Komunikaty PR

Przełom w obsłudze klienta - AI przetworzy komunikaty w każdym języku świata

2019-09-11  |  07:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Adamczyk
SentiSquare

Olivia Business Centre, Al. Grunwaldzka 472
80-309 Gdańsk
adamczyk|sentisquare.com| |adamczyk|sentisquare.com
+48 783466078
https://www.sentisquare.pl

Przyjęło się, że język angielski jest uniwersalnym środkiem komunikacji w świecie biznesu. Już prawie każda większa korporacja posiada obcojęzyczną stronę internetową i pracowników przeszkolonych do obsługi klienta anglojęzycznego. Lecz co w przypadku, gdy nasi klienci zdecydują porozumiewać się w ich ojczystym języku? Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja.

Wyobraźmy sobie sytuację, w której zarządzamy dużym biurem obsługi klienta w firmie działającej na rynkach międzynarodowych. Pewnego dnia skrzynki odbiorcze naszych pracowników zalewa fala e-maili z całego świata w różnych językach. Po nadmiernym używaniu wykrzykników oraz Caps Locka przez klientów wnioskujemy, że sytuacja jest bardzo poważna. Pracownicy nie nadążają z tłumaczeniem pojedynczych wiadomości przez translatora i odpowiadaniem na nie. Nagle rodzi nam się kryzys, bowiem nie wiemy, co się dzieje, a nie jesteśmy w stanie w minutę nauczyć osób zatrudnionych dodatkowego języka. I to właśnie jest dobry moment, aby dodać do zespołu algorytm bazujący na sztucznej inteligencji. 

 

Międzyjęzykowe podejście do klienta - jak to działa?

W kolejnych latach sztuczna inteligencja nie tylko wyręczy nas w monotonnych obowiązkach, ale i ułatwi zarządzanie procesem zakupowym klienta posługującego się swoim ojczystym językiem.

By w pełni zrozumieć proces należy wytłumaczyć kilka najważniejszych kwestii. 

Za interpretację znaczenia słów odpowiada NLU (ang. Natural Language Understanding). Podejście to umożliwia rozumienie mowy ludzkiej przez komputery. Aby móc stworzyć warunki do wykorzystywania AI w pracy z wieloma językami, należy najpierw zaprojektować odpowiednie podłoże leksykalne dla tych działań. Mowa tu o przygotowaniu tzw. przestrzeni semantycznych - zbiorów znaczeń słów i fraz podlegających przetwarzaniu w obrębie danego języka. 

Dotychczas, firmy zajmujące się przetwarzaniem języka naturalnego tworzyły pojedyncze przestrzenie semantyczne. Pozwalało to na pracę tylko i wyłączeniu w obrębie jednego języka. U podstaw nowego podejścia leży stworzenie jednej wspólnej przestrzeni dla wszystkich języków, które mają być przetwarzane przez sztuczną inteligencję. 

- W naszych rozwiązaniach z obszaru NLP (ang. Natural Language Processing) przenosimy zasoby ze wszystkich języków do jednego zbioru - tłumaczy Tomáš Brychcín, osoba odpowiedzialna za rozwój działań NLP w SentiSquare. - Taki sposób pozwala nam później łatwo mapować znaczenia poszczególnych słów i fraz w językach innych niż angielski. Dużą zaletą naszego podejścia jest łatwość rozszerzania zbioru języków. Mając np. przestrzeń semantyczną składającą się z 3 języków, możemy w łatwy, zautomatyzowany sposób poszerzać ją o kolejne. W praktyce oznacza to, że nasze algorytmy (przestrzenie semantyczne) uczą się, że frazy „opóźnienie lotu”, „flight delay” i „Flugverspätung” mają podobne znaczenie.

Efektem takiego rozwiązania jest zdolność AI do uczenia się, interpretacji i porządkowania komunikatu w każdym dostępnym języku na świecie.

 

Zastosowanie i korzyści

Największą zaletą wykorzystania wspólnej przestrzeni semantycznej jest fakt, że firmy mogą skutecznie wykorzystywać sztuczną inteligencję nawet jeśli mają ubogą bazę słów i zwrotów w danym języku. 

Jak poradzić sobie z niedoborem danych?

- Najlepiej posłużyć się przykładem - mówi Brychcín. - Weźmy pod lupę linie lotnicze, bo te obsługują klientów w wielu językach. Statystycznie 50% wszystkich prowadzonych rozmów jest realizowanych po angielsku, a pozostała część w 50 innych językach. Według dostępnych danych firma posiada bogatą bazę słów po angielsku, ale ubogą w pozostałych językach. Jednak dzięki wykorzystaniu wspólnej przestrzeni semantycznej, sztuczna inteligencja może skutecznie posługiwać się pozostałymi 50 językami. Jak? Odpowiedź jest prosta. Dzieje się tak, ponieważ AI jest w stanie zinterpretować znaczenie słów we wszystkich językach bazując na znaczeniach  z angielskiego.


