Komunikaty PR

Zmieniają telewizyjny product placement w mierzalny kanał sprzedażowy

2019-09-10  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania clotify ( 0.02 MB )

Clotify jest mobilną platformą AD-TECH, która skrywa w sobie szerokie spektrum możliwości zarówno dla mediów telewizyjnych, sponsorów lokowania produktów jak i użytkowników. To pierwsza w  Polsce i Europie aplikacja mobilna, która umożliwia przekierowanie widzów z programów telewizyjnych, przez „second screen” – aplikację Clotify, do sklepów reklamodawców i obiektywne zmierzenie wpływu product placement na realną sprzedaż online. Użytkownicy aplikacji mogą zarówno  kupić dokładnie takie same stylizacje jakie mieli na sobie bohaterowie programów telewizyjnych, ale także mają możliwość sprzedawania własnych ubrań za pomocą funkcjonalności second hand. Z Clotify korzyści czerpią zarówno użytkownicy, jak i właściciele marek odzieżowych oraz producenci programów telewizyjnych.

Clotify powstało z inicjatywy Mikołaja Krzemińskiego. Pomysł zrodził się w jego głowie, kiedy widząc swoją partnerkę przygotowującą się na wieczorną imprezę odczuł brak aplikacji, która pomogłaby jej skompletować stylizację składającą się z modnych i pasujących do siebie ubrań. Wkrótce potem do Mikołaja dołączył Maciej Szurek i wspólnie zaczęli opracowywać projekt. Twórcy zauważyli i wykorzystali trend, jakim jest stopniowe osłabianie się roli tradycyjnej reklamy oraz rosnące znaczenie e-commerce. Zwrócili uwagę również na fakt, że zainteresowanie modą nieustannie zwiększa się, nasze szafy pękają w szwach, a większość osób wciąż uważa, że nie ma się w co ubrać. Pierwsza wersja aplikacji powstała w 2014 r. Clotify pełnił wtedy funkcję ,,wirtualnej szafy’’ – użytkownicy mogli dodawać zdjęcia poszczególnych części swojej garderoby, a program na podstawie algorytmów proponował im gotowe stylizacje składające się z ich własnych ubrań uzupełnionych o nowe produkty pochodzące od partnerów aplikacji. Przez kilka lat Clotify wielokrotnie zmieniał się, pojawiały się nowe pomysły, dodawano kolejne funkcjonalności. „Prawdziwy przełom nastąpił kiedy dodaliśmy publiczne wirtualne szafy stylistek, szafiarek i vlogerek modowych, które umieszczały na swoich profilach w aplikacji piękne stylizacje składające się ubrań pochodzących od partnerów reklamowych Clotify. Można powiedzieć, że udało nam się zmienić inwazyjną reklamę na inspiracje modowe, które zaczęły się cieszyć ogromnym zainteresowaniem wśród naszych użytkowniczek. Widząc potencjał współpracy z influencerami postanowiliśmy rozszerzyć sekcję inspiracji o stylizacje pochodzące od gwiazd muzyki pop. Podpisaliśmy umowę z Universal Music Polska i nawiązaliśmy współpracę ambasadorską z Saszan, aby prezentować stylizacje pochodzące z teledysków na jej profilu w Clotify.” – mówi Maciej Szurek, CMO w Clotify.

Obecnie gorącą nowością i największym sukcesem inicjatorów Clotify jest wprowadzenie funkcji copy-the-look, umożliwiającej użytkownikom zakup dokładnie takich samych ubrań, jakie miały na sobie influencerzy i bohaterowie programów telewizyjnych. Twórcy aplikacji nawiązali niedawno współpracę z producentami ,,Rodzinki.pl’’, największego formatu serialowego na rynku polskim!
Dzięki temu widzowie oglądający najnowszy, 15. sezon będą mogli, przeglądać publiczne wirtualne szafy występujących tam bohaterów, zainspirować się ich stylem  i od razu  zakupić noszone przez nich ubrania i akcesoria poprzez aplikację Clotify. Warto zaznaczyć, że za stylizacje bohaterów serialu odpowiedzialna jest wybitna stylistka i kostiumografka, Anna Męczyńska. Ponadto, w ,,Rodzince.pl’’ występuje wielu bardzo popularnych aktorów reprezentujących różne pokolenia, takich jak np. Małgorzata Kożuchowska, Tomasz Karolak, Julia Wieniawa, Maciej Musiał, dlatego też widzowie w każdym wieku będą mogli znaleźć coś interesującego dla siebie. „Największym wyzwaniem tradycyjnych mediów telewizyjnych na całym świecie są zmniejszające się budżety reklamodawców, którzy uciekają do digitalu. Globalni giganci tacy jak ADIDAS, czy rodzimi liderzy jak LPP, już kilka lat temu zrezygnowali z reklamy telewizyjnej. Dzisiaj, po raz pierwszy w historii, Clotify umożliwia mediom telewizyjnym i reklamodawcom zmierzenie bezpośredniego wpływu product placement na realną sprzedaż online. Jesteśmy brakującym ogniwem technologicznym, które wygeneruje dodatkowe strumienie przychodów wszystkim uczestnikom łańcucha wartości.” – podkreśla Mikołaj Krzemiński, CEO w Clotify. Product placement jest powszechnie stosowaną techniką marketingową, która polega na tym, że producenci  promują swoje produkty poprzez wypożyczenie ich do popularnych środków przekazu jakimi są np. filmy czy właśnie seriale. Do tej pory nie było jednak możliwości dokonania dokładnego pomiaru, w jaki sposób takie lokowanie produktu przekłada się na wyniki sprzedażowe. Twórcy Clotify postanowili wykorzystać ten fakt i zacząć od produktów odzieżowych, rozszerzając w przyszłości swoją ofertę o inne trudno „brandowalne” kategorie produktowe takie jak, meble, artykuły wyposażenia wnętrz i kosmetyki.

