Przegląd mediów

Innowacja wymaga bycia na krawędzi – podsumowanie Havas Media Group Conference

2018-05-25  |  11:29

Wczoraj odbyła się 11. edycja Havas Media Group Conference pod hasłem: Are you ready to change? Przedstawiciele świata marketingu, technologii oraz kultury rozmawiali o budowaniu wartościowej komunikacji w dobie globalnej transformacji digitalowej.

Havas Media Group Conference to organizowane od 11 lat cykliczne wydarzenie, łączące specjalistów od komunikacji, marketerów, przedstawicieli świata biznesu, przełomowych technologii oraz kultury. Wczorajsza konferencja zgromadziła rekordową publiczność, czyli ponad 400 gości aktywnie uczestniczących w wydarzeniu, którego tematyka skupiała się przede wszystkim na konsumencie XXI wieku, na jego oczekiwaniach wobec marek i potrzebach, które powinny one wypełniać.

Ania Jakubowski rozpoczęła wystąpieniem pt.: Change is unevitable, growth is optional” wskazując, że wszystko co się dzieje wokół nas podlega ciągłej zmianie i że to od naszego własnego podejścia oraz otwartości zależy, jak się w niej odnajdziemy. Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group, opowiadała o wnioskach  badania Meaningful Brands, które mierzy siłę marek. Okazuje się, że dla konsumenta żyjącego w świecie technologii, który czuje się coraz bardziej zdezorientowany, proces zakupowy jest mocno impulsowy. Dlatego ułatwianie życia konsumentom, jako najważniejsze kryterium w ocenie marek, jest kluczem do jego zrozumienia, a przede wszystkim dotarcia do jego serca. Sagi Chemetz z Havas Blink zwrócił uwagę na jakość dzisiejszego kontentu. Nie wystarczy jedynie tworzyć treści, muszą być one trafne, poruszać istotne kwestie oraz mieć walor świeżości. To jedyna droga do zdobycia uwagi odbiorcy i osiągnięcia założonych celów. Frederic Josue,  Director of 18 Havas, opowiadał o inteligentnej technologii, która wkracza i zmienia miasta. Co ciekawe, obecnie innowacje pochodzą z 6 sektorów, które pod tym względem rozwijają się najszybciej: edukacja, transport, zdrowie, rolnictwo, energetyka i obronność.

Havas Voice

Innowacja to nie jest serwis contentowy dla parówek, innowacja to jest wybuch, coś co wywraca rynek do góry nogami. Innowacja wymaga bycia na krawędzi – powiedział Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw w Havas Media Group. Następnie przedstawił absolutną nowość na polskim rynku – pierwszego biznesowego asystenta głosowego – Havas Voice. W dzisiejszym świecie marketerzy są nie tylko specjalistami od komunikacji, ale również analitykami, sprzedawcami czy prawnikami. Obecnie inwestycje w dane mają zadanie skrócić cały proces i czas dotarcia wszystkich potrzebnych informacji. Co ciekawe, analityka danych jeszcze 2016 r. była na 4. miejscu pod kątem wydatków marketingowych, ale w 2017 r. była już na miejscu 1. Dlatego Havas Media Group inwestuje w technologię wyszukiwania głosowego i stworzył wraz z DBI Poland (Havas Media Group) oraz firmą Wandlee pierwszego na świecie asystenta głosowego, który pomaga w szybkim i bezpośrednim dostępie do wszystkich danych związanych z prowadzonymi działaniami marketingowymi w środowisku digitalowym.

Obecnie 500 mln urządzeń na całym świecie jest zintegrowanych z technologią głosową. Ona się rozwija, nie mamy danych dla Polski, ale w 2017 r. w USA 20% wszystkich zapytań Google to były zapytania głosowe. {…] Mimo, że technologia nie jest najbardziej intuicyjna na desktopie, to już podczas korzystania ze smartfona zauważalnie coraz więcej osób z tego korzysta i ludzie się do tego przekonują – powiedział Adrian Kielich, business development manager PL w Google.

Dyskusje panelowe

Podczas konferencji odbyły się trzy tematyczne panele dyskusyjne. Anna Kuropatwa, Strategy&Insights Director w Havas Media Group rozmawiała na scenie z Vincentem Severskim, autorem powieści o aktywacjach marketingowych zarówno wokół treści pisanych, jak i tych w produkcjach TV. Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw (Havas Media Group) zaprezentował pierwszego asystenta głosowego B2B, dzięki któremu marketerzy będą mieć szybki i bezpośredni dostęp do m.in. takich informacji jak statystyki kampanii, liczbę odwiedzin, płatność faktur czy poziom sprzedaży.