Taki system znajduje zastosowanie nie tylko w branży lotniczej. Można go wykorzystać  niemal we wszystkich sektorach, w tym. m.in. w bankowości, telekomunikacji, call center,  sektorze medycznym czy administracji publicznej.

 

Czesi wdrażają już system u jednego z klientów 

Można się spodziewać, że wkrótce rozwiązania z obszaru wielojęzycznego przetwarzania mowy zrewolucjonizują działalność wielu obszarów nowoczesnego biznesu. Mowa o m.in. aplikacjach wykorzystujących automatyczne tłumaczenia maszynowe, międzynarodowych działach obsługi klienta i elektronicznych bazach informacji.

Wśród wciąż wąskiego grona firm, które rozwijają nowoczesne rozwiązania w obszarze NLP jest SentiSquare. Czesi są na etapie wdrażania komercyjnego wielojęzycznego podejścia u jednego z klientów. Firma dotychczas swoją technologię testowała wykorzystując przestrzeń semantyczną obejmującą 6 języków należących do różnych rodzin językowych - jak twierdzą przedstawiciele firmy - efekt przerósł ich oczekiwania.  

***

Słowniczek:

NLU (ang. Natural Language Understanding) - rozumienie języka naturalnego przez komputery

NLP (ang. Natural Language Processing) - przetwarzanie języka naturalnego 

Przestrzeń semantyczna - zbiór znaczeń słów i fraz podlegających przetwarzaniu w obrębie danego języka

 

*** 

SentiSquare to innowacyjny start-up pochodzący z Czech realizujący rozwiązania AI zarządzające tekstem dedykowane biznesowi. Z sukcesami współpracował m.in. z T-Mobile, E.ON i Konica Minolta. SentiSquare brał udział w programie akceleracyjnym Poland Prize Space3ac, gdzie został wyróżniony nagrodą za skuteczny rozwój firmy. Obecnie start-up bierze udział w dwóch prestiżowych programach ukierunkowanych na rozwój nowych technologii: 12-tygodniowym programie akceleracyjnym Orange Fab pod okiem ekspertów z Grupy Orange oraz programie UPC Polska - Think Big: Grow Smarter.

Kontakt z polskimi mediami:

Aleksandra Adamczyk

adamczyk@sentisquare.com

+48 783 466 078

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Technologie #FreshEnergy od Green Cell na targach CES 2020 Biuro prasowe
2020-01-17 | 01:00

#FreshEnergy od Green Cell na targach CES 2020

Najważniejsze i największe targi elektroniki użytkowej już za nami. Swoją obecność na nich zaznaczył również Green Cell, prezentując trzy nowe produkty. Targi CES (Consumer
Technologie Kolejne nowości XPG z targów CES 2020 - laptop, monitor oraz akcesoria dla gracz
2020-01-15 | 11:00

Kolejne nowości XPG z targów CES 2020 - laptop, monitor oraz akcesoria dla gracz

Na swoim stoisku XPG zaprezentowało pełną gamę peryferiów i akcesoriów gamingowych, komponentów PC, modułów RAM oraz dysków SSD. Co więcej, XPG pokazało
Technologie Huawei Y6s – nowy, przystępny cenowo smartfon w ofercie Huawei
2020-01-13 | 09:49

Huawei Y6s – nowy, przystępny cenowo smartfon w ofercie Huawei

Huawei wprowadza do sprzedaży nowy smartfon z popularnej serii Y – model Y6s. Smartfon został opracowany z myślą o osobach, które poszukują przystępnego cenowo telefonu

Więcej ważnych informacji

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Technologie

W ciągu pięciu lat w Polsce pojawią się superszybkie lewitujące pociągi. Polacy opracowują pojazdy mogące poruszać się z prędkością 415 km/h po obecnej infrastrukturze

Pociągi bez maszynisty czy napędzane wodorem mogą być przyszłością transportu kolejowego. Innym rozwiązaniem, testowanym już w części krajów, mogą być pociągi-pociski. Nie jeżdżą, a raczej lewitują nad torami, i rozwijają prędkość kilkuset kilometrów na godzinę. Innowacyjna kolej magnetyczna wykorzystuje korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Polacy opracowali również nowatorski projekt pociągu Magrail, który będzie mógł poruszać się po istniejącej już infrastrukturze z prędkością nawet do 415 km/h.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Kosmos i lotnictwo

Prezes ULC: Coraz większa liczba dronów i podniebnych taksówek wymaga zapewnienia bezpieczeństwa. Wkrótce w życie wejdą nowe unijne przepisy

Firma konsultingowa Roland Berger  szacuje, że do 2050 roku w użyciu może być nawet 100 tys. dronów pasażerskich. Uber z kolei chce do 2023 roku obsługiwać latające taksówki. Niemiecki Volocopter niedawno zaprezentował zaś pierwszy na świecie port powietrznych taksówek. Szersze wykorzystanie podniebnego transportu może stanowić zagrożenie dla ruchu lotniczego. – Potrzebny jest system kontroli ruchu powietrznego działający wspólnie ze służbami publicznymi oraz większa świadomość społeczna – ocenia Piotr Samson, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego.