News powiązane z rynek gier

2024-02-13 | 06:15
Problemy społeczne
Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo News powiązane z rynek gier

Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo

Pogląd, zgodnie z którym brutalne gry wideo uczą agresji i zmniejszają wrażliwość na cierpienie, jest dominujący w opinii publicznej. Austriaccy naukowcy sprawdzili, czy rzeczywiście taka rozrywka wpływa negatywnie na empatię graczy. Okazało się, że granie w tego typu gry przez godzinę dziennie nie wywołuje efektów, jakich należałoby się intuicyjnie spodziewać. Zbadania wymaga jednak to, jak wyniki kształtowałyby się, gdyby ekspozycja była dłuższa i częstsza, a także jakie byłyby one w populacji młodzieżowej.
więcej
2020-07-23 | 06:00
Technologie przyszłości
W 2024 roku na świecie będzie 3,5 mld graczy. Przyszłością rynku gier jest chmura i płatności w abonamencie [DEPESZA]

W 2024 roku na świecie będzie 3,5 mld graczy. Przyszłością rynku gier jest chmura i płatności w abonamencie [DEPESZA]

Gry w chmurze są już dostępne, a w przyszłości całkowicie zmienią sposób, w jaki korzystamy z urządzeń. Nie będzie już potrzeby stosowania wysokiej klasy sprzętu wymagającego dużej mocy obliczeniowej, znaczenie straci platforma, a najważniejszy będzie stały dostęp do rozrywki i internetu. Pandemia koronawirusa spowodowała znaczący wzrost liczby osób grających w gry komputerowe. Raport ABI Research i InterDigital wskazuje, że w 2024 roku grać będzie połowa populacji. Dostawcy gier w chmurze powinni jednak preferować modele cenowe oparte na subskrypcji.
więcej
2019-03-20 | 06:15
Konsument
W 2019 roku gry mobilne mogą zdominować rynek. Wirtualna rzeczywistość jeszcze nie zrewolucjonizuje branży

W 2019 roku gry mobilne mogą zdominować rynek. Wirtualna rzeczywistość jeszcze nie zrewolucjonizuje branży

Rynek gier przesuwa się na smartfony. W siłę rosną symulatory i rozgrywka sieciowa oraz tryb multiplayer. Gry umożliwiające rywalizację z innymi osobami cieszą się ogromną popularnością zarówno na konsolach, jak i pecetach. Wirtualna rzeczywistość to z kolei jeszcze przyszłość rynku gier, a nie teraźniejszość. Potrzebna jest większa dostępność i bardziej zaawansowane gry, aby VR mógł zrewolucjonizować branżę – przekonuje Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.
więcej
2019-03-04 | 06:10
Firma
Polska z coraz mocniejszą pozycją wśród producentów gier. Zyskujemy dzięki niskim kosztom pracy i utalentowanym programistom

Polska z coraz mocniejszą pozycją wśród producentów gier. Zyskujemy dzięki niskim kosztom pracy i utalentowanym programistom

Krajowy rynek gier jest wyceniany na około 500 mln dol. i rozwija się w tempie kilkunastu procent rocznie. Pod względem sprzedaży Polska zajmuje 23. pozycję na świecie, ale rodzime studia i producenci gier coraz mocniej zaznaczają swoją pozycję na globalnym rynku. Prezes Gaming Factory Mateusz Adamkiewicz podkreśla, że coraz mocniejsza pozycja Polski na tym rynku to zasługa dużych spółek z udanymi produkcjami, jak choćby „Wiedźmin”, które przetarły szlaki. Kolejną kwestią są wciąż stosunkowo niskie koszty pracy i utalentowani programiści.
więcej
2016-08-05 | 06:30
Media i PR
Segment gier mobilnych rozwija się dużo szybciej niż tradycyjnych. To atrakcyjny rynek dla reklamodawców

Segment gier mobilnych rozwija się dużo szybciej niż tradycyjnych. To atrakcyjny rynek dla reklamodawców

