Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Komunikaty PR

Wodorowy samochód Lexusa przyłapany na testach?

2019-08-08  |  13:00
Biuro prasowe

Wodorowa Toyota Mirai może mieć wkrótce bardziej luksusowego kuzyna. Spotterzy przyłapali na amerykańskich ulicach nietypowego sedana Lexusa w kamuflażu, napędzanego najpewniej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auto wydaje się być bliskie premiery.

 

Zakamuflowany sedan

Sedana sfotografowano w czasie jazd drogowych w towarzystwie wodorowych Toyoty Mirai i Hyundia Nexo - podaje australijski portal Motoring. Konstrukcję najprawdopodobniej oparto na flagowym Lexusie LS, co zdradzają układ przednich świateł oraz wygląd atrapy chłodnicy, których nie udało się ukryć pod maskującym oklejeniem. Uwagę zwraca za to krótsze nadwozie i skromniejsze zwisy. Niektórzy spekulują, że pod kamuflażem mógł skryć się jednak inny model Lexusa, na przykład nadchodząca nowa odsłona kompaktowego sedana IS.

Spokrewniony z Toyotą Mirai

Do napędu ekologicznego auta najprawdopodobniej posłużył układ ogniw paliwowych podobny do tego zastosowanego w Toyocie Mirai. W tym modelu rozwija on moc 154 KM i wytwarza 335 Nm momentu obrotowego. Ale wodorowy sedan Lexusa najpewniej otrzyma spory zastrzyk mocy.

Obecnie model LS jest dostępny z jednostkami wytwarzającymi 359 lub 417 KM. Motoring sugeruje, że w przypadku wodorowej limuzyny rynkowe oczekiwania wymuszają moc zbliżającą się do 300 KM i moment obrotowy wynoszący około 500 Nm. Przedmiotem domysłów pozostaje również konfiguracja układu napędowego. System prawdopodobnie składa się z mocnego silnika elektrycznego napędzającego tylną oś oraz dodatkowych motorów przy przednich kołach, być może nawet umieszczonych w ich piastach, bowiem wiadomo, że Lexus pracuje nad taką technologią. Napęd na obie osie jest typowy dla modelu LS, a na polskim rynku nie znajdziemy tego auta w innej konfiguracji.

Produkcyjna wersja Lexusa LF-FC?

Układ wodorowych ogniw paliwowych, które napędzają przednie i tylne koła zastosowano w koncepcie LF-FC przedstawionym przez Lexusa jesienią 2015 roku w Tokio. W tej luksusowej limuzynie ogniwa umieszczono w tylnej części auta, a zbiorniki z wodorem ułożono w kształt litery T, co dało optymalny rozkład masy. Chociaż przyłapany na testach sedan wydaje się mieć nieco inną sylwetkę, może być właśnie produkcyjnym następcą zaprezentowanego przed czterema laty konceptu. We wnętrzu auta dało się zauważyć cztery osoby, co sugeruje, że prace nad konstrukcją są na zaawansowanym poziomie.

Więcej informacji na temat nowego pojazdu Lexus może zdradzić już pod koniec października w czasie salonu samochodowego w Tokio. Dobrą okazją do debiutu gotowego auta będą przyszłoroczne Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Macierzysty koncern Toyota jest głównym sponsorem imprezy i planuje z tej okazji zaprezentować wiele innowacyjnych pojazdów oraz technologii.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Te wynalazki motoryzacja zawdzięcza Toyocie Biuro prasowe
2019-08-13 | 12:00

Te wynalazki motoryzacja zawdzięcza Toyocie

Inżynierowie Toyoty wielokrotnie zaskakiwali świat innowacyjnymi pomysłami, które wyznaczały nowe trendy w konstrukcji samochodów w dziedzinie ekologii, bezpieczeństwa,
Motoryzacja Boxy dachowe Kamei Fosco 540 już dostępne w Polsce
2019-08-07 | 19:37

Boxy dachowe Kamei Fosco 540 już dostępne w Polsce

Boxy dachowe Kamei Fosco 540 to kolejna z tegorocznych nowości, które wprowadziła na rynek polska firma Taurus. Bagażniki niemieckiej marki to produkty klasy premium, wyróżniane
Motoryzacja Światowa premiera elektrycznego SUV-a z serii wyścigów Extreme E
2019-08-07 | 01:00

Światowa premiera elektrycznego SUV-a z serii wyścigów Extreme E

Dwie nowe opony Continental, opracowane specjalnie na potrzeby rajdów terenowych dla pojazdów elektrycznych Extreme E, zadebiutowały w lipcu podczas Goodwood Festival of Speed.

Kalendarium

Firma

Lody coraz bardziej innowacyjne. Polacy opracowują ekologiczną metodę produkcji lodów mniej kalorycznych, a przy tym odpowiednich dla wegan i alergików

Producenci lodów stawiają na innowacje. Na rynku można już znaleźć lody, które nie topią się i nie ściekają, niektóre świecą w ciemności, a jeszcze inne – zmieniają kolor w miarę topnienia lub lizania. Polacy stawiają jednak na lody ekologiczne, które są odpowiednie także dla wegan. Polski start-up opracowuje metodę produkcji ekologicznych lodów, w których zamiast białka zwierzęcego znajdzie się izolat białka roślinnego, które może się przyczynić m.in. do obniżania cholesterolu.

IFA 2019 Berlin

Medycyna

Nowe technologie przejmują rolę opiekunów osób starszych. Monitorują ich stan zdrowia i alarmują o niebezpiecznych sytuacjach

Popularyzacja rozwiązań z zakresu internetu rzeczy pozwala wdrażać innowacyjne platformy oraz urządzenia do opieki nad starszymi osobami. Powstają wyspecjalizowane elektroniczne nianie, gadżety do noszenia informujące bliskich o nagłych wypadkach, a nawet kompleksowe platformy monitoringu, dzięki którym osoby starsze mogą bezpiecznie funkcjonować w środowisku domowym bez konieczności zatrudniania opiekuna na pełen etat.

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Internet

Wyszukanie jednego hasła w Google pochłania tyle samo dwutlenku węgla, co zagotowanie wody w czajniku. Internet przyczynia się do globalnego ocieplenia bardziej niż przemysł lotniczy

Transmisja i oglądanie filmów online generuje 300 mln ton dwutlenku węgla rocznie. Wysyłanie dziesiątek wiadomości e-mail dziennie, szybkie dzwonienie na WhatsApp, przesyłanie zdjęć do chmury, oglądanie krótkiego klipu na YouTube to tylko część codziennego cyfrowego życia. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że odbija się to na całym środowisku. O ile np. udział lotnictwa w globalnej emisji dwutlenku węgla szacuje się na około 2,5 proc., o tyle globalny transfer danych i niezbędna infrastruktura – już 4 proc. Przenosząc dane do chmury można nie tylko znacznie zaoszczędzić – blisko 40 proc., lecz przede wszystkim pomóc środowisku.