Dominik Komar wraz z zaproszonymi gośćmi, Jackiem Balickim z nc+ oraz Adrianem Kielichem z Google rozmawiali również o wykorzystaniu technologii voice search w nowoczesnej komunikacji z konsumentami oraz o jej wykorzystaniu w biznesie. – Nie możemy się doczekać kiedy konwersacja głosowa zacznie być na co dzień. […] Następnym krokiem jest tzw. niewidzialna technologia, czyli w momencie kiedy przychodzimy do domu i tak naprawdę to od kontekstu i od nas zależy co mówimy i jak to mówimy i później to się dzieje. […] widzę to, że za rok za dwa technologia voice to będzie jeden z głównych tematów w komunikacji – powiedział Igor Sawczuk, prezes Wandlee.

Ostatnim panelem dyskusyjnym była rozmowa Wioli Łady-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland (Havas Media Group), z Borysem Stokalskim z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji oraz Rafałem Budweilem z Triggo S.A. – W 2025 r. będziemy produkować 163 zettabajtów danych, to 10 razy więcej niż obecnie. Dlatego marketing danych, oparty o analizy musi funkcjonować w ramach jednego ekosystemu danych i informacji o organizacji. Twoja tożsamość w przyszłości to dane na twój temat – powiedziała Wiola Łada-Szewczenko.

Na temat sztucznej inteligencji mówił także Lawrence Taylor, Global Managing Director w Havas Media Group, który powiedział: I don't believe we entered the age of Artificial Intelligence, I think we entered the age of mental intelligence. Manuel Hubault, Senior Vice-President w Universal Music Group wskazał inspirujące przykłady wykorzystania muzyki w angażującym przekazie marketigowym. Z kolei Anna Drewniak, Consulting Director w Havas PR Warsaw, wskazała najciekawsze trendy w działaniach CSR, które również podlegają zmianie ze względu na wymogi i oczekiwania konsumentów. Różnorodność, rozumiana w kontekście szerokiego i równego zaangażowania kobiet, seniorów, osób niepełnosprawnych czy cudzoziemców, wpływ i odpowiedzialność za zamiany klimatu czy transparentność w świecie pełnym fake newsów stają się kluczowymi kryteriami w prowadzeniu wartościowych i skutecznych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Konferencję zakończył energetyczny występ Jurka Owsiaka oraz koncert Natalii Nykiel.

Dzięki Social Newsroomowi, stworzonemu przez zespół Socialyse, wszyscy zainteresowani konferencją mogli na bieżąco obserwować przebieg wydarzenia i jego treści w kanałach społecznościowych. Havas Media Group Conference to cykliczne przedsięwzięcie organizowane przez polski oddział sieci Havas. W dotychczasowych jedenastu edycjach udział wzięło 92 prelegentów z 14 krajów, a ich wykładów miało okazję wysłuchać blisko 3 tys. uczestników. Partnerami konferencji byli: Universal Music, nc+, Havas Creative Group, Google, Media i Marketing Polska, wirtualnemedia.pl oraz wp.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 25 maja

Firma

Nowe technologie usprawniają przeprowadzanie badań rynkowych. Przyszłością branży rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji i analizie emocji

Metody przeprowadzania badań rynkowych stają się coraz bardziej innowacyjne. Nawet te tradycyjne, polegające na fizycznym zbieraniu informacji z rynku, mogą być znacznie przyspieszone dzięki platformom online. Tymczasem analizą reakcji i emocji konsumentów oraz ich wzorców zachowań zajmują się coraz częściej algorytmy uczenia maszynowego. Taka forma analityki rynkowej – zdaniem specjalistów – osiągnie w najbliższych latach bardzo dynamiczny wzrost.

Medycyna

Nanoroboty zaaplikują lek bezpośrednio do chorej tkanki i wyleczą raka. Przeszkodą w ich wdrożeniu może być jednak wysoki koszt operacji z ich udziałem

Nanotechnologia może zrewolucjonizować rynek medyczny i systemy ochrony zdrowia. Szczególnie duże nadzieje wiązane są z pracami nad nanorobotami, które zdolne byłyby aplikować substancje lecznicze bezpośrednio do chorej tkanki i skutecznie walczyć np. z nowotworami. Problemem we wdrożeniu tego typu technologii może być jednak początkowo bardzo wysoki koszt związany z ich użyciem w procedurach medycznych. Inżynierowie i naukowcy coraz częściej wybierają materiały już dostępne, by innowacje medyczny mogły się pojawić na rynku jak najszybciej.

Technologie

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji rodzi się nowa gospodarka. Automatyzacja zmieni rynek pracy, zlikwiduje część zawodów i przyczyni się do powstania nowych

W chwili obecnej powstają pierwsze zalążki nowej gospodarki opartej na sztucznej inteligencji, automatyce oraz robotyce. Zautomatyzowane maszyny powoli wkraczają na rynek pracy, zmieniając jego oblicze. Roboty mogą zastąpić człowieka przy wykonywaniu najprostszych prac związanych z magazynowaniem czy transportem. Z drugiej strony popularyzacja rozwiązań automatycznych przyczynia się do ewolucji współczesnych zawodów i profesjonalizacji personelu.