69 proc. użytkowników mobilnych to gracze – wynika z badania Mobience. Gry pod względem popularności są wyprzedzane jedynie przez portale społecznościowe, więc rynek ten z roku na rok staje się coraz bardziej dochodowy. Potencjał dostrzegli w nim także reklamodawcy. Inwestując w popularne gry, mają pewność, że zostanie ona wyświetlona przez każdego gracza kilka razy dziennie. Specyfiką gier mobilnych jest bowiem to, że są uruchamiane często, ale na krótko.
więcej
2016-07-18 | 06:33
IT i technologie
Rynek gier mobilnych pod koniec roku może być wart 40 mld dol. W Polsce potencjał rozwoju jest ogromny

Rynek gier mobilnych pod koniec roku może być wart 40 mld dol. W Polsce potencjał rozwoju jest ogromny

Za 37 proc. światowego rynku gier odpowiadają gry mobilne. – Rynek jest dziś wart ok. 35 mld dol., a pod koniec roku może to być ok. 40 mld dol. – ocenia współtwórca Reality Games. Polska nie jest dużym rynkiem pod względem liczby grających, ale może odgrywać istotną rolę jako producent gier na smartfony. Tym bardziej że innowacyjne inicjatywy i start-upy będą chętniej wspierane przez rząd.
więcej
2015-02-24 | 06:00
Handel
Dynamiczny wzrost sprzedaży multimediów w formie cyfrowej. Dystrybutorzy gier podwajają przychody

Dynamiczny wzrost sprzedaży multimediów w formie cyfrowej. Dystrybutorzy gier podwajają przychody

Sprzedaż multimediów w formie cyfrowej, a szczególnie gier komputerowych i książek, szybko rośnie. Wciąż jednak stanowi kilka procent rynku, podczas gdy w Niemczech czy Skandynawii jej udział sięga 20-30 proc. To świadczy o dużym potencjale wzrostu, dlatego już dziś producenci inwestują w segment tzw. phygital, czyli łączą wersje cyfrowe multimediów z tradycyjnymi.
więcej
2014-11-04 | 06:00
Media i PR
Polscy producenci gier wideo mają silną pozycję na rynku

Polscy producenci gier wideo mają silną pozycję na rynku

W 2017 roku globalny rynek gier wideo ma przekroczyć 100 mld dolarów – wynika z raportu Digi-Capital. Budżety produkcji cyfrowych nierzadko są większe od tych, jakimi dysponują producenci filmowi. Polskie firmy na tym rynku radzą sobie bardzo dobrze. Pojawia się coraz więcej krajowych tytułów, które zbierają bardzo pozytywne recenzje i szybko stają się rozpoznawalne wśród graczy na całym świecie.
więcej
2014-08-22 | 06:00
Handel
CD Projekt: W ciągu kilku tygodni pojawi się testowa wersja gry „The Witcher: Battle Arena” dla użytkowników Androida. Premiera w IV kwartale 2014 r.

CD Projekt: W ciągu kilku tygodni pojawi się testowa wersja gry „The Witcher: Battle Arena” dla użytkowników Androida. Premiera w IV kwartale 2014 r.

Ruszają zapisy do testowej wersji gry „The Witcher: Battle Arena”, która ma być dostępna za darmo na urządzeniach mobilnych. Producent zapowiada, że nie będzie ukrytych opłat, które mają zwiększyć szanse na zwycięstwo, ale gra ma zarabiać na mikropłatnościach od graczy, którzy będą chcieli się wyróżnić, np. strojem. CD Projekt zapowiedział premierę nowej gry na IV kwartał tego roku.
więcej
2014-02-20 | 06:20
IT i technologie
Spada fizyczna sprzedaż gier komputerowych. O kilkaset procent rośnie ich cyfrowa dystrybucja

Spada fizyczna sprzedaż gier komputerowych. O kilkaset procent rośnie ich cyfrowa dystrybucja

Rynek gier komputerowych w Polsce dynamicznie się rozwija. I to mimo spadku sprzedaży fizycznej gier i konsoli. Coraz większą popularnością cieszy się dystrybucja cyfrowa, a więc zakupy gier bez płyty i pudełka, bezpośrednio na komputer. W ubiegłym roku wzrosła o kilkaset procent.
więcej