Robotyka i SI”, „E-sport”, „Inteligentny dom” –  nowe kategorie w serwisie agencyjnym Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Przegląd mediów

24
sierpień
wrzesień 2018

The Warsaw HUB zaczyna górować nad rondem Daszyńskiego

2018-09-25  |  13:37

Konstrukcja kompleksu The Warsaw HUB rośnie w oczach. Obecnie trwa budowa trzech budynków, które docelowo osiągną od 86 do 130 m wysokości, oraz podziemnego łącznika z drugą linią metra. Zespół wieżowców usytuowany na warszawskiej Woli to najbardziej zaawansowany technologicznie i największy projekt w historii firmy Ghelamco.

Kompleks The Warsaw HUB powstaje w nowym biznesowym centrum Warszawy, w południowo-zachodniej części ronda Daszyńskiego. Finalnie będzie się składać z trzech wysokościowców: 86-metrowego budynku hotelowego (A) oraz dwóch 130-metrowych wież biurowych (B i C). Wszystkie te obiekty połączy wspólne pięciokondygnacyjne podium, które stworzy wielkomiejską pierzeję ulicy Towarowej.

The Warsaw HUB jest najbardziej zaawansowanym technologicznie i największym projektem w historii Ghelamco. Inwestycja zaoferuje wiele innowacyjnych rozwiązań, niedostępnych w dzisiejszych biurowcach. Jestem przekonany, że podobnie jak to było w przypadku Warsaw Spire, wniesie nową jakość na polski rynek nieruchomości komercyjnych – mówi Jarosław Zagórski, dyrektor handlowy i rozwoju Ghelamco Poland.

Postępy na budowie

Wieża hotelowa (A) osiągnęła już wysokość 17 kondygnacji, docelowo ma ich być 22. Równolegle trwają prace nad montażem jej elewacji. Zakończenie budowy konstrukcji jest planowane w październiku bieżącego roku. Jednocześnie do góry pną się wieże biurowe. Budynek B liczy już 9 pięter i rozpoczęto na nim montaż konsol, na których niebawem zawisną szklane panele elewacyjne. Ostatni budynek (C) jest na etapie budowy piątej kondygnacji. Cały kompleks ma zostać ukończony na przełomie 2019 i 2020 roku.

Pasaż handlowy połączony z metrem

The Warsaw HUB będzie jednym z pierwszych i bardzo nielicznych budynków w Warszawie posiadających bezpośrednie połączenie z metrem. W sierpniu rozpoczęły się prace związane z budową podziemnego łącznika pomiędzy wieżowcami Ghelamco a peronami II linii metra. Będzie on prowadził wprost na obszerny pasaż handlowy na poziomie -1, którego konstrukcja została już ukończona. Znajdą się tam m.in. restauracje, kawiarnie, drogeria, pralnia, supermarket i inne punkty handlowo-usługowe.

Osobny parking rowerowy

Położenie inwestycji w pobliżu ronda Daszyńskiego pozwoli przyszłym najemcom i klientom korzystać nie tylko z metra, lecz także z bliskiego sąsiedztwa wielu linii tramwajowych oraz autobusowych. W okolicy znajduje się też rozbudowana sieć dróg rowerowych, dlatego deweloper wiele uwagi poświęcił użytkownikom jednośladów. Do swojej dyspozycji będą mieli obszerny, niezależny od samochodowego parking na 420 rowerów, wyposażony w szatnie z szafkami i natryskami. Aby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów, zbudowano dla nich oddzielny wjazd.

Wielofunkcyjna przestrzeń

The Warsaw HUB będzie liczyć 113 tys. mkw. wielofunkcyjnej powierzchni. Znajdą się w nim najwyższej klasy przestrzenie biurowe, a także m.in. centrum konferencyjne, powierzchnie usługowo-handlowe i centrum fitness sieci Zdrofit, która wynajęła w kompleksie 1,5 tys. mkw. W najniższej wieży będą funkcjonować  hotele sieci Holiday Inn Express oraz pierwszy w Polsce Crowne Plaza. Łącznie powstanie w nich ponad 430 pokoi i apartamentów.

Kompleks The Warsaw HUB został również wybrany na globalne centrum usług biznesowych przez jeden z największych działających na świecie banków – Standard Chartered. Instytucja finansowa zajmie 3,6 tys. mkw. powierzchni biurowej i zatrudni około 750 pracowników.

W zespole wieżowców zaplanowano dodatkowo unikalną przestrzeń coworkingową. Docelowo swoją siedzibę w The Warsaw HUB będzie mieć również centrum współpracy korporacji i startupów The Heart Warsaw, które obecnie mieści się w Warsaw Spire.

Nowoczesne technologie

Przyszli pracownicy kompleksu będą mogli korzystać z najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Do budynku wejdą dzięki aplikacjom na smartfony, a na parking wjadą z pomocą systemu rozpoznającego tablice rejestracyjne. Odpowiadając na aktualne trendy motoryzacyjne, deweloper pomyślał również o stacji do ładowania pojazdów elektrycznych. Kompleks zasilą trzy niezależne źródła energii, a najemcy będą mogli zainstalować w nim również swoje własne generatory.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.

Informacje z dnia: 25 września

Kalendarium

Sprzęt i gadżety

IFA 2019 Berlin

Internet

Branża gamingowa przenosi się na smartfony i urządzenia mobilne. Pojawiają się pierwsze przenośne sprzęty do grania w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości

Pojawienie się smartfonów projektowanych z myślą o graczach sprawiło, że deweloperzy pokładają coraz większe nadzieje w branży mobilnej. Przekłada się to nie tylko na rosnącą liczbę tytułów klasy premium, które trafiają do sklepów mobilnych. Twórcy coraz chętniej eksperymentują także z technologiami wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które mogą zwiększyć wrażenia, jakie gracz odbiera z rozgrywki.

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Robotyka i SI

W Polsce powstaje symulator uczenia autonomicznych samochodów. Sztuczna inteligencja wyszkoli pojazdy, jak mają się zachować na drodze

Wysoki poziom bezpieczeństwa, jaki zapewniają inteligentne auta, nie jest wyłącznie zasługą programistów odpowiedzialnych za stworzenie systemów rozpoznawania i analizy obrazu. Równie istotną rolę w procesie tworzenia oprogramowania dla pojazdów tego typu pełnią algorytmy uczenia maszynowego. Naukowcy tworzą specjalne programy, za pośrednictwem których uczą samochody poruszania się, zanim w ogóle wyjadą na drogi. Jeden z symulatorów do uczenia autonomicznych samochodów powstaje w Polsce.