Komunikaty PR

Sztuczna inteligencja: przełom w przemyśle hotelarskim

2018-12-13  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt

Renata Stefanowska
Mazars

ul. Piekna 18
00-549 Warszawa
r.stefanowska|mazars.pl| |r.stefanowska|mazars.pl
22 25 55 200
mazars.pl
Do pobrania pdf ( 17.23 MB )

Zrealizowany przez międzynarodową firmę audytorsko-doradczą  Mazars raport podkreśla (1) ogromny potencjał zastosowań sztucznej inteligencji na całym świecie, który powstaje dzięki postępom w technologii (2) duże różnice w upodobaniach i preferencjach, szczególnie porównując podróżnych z Chin i z krajów zachodnich, (3) różnice regionalne pod względem najbardziej preferowanych usług hotelowych i (4) różnicę w chęci do udostępniania danych w celu korzystania z usług dostarczanych przez sztuczną inteligencję.

Kluczowe wnioski z badania:

  • Pole do rozwoju: 48% zachodnich podróżnych nie przypomina sobie żadnego istotnego doświadczenia związanego z innowacją w branży hotelarskiej
  • Chińscy podróżni są wyjątkowo otwarci na nowe usługi wykorzystujące sztuczną inteligencję: wpływają one na wybór hotelu dla 75% podróżnych, porównując z zaledwie 31% podróżnych z USA, Wielkiej Brytanii i Niemiec.
  • Podróżni najbardziej zainteresowani są (1) spersonalizowanymi rekomendacjami najciekawszych miejsc w pobliżu, (2) użyciem wirtualnej rzeczywistości, aby wirtualnie zwiedzić hotel i (3) wycenami w czasie rzeczywistym (real-time pricing). Chińscy turyści najbardziej cenią możliwość kontroli elementów pokoju przez urządzenia elektroniczne.
  • 80% zachodnich i 97% chińskich podróżnych jest gotowych do udostępnienia co najmniej jednej informacji osobistej aby uzyskać dostęp do usług związanych ze sztuczną inteligencją w hotelu

 

„W zależności od kraju pochodzenia podróżnych, istnieją bardzo duże różnice w oczekiwaniach i wykorzystaniu sztucznej inteligencji podczas pobytu w hotelu. Na przykład, SI jest dużo bardziej zakorzeniona w zwyczajach podróżnych chińskich niż zachodnich. Co więcej, dane osobowe są kluczowym elementem SI i systemów dynamicznie uczących się. Branża hotelarska powinna zapewniać klientów o bezpieczeństwie ich danych, aby mogli je bez obaw udostępniać i w pełni korzystać z usług sztucznej inteligencji,” mówi Cedric Haaser, Partner i Lider Innowacji i Technologii w Grupie Mazars.


Od pokoi do robotów: SI może zatrząść branżą hotelarską


SI stwarza okazję do głębokich zmian lub wręcz rewolucji w hotelarstwie. Użycie potężnych systemów i algorytmów, które potrafią analizować ogromne ilości danych, może nie tylko pomóc pozyskiwać bardziej szczegółowe dane o kliencie i jego potrzebach, ale też może przewidywać trendy sezonowe co pomoże wprowadzać nowe usługi. Sztuczna inteligencja w hotelarstwie to inteligentne pokoje, które dostosowują się do klienta lub roboty-concierge, stworzone by pomagać przy zameldowaniu, mogące oferować ceny w czasie rzeczywistym lub specjalizujące się w lokalnych atrakcjach, aby personel mógł skupić się na bardziej skomplikowanych zadaniach.
Hotelarstwo może również czerpać korzyści z faktu inspirowania klientów przez SI, by ich podróż stała się bardziej atrakcyjna. W ten sposób, oferowanie zwiedzenia pokoju hotelowego przy użyciu wirtualnej rzeczywistości może o wiele łatwiej przekonać gościa do rezerwacji pokoju niż zdjęcia.
Urządzenia inteligentne potrafią na bieżąco monitorować reakcje klientów co pozwala hotelom natychmiastowo interweniować i dzięki temu zwiększać jakość usług. Wdrażanie systemów nie powinno być problemem, gdyż hotele, ze względu na ich rozmiar, w większości posiadają potrzebną infrastrukturę sieciową, która przetwarza ogromne ilości danych gości. Te informacje mogłyby zostać wykorzystane, aby dostrzec i przewidzieć preferencje klientów w celu spersonalizowania pobytu w hotelu.


