Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja: przełom w przemyśle hotelarskim

2018-12-13  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Renata Stefanowska
Mazars

ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl
Do pobrania pdf ( 17.23 MB )

Zrealizowany przez międzynarodową firmę audytorsko-doradczą  Mazars raport podkreśla (1) ogromny potencjał zastosowań sztucznej inteligencji na całym świecie, który powstaje dzięki postępom w technologii (2) duże różnice w upodobaniach i preferencjach, szczególnie porównując podróżnych z Chin i z krajów zachodnich, (3) różnice regionalne pod względem najbardziej preferowanych usług hotelowych i (4) różnicę w chęci do udostępniania danych w celu korzystania z usług dostarczanych przez sztuczną inteligencję.

Kluczowe wnioski z badania:

  • Pole do rozwoju: 48% zachodnich podróżnych nie przypomina sobie żadnego istotnego doświadczenia związanego z innowacją w branży hotelarskiej
  • Chińscy podróżni są wyjątkowo otwarci na nowe usługi wykorzystujące sztuczną inteligencję: wpływają one na wybór hotelu dla 75% podróżnych, porównując z zaledwie 31% podróżnych z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec.
  • Podróżni najbardziej zainteresowani są (1) spersonalizowanymi rekomendacjami najciekawszych miejsc w pobliżu, (2) użyciem wirtualnej rzeczywistości, aby wirtualnie zwiedzić hotel i (3) wycenami w czasie rzeczywistym (real-time pricing). Chińscy turyści najbardziej cenią możliwość kontroli elementów pokoju przez urządzenia elektroniczne.
  • 80% zachodnich i 97% chińskich podróżnych jest gotowych do udostępnienia co najmniej jednej informacji osobistej aby uzyskać dostęp do usług związanych ze sztuczną inteligencją w hotelu

 

„W zależności od kraju pochodzenia podróżnych, istnieją bardzo duże różnice w oczekiwaniach i wykorzystaniu sztucznej inteligencji podczas pobytu w hotelu. Na przykład, SI jest dużo bardziej zakorzeniona w zwyczajach podróżnych chińskich niż zachodnich. Co więcej, dane osobowe są kluczowym elementem SI i systemów dynamicznie uczących się. Branża hotelarska powinna zapewniać klientów o bezpieczeństwie ich danych, aby mogli je bez obaw udostępniać i w pełni korzystać z usług sztucznej inteligencji,” mówi Cedric Haaser, Partner i Lider Innowacji i Technologii w Grupie Mazars.


Od pokoi do robotów: SI może zatrząść branżą hotelarską


SI stwarza okazję do głębokich zmian lub wręcz rewolucji w hotelarstwie. Użycie potężnych systemów i algorytmów, które potrafią analizować ogromne ilości danych, może nie tylko pomóc pozyskiwać bardziej szczegółowe dane o kliencie i jego potrzebach, ale też może przewidywać trendy sezonowe co pomoże wprowadzać nowe usługi. Sztuczna inteligencja w hotelarstwie to inteligentne pokoje, które dostosowują się do klienta lub roboty-concierge, stworzone by pomagać przy zameldowaniu, mogące oferować ceny w czasie rzeczywistym lub specjalizujące się w lokalnych atrakcjach, aby personel mógł skupić się na bardziej skomplikowanych zadaniach.
Hotelarstwo może również czerpać korzyści z faktu inspirowania klientów przez SI, by ich podróż stała się bardziej atrakcyjna. W ten sposób, oferowanie zwiedzenia pokoju hotelowego przy użyciu wirtualnej rzeczywistości może o wiele łatwiej przekonać gościa do rezerwacji pokoju niż zdjęcia.
Urządzenia inteligentne potrafią na bieżąco monitorować reakcje klientów co pozwala hotelom natychmiastowo interweniować i dzięki temu zwiększać jakość usług. Wdrażanie systemów nie powinno być problemem, gdyż hotele, ze względu na ich rozmiar, w większości posiadają potrzebną infrastrukturę sieciową, która przetwarza ogromne ilości danych gości. Te informacje mogłyby zostać wykorzystane, aby dostrzec i przewidzieć preferencje klientów w celu spersonalizowania pobytu w hotelu.


Potencjał rozwoju: na Zachodzie brakuje innowacji


Co ciekawe, 59% podróżnych z Francji i Wielkiej Brytanii oraz 48% podróżnych z Niemiec nie potrafi sobie przypomnieć żadnych doświadczeń związanych z innowacjami w branży hotelarskiej i rekreacyjnej. Jednakże, aż 87% chińskich respondentów deklaruje, że pamięta co najmniej jedno spotkanie ze sztuczną inteligencją.
Niestety, tylko 33% podróżnych spotkało się z innowacjami w hotelarstwie. Branża ta powinna promować wśród klientów zalety SI i nowych technologii. Grupy hotelowe, które będą prowadzić innowacyjne i przejrzyste operacje, będą też w stanie lepiej odpowiedzieć na oczekiwania klientów, a nawet je przewidzieć.


Chińscy podróżni bardziej otwarci na sztuczną inteligencję


Podróżni z Chin są wyjątkowo zainteresowani nowymi usługami inteligentnymi: w 75% wpływają one na ich wybór hotelu. Tylko dla 31% Amerykanów, Brytyjczyków i Niemców usługi mają znaczenie przy wyborze hotelu. Co więcej, tylko dla 41% Francuzów i Niemców, 25% Amerykanów i 16% Brytyjczyków sama obecność sztucznej inteligencji w hotelu będzie miała wpływ na ich decyzje.
Chińscy podróżni mają też najwięcej doświadczenia w innowacjach technologicznych w przestrzeniach hotelowych, więc mogą się skłaniać do wyboru hotelu, który posiada takie nowinki. Dla osób z krajów zachodnich może to nie mieć znaczenia, gdyż większość z nich nigdy nie spotkała się z innowacjami technologicznymi w hotelarstwie.


Preferencje różnią się zależnie od regionu


Jako najważniejsze dla nich cechy hotelu, Brytyjczycy i Amerykanie wymieniają położenie (odpowiednio 25% i 23%), a Francuzi i Niemcy wskazują na komfort (16% i 15%) oraz jakość posiłków (15% i 16%). Dla Chińczyków najważniejsza jest szybkość i wygoda usług (23%).
Spośród usług hotelowych wykorzystujących sztuczną inteligencję, zachodni podróżni najchętniej korzystaliby z personalizowanych rekomendacji spędzania czasu wolnego. Na drugim miejscu plasuje
się wirtualne zwiedzanie hotelu i wycena w czasie rzeczywistym (real-time pricing). Goście z Chin stawiają na możliwość kontrolowania elementów pokoju z urządzeń mobilnych, wirtualne zwiedzanie hotelu i personalizowane rekomendacje spędzania czasu wolnego. Należy zauważyć, że aplikacje ułatwiające interakcje społeczne w hotelu jak i zrobotyzowana obsługa pokojowa uplasowały się na ostatnich miejscach dla podróżnych wszystkich narodowości. Możliwe, że eksperymentalny charakter tych innowacji nie pozwala ich sobie dobrze wyobrazić.

 

Chęć do udostępniania danych w celu korzystania z innowacji różni się pomiędzy krajami


80% zachodnich oraz 97% chińskich podróżnych jest chętnych udostępnić co najmniej jedną informację osobistą w celu uzyskania dostępu do usług związanych z SI w hotelu. Ukazuje to różnicę w postrzeganiu prywatności danych. Należy o tym pomyśleć wprowadzając w hotelu innowacje bazujące na zbieraniu danych osobistych gości.

 


Siedem innowacji wykorzystujących sztuczną inteligencję
1. Inteligentna technologia w pokoju: pozwala gościom otwierać i zamykać drzwi smartfonem; tablety w pokojach; inteligentne systemy za- i wymeldowania; ładowarki indukcyjne; inteligentne rolety/zasłony i oświetlenie; smart TV i wirtualna rzeczywistość.
2. Technologia samoobsługowa: zautomatyzowane systemy za- i wymeldowania w aplikacjach na smartfony.
3. Roboty: dostarczające proste usługi do pokoju.
4. iBeacons i technologia bazująca na lokalizacji: Technologia iBeacon i korzystająca z lokalizacji wysyła informacje gdy klient znajdzie się w konkretnym miejscu. Technologia może być używana do wysyłania gościom wirtualnych kluczy, które pozwolą otworzyć drzwi smartfonem lub do wysyłania map i innych informacji w odpowiednich momentach.
5. Technologia SIP-DECT: to infrastruktura komunikacyjna o wielkich możliwościach, która efektywnie łączy między sobą pracowników, tym samym pomagając im w pracy i w interakcjach z gośćmi.
6. Social listening: narzędzia pozwalające śledzić recenzje gości i być na bieżąco z publikacjami blogerów i influencerów, aby dbać o reputację i stale monitorować preferencje gości.
7. Wearables (urządzenia ubieralne): Nadejście Internetu Rzeczy (Internet of Things) umożliwia łączność między urządzeniami ubieralnymi. Ta innowacja może zachęcić gości do rezerwacji bezpośrednich zamiast przez strony trzecie.
 

