Newsy

W Warszawie powstało największe i najnowocześniejsze centrum prasowe w Polsce. Ma pomóc w rozwoju ekosystemu innowacji

2021-10-15  |  06:16

Od października rozpoczęło działalność największe centrum prasowe w Polsce. Fundacja Venture Café Warsaw wspólnie z agencją informacyjną Newseria otworzyły Centrum Prasowe Newseria. Innowacyjne centrum komunikacji – zlokalizowane przy ulicy Chmielnej w biurowcu Varso – ma być odpowiedzią na rosnący popyt na tego rodzaju usługi. Będą w nim organizowane konferencje, śniadania prasowe i debaty. Centrum umożliwia konferencje w systemie hybrydowym ze streamingiem i system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości powstanie tu także wirtualne studio.

– Dzięki współpracy z Fundacją Venture Café Warsaw centrum prasowe staje się faktem. Powstaje największy, najbardziej nowoczesny obiekt tego typu, dzięki któremu każdego dnia będzie można organizować jednocześnie wiele konferencji prasowych, śniadań prasowych oraz innych wydarzeń obsługiwanych przez naszą agencję – mówi Artur Woliński, prezes agencji informacyjnej Newseria.

Centrum prasowe zlokalizowane jest w jednym z najbardziej prestiżowych miejsc Warszawy, w budynku Varso Place przy ulicy Chmielnej.

 Wyjątkowość tego miejsca to nie tylko wspaniała architektura, ale przede wszystkim lokalizacja. Mówimy o samym centrum Warszawy, świetnej komunikacji i dużej liczbie miejsc parkingowych – dodaje prezes agencji Newseria.

Centrum Prasowe Newseria to największe tego typu miejsce w Polsce, które stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na tego typu usługi. Wszystkie sale są wyposażone w nowoczesną technologię, w tym cyfrowe urządzenia do prezentacji, tablice do pisania – flipchart, szybki internet czy wysokiej jakości sprzęt audiowizualny. W ramach dodatkowych usług dostępny jest pakiet streamingowy czy system tłumaczenia symultanicznego. W przyszłości w centrum powstanie też wirtualne studio.

– W nowym Centrum Prasowym Newserii nasi partnerzy biznesowi będą mogli zrealizować każde wydarzenie, każdą konferencję prasową, a także każdy inny rodzaj eventu w najnowocześniejszych przestrzeniach na światowym poziomie – wskazuje Artur Woliński.

Centrum w kilku salach konferencyjnych pomieści 250 osób. Główne pomieszczenie dzięki modułowym ścianom można dowolnie modyfikować w zależności od potrzeb organizatora, a sale mogą być ze sobą w dowolny sposób łączone. Mała sala konferencyjna Garage przeznaczona jest dla kilkunastu osób, można ją wykorzystać do organizacji kameralnych spotkań, także online. Przestrzeń klubowa Trend House to miejsce do nieformalnych spotkań, które w założeniu ma być katalizatorem nowoczesnych rozwiązań.

Newseria jest multimedialną agencją informacyjną, która prowadzi serwisy Innowacje, Biznes oraz Lifestyle. Z depeszy korzystają stacje radiowe i telewizyjne, prasa oraz portale internetowe, nie tylko polskie. Agencja oferuje też m.in. relacje z konferencji, transmisje online konferencji czy programy telewizyjne.

– Jako organizacja, która promuje innowacyjność poprzez promowanie innowacyjnych przedsiębiorców i rozwiązań, potrzebujemy narzędzi, które pomogą nam docierać z tą informacją do szerokiego grona. Współpraca z Newserią jest dla nas o tyle istotna, że jest to organizacja, która rozumie, w jaki sposób należy o tych innowacjach mówić. Dzięki temu jesteśmy po prostu silniejsi komunikacyjnie – tłumaczy Aureliusz Górski z Fundacji Venture Café Warsaw.

Fundacja działa na rzecz wzrostu gospodarczego Polski i promocji przedsiębiorczości i innowacji. Jej misją jest budowanie i wzmacnianie ekosystemu innowacyjnego w Polsce, łączenie innowatorów, firm, start-upów, inwestorów i naukowców. Włączanie zagranicznych firm do polskiego systemu innowacji ma na celu wzmocnienie pozycji gospodarczej naszego kraju.

 Z naszej współpracy z Newserią skorzystamy nie tylko my, ale cały ekosystem. Nie każda organizacja ma dostęp do narzędzi potrzebnych do dystrybucji efektywnej informacji. Współpraca z agencją prasową, która rozumie świat innowacji, jest kluczowa, bo można będzie dzięki temu mówić bardzo szeroko o swoich rozwiązaniach. Skoncentrowanie tego wszystkiego w centrum innowacji odbije się szerokim echem nie tylko w Polsce, ale na całym świecie, będziemy jeszcze lepiej mogli komunikować, jakie rzeczy dzieją się nad Wisłą – przekonuje Aureliusz Górski.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia

Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.

Ochrona środowiska

Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie

Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.

Prawo

Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu

Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.