Mówi: | David Huang |
Funkcja: | szef |
Firma: | Sleepace |
Innowacyjne urządzenia poprawią komfort snu. Obudzą ulubionym zapachem, a po zaśnięciu automatycznie rozwiną rolety, wyłączą światła i telewizor
Coraz więcej inteligentnych urządzeń podłączonych do internetu dba o nasze zdrowie i samopoczucie. Przeciętny człowiek jedną trzecią swojego życia przesypia, a jeszcze więcej czasu spędza w sypialni. Dlatego na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń i aplikacji tworzących inteligentną sypialnię – oświetlenie, które rano symuluje wschód słońca, poduszki emitujące cichy dźwięk za pomocą wibracji czy systemy aktywnie maskujące dźwięki spoza sypialni. System inteligentnej sypialni Sleepace, dzięki montowanym bezpośrednio w urządzeniach czujnikom, pozwala automatycznie zasłonić rolety, wyłączyć światła czy telewizor, a nawet regulować temperaturę i wilgotność.
– Inteligentna sypialnia polega na tym, że dzięki specjalnym czujnikom wiemy, kiedy ktoś położy się na łóżku. Wówczas możemy włączyć specjalną muzykę, która pomoże mu zasnąć. Gdy zaśnie, automatycznie zasłonimy rolety, wyłączymy światła i telewizor. Możemy także regulować temperaturę i wilgotność w pomieszczeniu zależnie od fazy snu, zapewniając optymalne warunki do snu. O poranku, gdy znajduje się w fazie snu płytkiego, możemy ją obudzić w naturalny sposób, zapalając światło zbliżone do słonecznego i odpowiednią muzykę – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje David Huang, szef firmy Sleepace.
Inteligentny pasek z czujnikami Sleepace, mierzącymi m.in. tętno, instaluje się w łóżku lub w poduszce. Wykrywa, w jakiej fazie snu aktualnie przebywa człowiek. Po zebraniu informacji i połączeniu się z innymi elementami inteligentnego domu, takimi jak automatyczne żaluzje, oświetlenie, klimatyzator czy nawilżacz powietrza, system może automatycznie nimi sterować z poziomu aplikacji mobilnej.
W ramach inteligentnej sypialni dostępne są m.in. inteligentne lampki, które gasną i zapalają się w odpowiednim momencie, a dodatkowo potrafią obudzić ulubionym zapachem. Inteligentna opaska na oczy z wbudowanym głośnikiem automatycznie wyłączy muzykę, gdy wykryje, że człowiek zasnął.
– Urządzenia do monitorowania i poprawiania jakości snu można umieścić pod prześcieradłem lub wewnątrz materaca czy poduszki. Monitorują one tętno, oddech czy ruchy ciała. Następnie o poranku możemy się zapoznać z analizą naszego snu oraz wskazówkami dotyczącymi jego poprawy. Urządzenie może także przekazywać te bardzo istotne informacje do aplikacji mobilnej – tłumaczy David Huang.
Inteligentna sypialnia smart to również oświetlenie, którym można sterować ze smartfona. System Phillips Hue pozwala na symulowanie wschodu słońca poprzez stopniowe zapalanie światła lub wybór relaksujących barw, ułatwiających zasypianie wieczorem. Aplikacja F.lux z kolei automatycznie wykrywa ilość dostępnego światła, godzinę i lokalizację geograficzną, aby o odpowiedniej porze dopasować wyświetlane kolory tak, by korzystanie z telefonu czy tabletu nie powodowało problemów z zaśnięciem. Najnowszym elementem systemu Sleepace jest natomiast grafenowa opaska do relaksowania oczu, nagrzewająca się do 35 stopni w zaledwie trzy sekundy.
Poduszka Dreampad emituje relaksacyjną muzykę za pomocą wibracji – dźwięk przenosi się poprzez wibracje ciała leżącej na poduszce osoby tak, że relaksujące dźwięki słyszy tylko ona. Z dobiegającym z zewnątrz hałasem poradzi sobie także Nightingale Smart Home Sleep System – wbudowane mikrogłośniki aktywnie maskują odgłosy spoza sypialni, które mogą utrudniać zasypianie. System przyspiesza zasypianie nawet o 38 proc.
– Według danych statystycznych na świecie nawet 20 proc. ludzi cierpi na problemy ze snem. W Chinach odsetek ten jest wyższy i wynosi 38 proc., a w niektórych dużych miastach nawet 50 proc. Jest to zatem bardzo poważny problem. Sen pochłania około 1/3 naszego czasu. Obecnie coraz więcej osób zwraca zatem uwagę na jakość swojego snu i jest gotowych wydać pieniądze na jej poprawę – ocenia ekspert.
Według analityków MarketsandMarkets, wartość rynku inteligentnego domu w 2023 roku wyniesie prawie 138 mld dol.
Czytaj także
- 2024-04-11: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Regularne badania profilaktyczne stawiamy sobie za punkt honoru. Chcemy być zdrowi i aktywni
- 2024-04-18: Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
- 2024-04-04: Już nawet częściowa rezygnacja z mięsa i nabiału przynosi efekty zdrowotne. Znacząco redukuje też ślad węglowy
- 2024-03-27: Poczucie bycia autentycznym w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Autentyczność w prawdziwym życiu nie ma takiego znaczenia
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-27: Rejestratory aktywności fizycznej motywują do ruchu osoby starsze i w średnim wieku. Małżonkowie pełnią raczej rolę demotywującą
- 2024-02-08: Osteoporoza to problem ponad 2 mln Polaków, głównie kobiet. Może prowadzić do ciężkiego kalectwa i śmierci, ale w Polsce wciąż jest mocno lekceważona
- 2024-01-26: W tym roku WOŚP zagra dla oddziałów pulmonologicznych. Zakupiony sprzęt wesprze diagnostykę i leczenie chorób płuc
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.