Potencjał rozwoju: na Zachodzie brakuje innowacji


Co ciekawe, 59% podróżnych z Francji i Wielkiej Brytanii oraz 48% podróżnych z Niemiec nie potrafi sobie przypomnieć żadnych doświadczeń związanych z innowacjami w branży hotelarskiej i rekreacyjnej. Jednakże, aż 87% chińskich respondentów deklaruje, że pamięta co najmniej jedno spotkanie ze sztuczną inteligencją.
Niestety, tylko 33% podróżnych spotkało się z innowacjami w hotelarstwie. Branża ta powinna promować wśród klientów zalety SI i nowych technologii. Grupy hotelowe, które będą prowadzić innowacyjne i przejrzyste operacje, będą też w stanie lepiej odpowiedzieć na oczekiwania klientów, a nawet je przewidzieć.


Chińscy podróżni bardziej otwarci na sztuczną inteligencję


Podróżni z Chin są wyjątkowo zainteresowani nowymi usługami inteligentnymi: w 75% wpływają one na ich wybór hotelu. Tylko dla 31% Amerykanów, Brytyjczyków i Niemców usługi mają znaczenie przy wyborze hotelu. Co więcej, tylko dla 41% Francuzów i Niemców, 25% Amerykanów i 16% Brytyjczyków sama obecność sztucznej inteligencji w hotelu będzie miała wpływ na ich decyzje.
Chińscy podróżni mają też najwięcej doświadczenia w innowacjach technologicznych w przestrzeniach hotelowych, więc mogą się skłaniać do wyboru hotelu, który posiada takie nowinki. Dla osób z krajów zachodnich może to nie mieć znaczenia, gdyż większość z nich nigdy nie spotkała się z innowacjami technologicznymi w hotelarstwie.


Preferencje różnią się zależnie od regionu


Jako najważniejsze dla nich cechy hotelu, Brytyjczycy i Amerykanie wymieniają położenie (odpowiednio 25% i 23%), a Francuzi i Niemcy wskazują na komfort (16% i 15%) oraz jakość posiłków (15% i 16%). Dla Chińczyków najważniejsza jest szybkość i wygoda usług (23%).
Spośród usług hotelowych wykorzystujących sztuczną inteligencję, zachodni podróżni najchętniej korzystaliby z personalizowanych rekomendacji spędzania czasu wolnego. Na drugim miejscu plasuje
się wirtualne zwiedzanie hotelu i wycena w czasie rzeczywistym (real-time pricing). Goście z Chin stawiają na możliwość kontrolowania elementów pokoju z urządzeń mobilnych, wirtualne zwiedzanie hotelu i personalizowane rekomendacje spędzania czasu wolnego. Należy zauważyć, że aplikacje ułatwiające interakcje społeczne w hotelu jak i zrobotyzowana obsługa pokojowa uplasowały się na ostatnich miejscach dla podróżnych wszystkich narodowości. Możliwe, że eksperymentalny charakter tych innowacji nie pozwala ich sobie dobrze wyobrazić.

 

Chęć do udostępniania danych w celu korzystania z innowacji różni się pomiędzy krajami


80% zachodnich oraz 97% chińskich podróżnych jest chętnych udostępnić co najmniej jedną informację osobistą w celu uzyskania dostępu do usług związanych z SI w hotelu. Ukazuje to różnicę w postrzeganiu prywatności danych. Należy o tym pomyśleć wprowadzając w hotelu innowacje bazujące na zbieraniu danych osobistych gości.

 


Siedem innowacji wykorzystujących sztuczną inteligencję
1. Inteligentna technologia w pokoju: pozwala gościom otwierać i zamykać drzwi smartfonem; tablety w pokojach; inteligentne systemy za- i wymeldowania; ładowarki indukcyjne; inteligentne rolety/zasłony i oświetlenie; smart TV i wirtualna rzeczywistość.
2. Technologia samoobsługowa: zautomatyzowane systemy za- i wymeldowania w aplikacjach na smartfony.
3. Roboty: dostarczające proste usługi do pokoju.
4. iBeacons i technologia bazująca na lokalizacji: Technologia iBeacon i korzystająca z lokalizacji wysyła informacje gdy klient znajdzie się w konkretnym miejscu. Technologia może być używana do wysyłania gościom wirtualnych kluczy, które pozwolą otworzyć drzwi smartfonem lub do wysyłania map i innych informacji w odpowiednich momentach.
5. Technologia SIP-DECT: to infrastruktura komunikacyjna o wielkich możliwościach, która efektywnie łączy między sobą pracowników, tym samym pomagając im w pracy i w interakcjach z gośćmi.
6. Social listening: narzędzia pozwalające śledzić recenzje gości i być na bieżąco z publikacjami blogerów i influencerów, aby dbać o reputację i stale monitorować preferencje gości.
7. Wearables (urządzenia ubieralne): Nadejście Internetu Rzeczy (Internet of Things) umożliwia łączność między urządzeniami ubieralnymi. Ta innowacja może zachęcić gości do rezerwacji bezpośrednich zamiast przez strony trzecie.
 