Kolejnym potężnym trendem, które wieje w żagle Clotify to dynamiczny rozwój rynku produktów używanych. Dzięki Clotify użytkownicy mogą nie tylko inspirować się stylem swoich idoli, ale również sprzedawać ubrania bądź kupować je od innych użytkowników. Wg badań rynek odzieży używanej w roku 2022 będzie wart 41 mld $. Prognozy przewidują także, że sprzedaż ubrań z tzw. drugiej ręki do 2027 r. wyniesie 11% całego rynku modowego – oznacza to, że sektor ten będzie generować większe dochody niż największe koncerny odzieżowe. Twórcom Clotify bardzo zależy na bezpieczeństwie użytkowników aplikacji. Model płatności polega na tym, że pieniądze kupującego trafiają na początku na platformę Dotpay (wykorzystywaną np. przez Allegro), natomiast do sprzedającego dopiero wtedy, gdy wyśle on nabywcy numer przesyłki. Nie zdarzy się więc sytuacja, w której kupujący nie otrzyma od sprzedającego opłaconej przesyłki. Ponadto, każdy nabywca ma 14 dni na reklamację towaru.

Gigantyczny potencjał tego konceptu dostrzegli organizatorzy prestiżowego programu akceleracyjnego K-Startup Grand Challenge 2019 z Korei Południowej. Prawie 1700 zespołów z 95 krajów walczyło o udział w 3.5 miesięcznej akceleracji. Zakwalifikowanych zostało 40, miedzy innymi Clotify, jako jedyny zespół z Polski. Założyciele przebywają obecnie w Seulu, prowadząc rozmowy z Koreańskimi stacjami telewizyjnymi, producentami seriali i markami odzieżowymi, aby na wiosnę uruchomić projekt na rynku Koreańskim. Dzięki innowacyjnej formule reklamowej, Clotify ma realną szansę na dokonanie rewolucji nie tylko w szafach użytkowników, ale także w przychodach producentów marek odzieżowych oraz programów telewizyjnych na całym świecie!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Nowa wersja aplikacji Play24 Biuro prasowe
2019-04-17 | 11:15

Nowa wersja aplikacji Play24

W App Store oraz Google Play pojawiła się aktualizacja dla aplikacji Play24. Nowa wersja, oznaczona numerem 6.0, wprowadza odświeżony i nowoczesny design, przebudowane menu oraz zupełnie nowe
Gry i aplikacje „Kampania Kolejowe ABC” widoczna w największych polskich miastach
2019-04-16 | 18:30

„Kampania Kolejowe ABC” widoczna w największych polskich miastach

Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań - to tylko kilka z blisko 20 – stu miast, w których pojawiły się billboardy stworzone w ramach „Kampanii Kolejowe ABC” Urzędu
Gry i aplikacje Konkurs „Kolejowe ABC – Ruszaj w podróż po nagrody”
2019-04-16 | 18:00

Konkurs „Kolejowe ABC – Ruszaj w podróż po nagrody”

Od dziś uczniowie szkół podstawowych z całej Polski mogą rywalizować w grze mobilnej Kolejowe ABC o wyjazd klasy na zieloną szkołę w Bieszczadach. Dzięki aplikacji mają

Kalendarium

Kosmos i lotnictwo

Naukowcy coraz bliżej odkrycia życia w kosmosie. Dzięki coraz dokładniejszym teleskopom można znacznie łatwiej znaleźć planety z wodą

Za pomocą teleskopów nowej generacji i małych sond kosmicznych naukowcy szukają życia poza naszym układem słonecznym. Dotychczas znaleziono 47 egzoplanet pasujących do profilu Ziemi, która jest przyjazna do życia z racji tego, że nie otrzymuje zbyt wiele promieniowania słonecznego, a dzięki odległości od słońca woda może być w stanie ciekłym. Liczba planet, na których może istnieć życie, jest jednak znacznie większa. Dzięki nowoczesnym teleskopom będzie można je znacznie łatwiej odnaleźć.

Gry i rozrywka

Polskie studio połączyło film z grą w wirtualnej rzeczywistości. Można decydować nie tylko o scenariuszu, lecz także poruszać się w filmowej przestrzeni

Wirtualna rzeczywistość stawia w centrum akcji gracza i widza. To zrewolucjonizuje sposób, w jaki opowiadane są historie. W filmie kamera przedstawia tylko wycinek rzeczywistości. Nawet w grze rozejrzenie się wymagałoby poruszenia joystickiem. Dzięki VR można niemal zamieszkać w przestrzeni. W miarę rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości mogą już niemal spróbować wszyscy. Projekt opracowywany przez Polaków pozwala na streaming gier w wirtualnej rzeczywistości. Nie jest potrzebny specjalistyczny i drogi sprzęt, wystarczą zwykłe gogle VR.

 

Konsument

Polacy wybierają coraz lepsze i coraz większe smartfony. Szybko rośnie też sprzedaż smartwatchy

Polski rynek telefonii komórkowej rośnie nieprzerwanie od kilku lat, choć ostatnio wzrost jest odnotowywany raczej pod względem wartości, a nie ilości. Wynika to stąd, że Polacy coraz chętniej wybierają produkty premium. Po drugie, stawiają na wysoką jakość i wydajność, przez co zyskują m.in. smartfony z dużymi ekranami. W pierwszym półroczu br. prawie co drugi sprzedany ekran miał wyświetlacz o przekątnej powyżej 6 cali. Bardzo szybko rośnie też popyt na smartwatche i inne inteligentne dodatki do noszenia.