Komunikaty PR

Zmieniają telewizyjny product placement w mierzalny kanał sprzedażowy

2019-09-10  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania clotify ( 0.02 MB )

Clotify jest mobilną platformą AD-TECH, która skrywa w sobie szerokie spektrum możliwości zarówno dla mediów telewizyjnych, sponsorów lokowania produktów jak i użytkowników. To pierwsza w  Polsce i Europie aplikacja mobilna, która umożliwia przekierowanie widzów z programów telewizyjnych, przez „second screen” – aplikację Clotify, do sklepów reklamodawców i obiektywne zmierzenie wpływu product placement na realną sprzedaż online. Użytkownicy aplikacji mogą zarówno  kupić dokładnie takie same stylizacje jakie mieli na sobie bohaterowie programów telewizyjnych, ale także mają możliwość sprzedawania własnych ubrań za pomocą funkcjonalności second hand. Z Clotify korzyści czerpią zarówno użytkownicy, jak i właściciele marek odzieżowych oraz producenci programów telewizyjnych.

Clotify powstało z inicjatywy Mikołaja Krzemińskiego. Pomysł zrodził się w jego głowie, kiedy widząc swoją partnerkę przygotowującą się na wieczorną imprezę odczuł brak aplikacji, która pomogłaby jej skompletować stylizację składającą się z modnych i pasujących do siebie ubrań. Wkrótce potem do Mikołaja dołączył Maciej Szurek i wspólnie zaczęli opracowywać projekt. Twórcy zauważyli i wykorzystali trend, jakim jest stopniowe osłabianie się roli tradycyjnej reklamy oraz rosnące znaczenie e-commerce. Zwrócili uwagę również na fakt, że zainteresowanie modą nieustannie zwiększa się, nasze szafy pękają w szwach, a większość osób wciąż uważa, że nie ma się w co ubrać. Pierwsza wersja aplikacji powstała w 2014 r. Clotify pełnił wtedy funkcję ,,wirtualnej szafy’’ – użytkownicy mogli dodawać zdjęcia poszczególnych części swojej garderoby, a program na podstawie algorytmów proponował im gotowe stylizacje składające się z ich własnych ubrań uzupełnionych o nowe produkty pochodzące od partnerów aplikacji. Przez kilka lat Clotify wielokrotnie zmieniał się, pojawiały się nowe pomysły, dodawano kolejne funkcjonalności. „Prawdziwy przełom nastąpił kiedy dodaliśmy publiczne wirtualne szafy stylistek, szafiarek i vlogerek modowych, które umieszczały na swoich profilach w aplikacji piękne stylizacje składające się ubrań pochodzących od partnerów reklamowych Clotify. Można powiedzieć, że udało nam się zmienić inwazyjną reklamę na inspiracje modowe, które zaczęły się cieszyć ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowniczek. Widząc potencjał współpracy z influencerami postanowiliśmy rozszerzyć sekcję inspiracji o stylizacje pochodzące od gwiazd muzyki pop. Podpisaliśmy umowę z Universal Music Polska i nawiązaliśmy współpracę ambasadorską z Saszan, aby prezentować stylizacje pochodzące z teledysków na jej profilu w Clotify.” – mówi Maciej Szurek, CMO w Clotify.

Obecnie gorącą nowością i największym sukcesem inicjatorów Clotify jest wprowadzenie funkcji copy-the-look, umożliwiającej użytkownikom zakup dokładnie takich samych ubrań, jakie miały na sobie influencerzy i bohaterowie programów telewizyjnych. Twórcy aplikacji nawiązali niedawno współpracę z producentami ,,Rodzinki.pl’’, największego formatu serialowego na rynku polskim!
Dzięki temu widzowie oglądający najnowszy, 15. sezon będą mogli, przeglądać publiczne wirtualne szafy występujących tam bohaterów, zainspirować się ich stylem  i od razu  zakupić noszone przez nich ubrania i akcesoria poprzez aplikację Clotify. Warto zaznaczyć, że za stylizacje bohaterów serialu odpowiedzialna jest wybitna stylistka i kostiumografka, Anna Męczyńska. Ponadto, w ,,Rodzince.pl’’ występuje wielu bardzo popularnych aktorów reprezentujących różne pokolenia, takich jak np. Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, dlatego też widzowie w każdym wieku będą mogli znaleźć coś interesującego dla siebie. „Największym wyzwaniem tradycyjnych mediów telewizyjnych na całym świecie są zmniejszające się budżety reklamodawców, którzy uciekają do digitalu. Globalni giganci tacy jak ADIDAS, czy rodzimi liderzy jak LPP, już kilka lat temu zrezygnowali z reklamy telewizyjnej. Dzisiaj, po raz pierwszy w historii, Clotify umożliwia mediom telewizyjnym i reklamodawcom zmierzenie bezpośredniego wpływu product placement na realną sprzedaż online. Jesteśmy brakującym ogniwem technologicznym, które wygeneruje dodatkowe strumienie przychodów wszystkim uczestnikom łańcucha wartości.” – podkreśla Mikołaj Krzemiński, CEO w Clotify. Product placement jest powszechnie stosowaną techniką marketingową, która polega na tym, że producenci  promują swoje produkty poprzez wypożyczenie ich do popularnych środków przekazu jakimi są np. filmy czy właśnie seriale. Do tej pory nie było jednak możliwości dokonania dokładnego pomiaru, w jaki sposób takie lokowanie produktu przekłada się na wyniki sprzedażowe. Twórcy Clotify postanowili wykorzystać ten fakt i zacząć od produktów odzieżowych, rozszerzając w przyszłości swoją ofertę o inne trudno „brandowalne” kategorie produktowe takie jak, meble, artykuły wyposażenia wnętrz i kosmetyki.

Kolejnym potężnym trendem, które wieje w żagle Clotify to dynamiczny rozwój rynku produktów używanych. Dzięki Clotify użytkownicy mogą nie tylko inspirować się stylem swoich idoli, ale również sprzedawać ubrania bądź kupować je od innych użytkowników. Wg badań rynek odzieży używanej w roku 2022 będzie wart 41 mld $. Prognozy przewidują także, że sprzedaż ubrań z tzw. drugiej ręki do 2027 r. wyniesie 11% całego rynku modowego – oznacza to, że sektor ten będzie generować większe dochody niż największe koncerny odzieżowe. Twórcom Clotify bardzo zależy na bezpieczeństwie użytkowników aplikacji. Model płatności polega na tym, że pieniądze kupującego trafiają na początku na platformę Dotpay (wykorzystywaną np. przez Allegro), natomiast do sprzedającego dopiero wtedy, gdy wyśle on nabywcy numer przesyłki. Nie zdarzy się więc sytuacja, w której kupujący nie otrzyma od sprzedającego opłaconej przesyłki. Ponadto, każdy nabywca ma 14 dni na reklamację towaru.

Gigantyczny potencjał tego konceptu dostrzegli organizatorzy prestiżowego programu akceleracyjnego K-Startup Grand Challenge 2019 z Korei Południowej. Prawie 1700 zespołów z 95 krajów walczyło o udział w 3.5 miesięcznej akceleracji. Zakwalifikowanych zostało 40, miedzy innymi Clotify, jako jedyny zespół z Polski. Założyciele przebywają obecnie w Seulu, prowadząc rozmowy z Koreańskimi stacjami telewizyjnymi, producentami seriali i markami odzieżowymi, aby na wiosnę uruchomić projekt na rynku Koreańskim. Dzięki innowacyjnej formule reklamowej, Clotify ma realną szansę na dokonanie rewolucji nie tylko w szafach użytkowników, ale także w przychodach producentów marek odzieżowych oraz programów telewizyjnych na całym świecie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Beko i League of Legends łączą siły już drugi rok z rzędu Biuro prasowe
2020-02-03 | 11:00

Beko i League of Legends łączą siły już drugi rok z rzędu

Beko, wiodący producent sprzętów AGD, odnowił współpracę przy Mistrzostwach Europy League of Legends 2020 (LEC) pozostając ich oficjalnym partnerem i dostawcą już drugi rok z
Gry i aplikacje Charytatywny stream na Youtube. Gracze pomagają dzieciom chorym na raka
2019-12-10 | 01:00

Charytatywny stream na Youtube. Gracze pomagają dzieciom chorym na raka

Szykuje się niezwykła uczta dla graczy-pomagaczy. Youtuber Paweł Maliszewski z kanału Kronos Gra organizuje 15 grudnia charytatywny stream-maraton na rzecz dzieci chorych na raka z kliniki
Gry i aplikacje BETFAN wprowadza w Polsce gry wirtualne od Playtech
2019-11-22 | 15:00

BETFAN wprowadza w Polsce gry wirtualne od Playtech

BETFAN, nowy legalny polski bukmacher, nawiązał współpracę z Playtech – liderem technologicznym w branży gier hazardowych. W ramach wieloletniej umowy BETFAN, jako pierwszy

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Sprzęt i gadżety

Mobilne mikroskopy mogą już rozpoznawać choroby. Trwają prace nad wbudowaniem ich w okulary

Innowacje w mikroskopii opartej na smartfonach otwierają nowe perspektywy. Najnowsze rozwiązania mogą już służyć do analizy próbek krwi i wykrywania chorób. Technika głębokiego uczenia maszynowego pozwala zaś zobaczyć niedostrzegalne dotąd szczegóły na zdjęciach wykonanych przez smartfony. Trwają prace także nad stworzeniem okularów z wbudowanym minimikroskopem. Specjalna nakładka uHandy potrafi zaś zmienić w mikroskop każdy smartfon lub tablet. Sprawdzi się przede wszystkim w edukacji.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Firma

Banki przechodzą na podpisy elektroniczne. W przyszłości parafowanie umów w sposób tradycyjny może być zabronione

Cyfrowa rewolucja unowocześni systemy obiegu danych. Digitalizacja dokumentów ułatwi ich katalogowanie i przetwarzanie. Cyfryzacja administracji oraz przedsiębiorstw umożliwi przeniesienie dokumentacji do zasobów cyfrowych i zarchiwizowanie jej w chmurach danych. Zwiększy to bezpieczeństwo gromadzonych danych oraz usprawni przepływ informacji zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym. Według ekspertów w przyszłości podpisywanie umów na papierze może być w ogóle zabronione, głównie ze względu na walkę ze zmianami klimatycznymi.