Przegląd mediów

kwiecień 2018

Concept Box – pierwsze badanie treści i motywów internetowych

2018-04-17  |  11:46

Havas Story Plantation, wyspecjalizowana w komunikacji kontentowej jednostka Havas Media Group, przeprowadziła pierwsze w Polsce badanie potencjału treści i motywów internetowych – Concept Box. Jego wyniki, a wraz z nimi duża ilość insightów i gotowych inspiracji dla działań marketingowych, pokazują, m.in. że treści związane z potrzebą bycia blisko natury czy dbania o jakość powietrza mają bardzo wysoki potencjał komunikacyjny. Badanie pokazało również, że co piąty polski internauta usłyszał o Vogue dzięki memom.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy Havas Story Plantation przebadało ponad 50 rodzajów kontentu, który zwrócił uwagę internautów – od artykułów sponsorowanych na temat podróży, po memy związane z premierą Vogue na polskim rynku. W efekcie na rynku pojawiło się jedno z największych źródeł informacji o tym co i dlaczego interesuje Polskich internautów.

Co o polskich internautach mówią pierwsze fale badania potencjału treści i motywów internetowych?Jego wyniki, a wraz z nimi duża ilość insightów i gotowych inspiracji dla działań marketingowych, pokazują, m.in. że treści związane z potrzebą bycia blisko natury czy dbania o jakość powietrza mają bardzo wysoki potencjał komunikacyjny. Badanie pokazało również, że co piąty polski internauta usłyszał o Vogue dzięki memom.
W ciągu ostatnich 3 miesięcy Havas Story Plantation przebadało ponad 50 rodzajów kontentu, który zwrócił uwagę internautów – od artykułów sponsorowanych na temat podróży, po memy związane z premierą Vogue na polskim rynku. W efekcie na rynku pojawiło się jedno z największych źródeł informacji o tym co i dlaczego interesuje Polskich internautów.

Co o polskich internautach mówią pierwsze fale badania potencjału treści i motywów internetowych?

Dotychczasowa analiza treści pokazuje ogromną potrzebę Polaków do bycia blisko natury oraz dbania o jakość powietrza w domu a potencjał działań marketingowych mających realny, pozytywny wpływ na życie konsumentów.

Pod względem demograficznym warto nadmienić różnice w charakterze najbardziej potencjałowych treści. Mężczyźni zdecydowanie bardziej nastawieni są na kontent czysto rozrywkowy. Kobiety zaś preferują treści praktyczne i relaksujące. Wiek również znacząco różnicuje potrzeby kontentowe. Analiza korelacji potrzeb z zainteresowaniem pokazuje, że z wiekiem diametralnie spada zainteresowanie treściami o charakterze naukowym a rośnie chęć konsumpcji materiałów motywujących. Młodzi z kolei są zdecydowanie bardziej otwarci na treści budzące wstyd i zażenowanie, jak popularnie ostatnio patostreamy. Ciekawostką może być również fakt, że treści o charakterze patriotycznym charakteryzują się najwyższym potencjał w segmencie…młodych mam.

Co piąty polski internauta usłyszał o Vogue w sposób wiralowy – poprzez memy

Dzięki memom odnoszącym się do premierowej okładki magazynu Vogue, wiadomość o debiucie tego tytułu na polskim rynku dotarła do ok. 19% internautów. Kontakt z memami nieznacznie częściej deklarowali mężczyźni (23%), respondenci w wieku 15-24 lata (24%), mieszkańcy wsi (21%) oraz osoby deklarujące dochód poniżej średniej (25%). Ten rodzaj kontentu bardziej podobał się jednak kobietom (23%), internautom w wieku 45-54 lata oraz mieszkańcom dużych miast (24%). W wymienionych grupach istotnie wyższy był również wskaźnik potencjału wiralowego („Chciałbym pokazać to moim znajomym”).

Zakładając, że grupą celową Vogue są kobiety w wieku 25-54, drugie, „memowe” życie kampanii promocyjnej pozwoliło dotrzeć do około 14% targetu, a dodatkowo do ponad 5 000 000 innych osób, przede wszystkim mężczyzn.

Jakie jest realne zastosowanie Concept Box w marketingu?

Wyniki badania pozwalają z dużą precyzją określić rodzaj i charakter treści, które cieszą się największym potencjałem wśród konkretnych grup konsumentów. Dzięki temu możliwe jest stworzenie konkretnych, całościowych rozwiązań komunikacyjnych o dowolnym charakterze, np. sprzedażowym czy wizerunkowym.

W jaki sposób analizowany jest potencjał treści i skąd bierze się kontent do badania?
Proces realizacja każdej fali badania przebiega 3-etapowo:
1. 600-osobowa grupa panelistów raz w miesiącu dzieli się z nami treściami, które zwróciły ich uwagę.
2. Zespół badaczy z Havas Media Group selekcjonuje kontent i przygotowuje go do badania ilościowego.
3. W kolejnym etapie, treści poddawane są ocenie przez 1000-osobową próbę kwotowaną zgodnie z rozkładem płci, wieku i miejsca zamieszkania wśród polskich internautów.

Przygotowane treści podlegają analizie na 4 wymiarach
* Czy jest to to dla mnie coś nowego?
* Czy to mi się podoba?
* Czy chciałbym zobaczyć więcej tego typu treści?
* Czy te treści mogłyby spodobać się moim znajomym?
* Czy chciałbym pokazać te treści moim znajomym?
Respondenci oceniają również treści przez pryzmat emocji jakie dana treść wywołuje oraz potrzeb, które realizuje.

Przedstawione wyniki pochodzą z pierwszego w Polsce badania potencjału treści internetowej „Concept Box”. Badanie przeprowadzono w marcu 2018 roku na reprezentatywnej (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochód) próbie 1000 polskich internautów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)

Informacje z dnia: 17 kwietnia

CES 2019

Kosmos

Wirtualna rzeczywistość ułatwi podbój kosmosu. Nowoczesne kombinezony dadzą astronautom możliwość czucia przedmiotów znajdujących się na zewnątrz

Po technologię rzeczywistości wirtualnej sięgają największe agencje kosmiczne na świecie. Dzięki goglom VR oraz innowacyjnym akcesoriom są w stanie usprawnić procedury pracy w zerowej grawitacji i przygotować astronautów na to, czego doświadczą w przestrzeni kosmicznej. Wykorzystuje się w tym celu zarówno konsumenckie gogle VR i AR, jak i znacznie bardziej zaawansowane rozwiązania, np. kombinezony haptyczne, precyzyjnie przechwytujące ruchy całego ciała.

Infrastruktura

Rośnie liczba ataków wymierzonych w instytucje państwa i sektory kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Powstająca w Polsce cyberarmia może je skutecznie powstrzymać

Specjaliści ABW oceniają, że tylko w 2018 roku zostało zgłoszonych ponad 31,8 tys. incydentów bezpieczeństwa komputerowego. Ponad 6 tys. z nich uznano za ataki na sieć teleinformatyczną. Odpowiedzią na wyzwania i zagrożenia związane z rozwojem nowych technologii mają być Wojska Obrony Cyberprzestrzeni. Zapewnią bezpieczeństwo sieci, monitoring zagrożeń oraz cyberrozpoznanie, a w ciągu trzech lat powinny osiągnąć zdolność operacyjną. Pierwszy zespół obrony cyberprzestrzennej ma być powołany jeszcze w tym roku i będzie liczyć stu ekspertów.