Mówi: | Perrine Giacomazzo |
Funkcja: | manager ds. sprzedaży międzynarodowej |
Firma: | Véritable |
Inteligentna doniczka zapewni świeże zioła i warzywa przez cały rok. Parametrami można sterować z poziomu aplikacji
Świeże i zdrowe warzywa z domowego ogródka dostępne przez cały rok – taką korzyścią francuska marka Véritable chce przekonać klientów do inteligentnej doniczki, prezentowanej na targach IFA w Berlinie. Urządzenie ma zapewnić roślinom optymalne warunki od wysiewu do wydania owoców. Domowym ogródkiem można sterować zdalnie z poziomu aplikacji mobilnej. Choć urządzenia tego typu są już dostępne na rynku, to innowacją jest wersja stworzona w całości z materiałów pochodzących z recyklingu.
– Reborn to pierwsze małe urządzenie gospodarstwa domowego zrobione w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu. Składają się na to tworzywa sztuczne z recyklingu i w 30 proc. skorupy ostryg. Wszystko razem tworzy nowy produkt, który jest zupełnie bezpieczny dla środowiska i zdatny do wielokrotnego użytku w dłuższej perspektywie. Czyli zero nowego plastiku i tylko materiały z recyklingu umieszczone w nowym produkcie – informuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje podczas targów IFA w Berlinie Perrine Giacomazzo, dyrektor ds. sprzedaży międzynarodowej w Véritable.
Prezentowane na targach rozwiązanie jest inteligentnym ogródkiem, który można uprawiać w domu o każdej porze roku. W podstawowej wersji wygląda jak podwójna doniczka, w której można hodować na przykład zioła czy pomidory. Jak zapewnia producent, urządzenie zapewnia optymalne warunki do wzrostu roślin.
– Doniczka zajmie się wszystkim. Na górze jest oświetlenie, na spodzie moduł nawadniający, a w środku gotowe do użytku podłoże. Dzięki temu przez cały rok można uprawiać w niej bazylię, pomidory, szczypiorek, a nawet paprykę czy truskawki – wyjaśnia Perrine Giacomazzo. – Nasz system pozwala na hodowanie pomidorów w domu, dając roślinom światło, które przyspiesza ich wzrost, podobnie jak słońce. Do tego roślina ma cały czas dostęp do wody. To prawda, że pomidory potrzebują wiatru i pszczół, żeby zapylić kwiaty, ale w domu wystarczy nieco potrząsnąć roślinką, a wkrótce uzyskamy zielone pomidory, które rosną coraz większe. W końcu zaczynają się czerwienić.
Inteligentna doniczka doświetla hodowaną roślinę przez 16 godz., a potem daje jej 8 godz. odpoczynku, tym samym imitując cykl dzień–noc i stwarzając idealne warunki dla procesów wzrostu. W doniczce umieszczane są specjalne wkłady nasienne, na które składają się organiczne nasiona i podłoże oraz składniki odżywcze. Skład jest dobierany do każdego gatunku rośliny. Każdy wkład to regularne zbiory nawet przez pół roku, a pierwsze rośliny są gotowe do spożycia po około czterech tygodniach. Inteligentny ogródek można powiązać z dedykowaną aplikacją, możliwą do pobrania zarówno na urządzenia z systemem Android, jak i iOS. Produkt jest już dostępny na polskim rynku, również w wersji czterokomorowej.
– Sądzę, że ludzie decydują się na zakup tego produktu, bo potrzebują przyrody w swoim otoczeniu. Kontakt z nią daje nam szczęście. Chętnie powtarzam, że przyroda karmi nasz umysł, serce i żołądek. Proszę sobie wyobrazić możliwość zjedzenia makaronu ze świeżymi pomidorkami na święta Bożego Narodzenia. Pomidory są przepyszne, a odległość między roślinką a talerzem to zaledwie 20 cm. Nie ma nic lepszego. To w zasadzie definicja świeżości – kwituje przedstawicielka Véritable.
Rynek tego typu urządzeń dopiero się rozwija. Według Allied Market Research na całym świecie obroty w branży inteligentnych systemów ogrodowych przeznaczonych do korzystania wewnątrz pomieszczeń w 2019 roku były szacowane na 105 tys. dol. Do 2027 roku wycena przekroczy poziom 176 tys. dol. Zdaniem autorów raportu zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania stało się widoczne po wybuchu pandemii COVID-19. Nie bez znaczenia są też zachodzące na świecie zmiany klimatyczne.
Czytaj także
- 2024-04-12: Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-04: Warszawskie ZOO: Powstanie nowa małpiarnia, powiększymy wybieg dla gepardów. Będą też kapibary
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-02-26: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Moim celem podczas konkursu Miss World jest oczywiście korona. Jeżeli będzie to Top 5 czy Top 10, to również będziemy zachwyceni
- 2024-02-19: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Przygotowywałam się do finału Miss World w Indiach półtora roku. Zgodnie z ideą konkursu skupiłam się na projektach społecznych i charytatywnych
- 2023-12-21: Przemysł konferencyjny odbudowuje się po pandemii. Hotele dzięki temu odrabiają część strat
- 2023-12-18: Konsumenci coraz częściej sięgają po owoce i warzywa z mniejszą ilością pestycydów. Sadownicy zmieniają podejście do produkcji
- 2023-10-30: Humanoidalne roboty mogą usprawnić opiekę nad pacjentami w szpitalach i domach opieki. Francuska firma zamierza je wprowadzić do sprzedaży za dwa lata
- 2023-10-25: Czworonożne roboty będą uczestniczyć w akcjach ratowniczych. Dotrą w trudno dostępne miejsca czy na tereny skażone
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.