Mówi: | Marcin Forbert |
Firma: | HyperX |
Słuchawki do gier komputerowych coraz bardziej zaawansowane. Wyposażone w technologie dźwiękowe dotychczas wykorzystywane w kinach domowych
Rośnie popularność słuchawek gamingowych. Dobranie odpowiedniego modelu jest trudne. Poszczególni producenci oferują kolejne nowości wyposażone w innowacyjne technologie, takie jak dźwięk w technologii Dolby Surround 7.1. Dotychczas system ten wykorzystywany był przede wszystkim w zestawach kina domowego, ale podczas gry świetnie sprawdza się w sytuacji, w której trzeba precyzyjnie określić miejsce przeciwnika. Dlatego słuchawki tego typu sprawdzą się przede wszystkim w strzelankach typu FPS.
HyperX Cloud Revolver S to słuchawki, które zostały wyposażone w unikalną technologię Plug N Play Virtual Dolby Surround 7.1, dzięki czemu pozwalają usłyszeć przeciwnika znacznie wcześniej niż w innych modelach słuchawek.
– Dodatkowo słuchawka, która oferuje dźwięk przestrzenny, karta zewnętrzna, cały system dźwięku przestrzennego stworzony przez firmę Dolby Laboratories, pozwala bardzo precyzyjnie ulokować przeciwnika w polu gry. Wiemy, czy on nadchodzi z prawej, z lewej, od tyłu, nieco wyżej, nieco niżej. Jest to dźwięk przestrzenny porównywalny z systemem 5.1 znanym z systemów z kina domowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Marcin Forbert z firmy HyperX.
Przetworniki kierunkowe o średnicy 50 mm precyzyjnie odtwarzają dźwięki, co przekłada się na dokładne odwzorowanie odległości i głębi. W konsekwencji gracz wykorzystujący dobre słuchawki gamingowe zyskuje przewagę nad rywalami.
– Słuchawka ma dwa głośniki, natomiast dzięki współpracy z firmą Dolby Laboratories, która stworzyła nam wirtualny dźwięk przestrzenny, jesteśmy w stanie oszukać ucho. Karta dźwiękowa pozwala nam poprzez różne natężenie dźwięku, lewa, prawa, nieco głośniej, nieco ciszej, mieć wrażenie przestrzenności dźwięku. To nie tylko lewa i prawa jak w tradycyjnym stereo, lecz także przód, tył, nieco wyżej, nieco niżej. Gracze z najlepszych teamów na świecie, z którymi współpracujemy, są tym systemem zachwyceni i mocno go rekomendują – przekonuje Marcin Forbert.
Zamknięta konstrukcja słuchawek oraz pasmo przenoszenia na poziomie 12 ~ 28000 HZ, czułość 100 dB, a także symulacja 7 głośników – te parametry zapewniają skuteczne pozycjonowanie dźwięku w wirtualnym świecie gry, dzięki czemu gracz może zadbać o dogodne ustawienie swojej postaci.
– Istotna jest też waga i nacisk, jaki słuchawki wywierają na okolice uszu. Gracze spędzają w nich często kilka lub kilkanaście godzin ciągiem, w związku z tym zbyt ciężka słuchawka powoduje dyskomfort tak samo jak zbyt duży nacisk okolic ucha. Całość powinny uzupełniać cyfrowa karta dźwiękowa USB oraz wbudowany mikrofon z funkcją redukcji szumów otoczenia.
– W tych słuchawkach możemy łatwiej spozycjonować przeciwnika, szczególnie w grach typu strzelanki, gdzie musimy wiedzieć, skąd przeciwnik nadchodzi, aby zająć dobrą pozycję do wyeliminowania go. Słyszymy go wcześniej i o wiele precyzyjniej, dzięki czemu łatwiej go namierzyć – wyjaśnia Marcin Forbert.
Ważne, aby słuchawki dla gracza były kompatybilne zarówno z komputerami osobistymi, jak i konsolami. W przypadku słuchawek HyperX złącze USB minijack 3,5 mm jest zgodne z gniazdami stereo: Xbox One, Xbox One S, komputerów Mac i PC oraz konsol PS4 i PS4 Pro.
– Każdy gracz zwraca uwagę no to, aby słuchawki były wykonane w oparciu o stalową, metalową ramę, dzięki której wytrzymają o wiele dłużej. Pałąk nie ulega zniekształceniu, nie łamie się – mówi Marcin Forbert
Czytaj także
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
- 2024-04-08: Aleksandra Popławska: To jest oczywiste, że powinniśmy mieć tantiemy z internetu. Platformy streamingowe nie chcą stracić, więc pewnie obciążą kosztami klientów
- 2024-03-28: Marcin Bosak: Mam to szczęście, że nie dostaję nietrafionych prezentów. Sam bardzo lubię je dawać
- 2024-04-05: Marcin Bosak: Przygotowujemy się z moim przyjacielem do ciekawego projektu. Będzie to polsko-grecka koprodukcja, kino drogi
- 2024-03-25: Jan Wieczorkowski: Trema jest zawsze przed spektaklem. Kiedyś proponowałem innym aktorom medytację, ale każdy ma swoje sposoby
- 2024-03-26: Aleksandra Popławska: Spektakl „Wyjątkowy prezent” jest komedią, ale pod spodem niepozbawioną tragicznego rysu. To dobra i mądra rozrywka
- 2024-02-29: Dagmara Kaźmierska: Zawsze miałam inne marzenia niż udział w „Tańcu z Gwiazdami”, ale zdecydowałam się w końcu spełnić prośby producentów. Już kilka lat temu mi to proponowano
- 2024-02-13: Dostęp do nowoczesnych terapii onkologicznych się poprawia. Nadal jednak problemem są duże nierówności między regionami
- 2024-02-13: Granie w brutalne gry nie zmniejsza empatii. Odkrycie może stanowić zwrot w debacie na temat szkodliwości gier wideo
- 2024-01-09: Nadmierny kontakt dziecka z urządzeniami cyfrowymi negatywnie wpływa na rozwój mózgu. Mogą się pojawić problemy z opanowaniem mowy, kontrolą emocji i koncentracją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.