Załączony raport jest dostępny w wersji angielskiej.


 

Metodologia:
Badanie „Sztuczna inteligencja: przełom w przemyśle hotelarskim” zostało przeprowadzone z udziałem 750 podróżnych pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Chin, którzy podróżowali rekreacyjnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ich odpowiedzi zostały zebrane przy użyciu ankiety internetowej w dniach 14-18 września 2018 r.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie BRAK ZDJĘCIA
2019-01-21 | 14:41

Nowe MFP Ricoh – pierwsza generacja inteligentnych MFP

  Ricoh wprowadza na rynek nową generację kolorowych, inteligentnych urządzeń drukujących A3 – IM C2000(A)/IM C2500(A), IM C3000(A)/IM C3500(A), IM C4500(A)/IM C5500(A), IM C6000. Premierowa seria jest pierwszą z nowej
Technologie Kontel poszerza ofertę IP o producentów Snom i Counterpath
2019-01-21 | 10:18

Kontel poszerza ofertę IP o producentów Snom i Counterpath

Kontel, dystrybutor z wartością dodaną, poszerz ofertę IP aby jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie partnerów handlowych na rozwijającym się polskim rynku telco. Do
Technologie Dzień Babci i Dziadka a odpowiedni upominek
2019-01-17 | 15:37

Dzień Babci i Dziadka a odpowiedni upominek

Styczeń to miesiąc, kiedy wiele osób realizuje postanowienia noworoczne, ale w tej gonitwie należy pamiętać, że ważne dla nas osoby mają wtedy swoje święta. W Polsce Dzień Babci

CES 2019

Energetyka

Inteligentnym oświetleniem można już sterować za pomocą głosu. Na rynek trafia też pierwszy, inteligentny zamiennik 100-watowej żarówki

Na rynek trafia coraz więcej rodzajów urządzeń wchodzących w skład inteligentnego domu. Smart Home to już nie tylko telewizor, system nagłośnienia czy nawet pralka i lodówka sterowane za pomocą aplikacji mobilnej. Teraz to już także inteligentne oświetlenie, które kontrolować można za pomocą głosu. Na rynek trafi niebawem pierwsza inteligentna żarówka LED o mocy równoważnej 100 watom. Zaprezentowano także inteligentny reflektor, który poprawi bezpieczeństwo domu, chroniąc przed włamywaczami.

Medycyna

Domowe badanie czynności serca dziecka w łonie matki dzięki specjalnej opasce. Na rynku pojawia się coraz więcej inteligentnych urządzeń baby tech

Rynek baby tech, czyli technologii służących głównie dzieciom i ich rodzicom, rozwija się w coraz szybszym tempie. Pojawia się coraz więcej innowacyjnych urządzeń, które wspierają rozwój dziecka już od momentu poczęcia. Inteligentna skarpetka potrafi monitorować tętno i oddech dziecka, a specjalne głośniki sprawiają, że muzyka dotrze jeszcze do płodu. Zaprezentowana na targach CES 2019 inteligentna opaska do monitorowania tętna płodu sprawi, że badanie kardiotokografii będzie można wykonywać w domu.

 

Gadgety

Uczące się słuchawki dostosują poziom dźwięku do użytkownika. Budują jego profil w sposób podobny do badania audiologicznego

Słuchawki pozwalają już nie tylko słuchać muzykę, lecz także ją poczuć. Inteligentne, uczące się słuchawki potrafią przetestować słuch i dostosować wszystkie ustawienia do unikalnego słuchu użytkownika. W ten sposób uzyskiwany jest wysoki poziom immersyjności, a użytkownik ma wrażenie zanurzenia się w dźwięku. W przyszłości do słuchawek trafią także asystenci głosowi.