ekologicznej „Eco Smart”, wprowadzając do niego brand heroes. Pięć postaci EKObohaterów, które zostało stworzone we współpracy ze sztuczną inteligencją, ma pomóc w popularyzacji wiedzy o postawach eko wśród dzieci. Pierwsza akcja z ich udziałem odbyła się w Nowych Czyżynach w Krakowie.
Metaloplastika, Szklanior, Zmieszuś, Biolka i Papieruś – to imiona pięciu EKObohaterów, których właśnie zaprezentował Greenman Poland. Postaci, wzorowane na superbohaterach i stworzone dzięki współpracy agencji Madeinbrain Studio z AI, mają stać się docelowo jednym z integralnych elementów realizowanego przez Greenman Poland programu edukacji ekologicznej „Eco Smart”. Ich zadaniem będzie wsparcie centrów handlowych Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w popularyzacji postaw proekologicznych wśród dzieci oraz w organizacji wydarzeń edukacyjnych związanych chociażby z recyclingiem, segregacją odpadów czy gospodarką obiegu zamkniętego.
– Wiele tematów wokół surowców wtórnych czy zrównoważonego rozwoju jest dość złożone i może być niezrozumiałe dla dzieci, zwłaszcza, jeśli mówimy o pięcio- czy siedmiolatkach. EKObohaterowie mają nam pomóc w uproszczeniu i uatrakcyjnieniu tych treści – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Postaci te, zainspirowane uniwersami superbohaterów, towarzyszyć będą najmłodszym m.in. podczas warsztatów i zabaw ekologicznych. W ten sposób nie tylko je uatrakcyjnimy, ale także sprawimy, że staną się dla dzieci zdecydowanie bardziej zrozumiałe, angażujące i inspirujące. Każdy maluch będzie mógł bowiem poczuć się jak EKObohater, mający wpływ przyszłość planety – dodaje.
Pierwszy projekt z udziałem EKObohaterów już zrealizowano. W kwietniu, z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, w Nowych Czyżynach odbyła się wielka zbiórka elektrośmieci, które wymieniano na skrzydłokwiaty. Dzięki niej zebrano ponad 2 tony sprzętu. Akcji towarzyszyły warsztaty i zabawy w duchu eko dla dzieci, które miały pomóc w nauce segregacji śmieci. Pięciu herosów, których imiona nawiązują do 5 frakcji odpadów, a kolory kostiumów do kolorów koszy segregacyjnych, pojawiło się na specjalnych pojemnikach na śmieci. Dzieci ucząc się o tych postaciach, ich charakterze i super mocach, mogły dowiedzieć się, jakie rodzaje odpadów powstają w domu i jak należy prawidłowo z nimi postępować.
– Wprowadzając EKObohaterów chcemy połączyć naukę z zabawą. W ten sposób dzieci lepiej przyswajają wiedzę, ale także chętniej i aktywniej uczestniczą w warsztatach. Co więcej, dzięki ciekawym imionom herosów oraz kolorom ich strojów, uczymy dzieci przyporządkowywać śmieci do odpowiednich koszy. To świeże spojrzenie na edukację w tym obszarze – mówi Marta Drzewiecka.
Ale nie tylko za sprawą EKObohaterów projekt „Eco Smart” nabiera rozpędu. Dzień Ziemi przyniósł także inne aktywności w centrach. W Nowych Czyżynach oprócz zbiórki elektrośmieci i warsztatów, uczniowie z lokalnych szkół wzięli udział w tworzeniu domków dla owadów, które staną przy obiekcie oraz w wielkim sprzątaniu pobliskiego pasa startowego dla samolotów. Wydarzenie to efekt współpracy centrum z Leroy Merlin. W Nowych Bielawach w Toruniu z kolei odbyła się akcja „Zabierz łąkę do domu”, która przybliżała ideę rewildingu, czyli zwracania terenów naturze. Każdy mógł tu stworzyć sadzonkę łąki kwietnej, składającej się z rodzimych gatunków roślin, a następnie zabrać ją do domu. W sumie powstało aż 100 zalążków łąk przyjaznych owadom i małym ssakom.
Projekt Eco Smart realizowany jest w centrach Greenman Poland już od 3 lat. W tym roku ma aż 10 odsłon, każda z nich poświęcona jest innemu zagadnieniu. W 2024 r. trzy centra dzielą się z lokalnymi społecznościami swoimi praktykami w obszarze m.in. energooszczędności, ograniczania śladu węglowego czy recyclingu, inspirując tym samym do podobnych postaw. Projektowi partneruje Fundacja dla Edukacji Ekologicznej.
„Czyste powietrze” – systemy ociepleń Atlasa na liście ZUM
Biostymulacja kukurydzy. Nawożenie dolistne w fazie rozwoju liści
Dzień Ziemi 2024 – świętowanie przez działanie. Jak dbać o planetę na co dzień?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.
Transport
Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów
W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.
Infrastruktura
Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.