Załączony raport jest dostępny w wersji angielskiej.


 

Metodologia:
Badanie „Sztuczna inteligencja: przełom w przemyśle hotelarskim” zostało przeprowadzone z udziałem 750 podróżnych pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Chin, którzy podróżowali rekreacyjnie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ich odpowiedzi zostały zebrane przy użyciu ankiety internetowej w dniach 14-18 września 2018 r.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie Lighting designer: zawód przyszłości? Biuro prasowe
2019-03-22 | 16:16

Lighting designer: zawód przyszłości?

Podkreśla charakter obiektu, poprawia nastrój, a nawet... motywuje do pracy. Świadomie zaprojektowane oświetlenie może zdziałać cuda. Dlatego architekci coraz częściej decydują
Technologie Przyszłość technologii jest kobietą
2019-03-21 | 12:10

Przyszłość technologii jest kobietą

„Szklany sufit” już dawno zaczął pękać. Działania prowadzone od lat przez środowisko feministyczne, nacisk na równouprawnienie i różnorodność na wszystkich
Technologie Wsparcie high-tech dla organów ścigania. Zalety monitoringu zintegrowanego
2019-03-20 | 15:00

Wsparcie high-tech dla organów ścigania. Zalety monitoringu zintegrowanego

Wykorzystywanie narzędzi monitoringu wizyjnego na potrzeby działań służb mundurowych stało się już standardem. Coraz więcej samorządów, a także firm, inwestuje również w

Kalendarium

Problemy społeczne

Minister zdrowia: Nowy model opieki zdrowotnej będzie stawiać na jakość usług. Pomoże w tym cyfryzacja

Stopniowa informatyzacja systemu opieki medycznej usprawni obieg informacji, dzięki czemu zmniejszą się obciążenia lekarzy i liczba wykonywanych niepotrzebnie badań. To oznacza, że pacjent szybciej otrzyma świadczenie i opiekę, których potrzebuje. Temu służyć ma także analiza dużych zbiorów danych na temat pacjentów, której uczą się placówki w Polsce. – Odchodzi wizja medycyny jako działalności usługowej. Teraz patrzymy bardziej całościowo, nie tylko na koszty NFZ, lecz także na koszty społeczne, absencje chorobowe i jakość życia, co przekłada się na całą gospodarkę – mówi minister zdrowia Łukasz Szumowski.

Zdrowie

Komórki macierzyste wyhodowane w laboratorium pomagają wyleczyć rzadką chorobę wzroku. Lekarze liczą na dostęp do terapii także w Polsce

Niedobór komórek macierzystych rąbka rogówki to rzadka choroba, która prowadzi do utraty wzroku. W Polsce co roku 100–200 osób wymaga leczenia, przy czym u ok. 30 osób taką dysfunkcję wywołało termiczne lub chemiczne poparzenie oczu. Szansą dla tej grupy jest innowacja – przeszczep komórek macierzystych rąbka rogówki pochodzących z hodowli w laboratorium. Taką terapię stosuje i refunduje obecnie kilka państw w Europie, m.in. Wielka Brytania i Włochy. W Polsce jest na razie dostępna w ramach badań klinicznych i tylko w dwóch ośrodkach, ale lekarze liczą, że wkrótce się to zmieni.

MWC19

Firma

Europejski odpowiednik GPS-a obniży koszt i zwiększy dokładność pilotowania autonomicznych pojazdów. Będzie sterował także dronami dostarczającymi przesyłki kurierskie

Już wkrótce europejski system nawigacji satelitarnej może zostać wdrożony na masową skalę. Zapewni dużo dokładniejsze wskazania lokalizacji w porównaniu z amerykańskim systemem GPS, co może być kluczowe w przypadku akcji ratunkowych zarówno na lądzie, jak i morzu. Już teraz Galileo jest stosowany w systemach alarmowych eCall, montowanych w nowych samochodach, a w ciągu trzech lat trafi też do wszystkich smartfonów, sprzedawanych na europejskim rynku. W opracowywanie urządzeń wykorzystujących Galileo zaangażowali się także Polacy. Opracowane przez nich układy mają trafić m.in. do autonomicznych dronów, dostarczających przesyłki.