Uprzejmie informujemy, że zmianie uległy kategorie w serwisie Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Komunikaty PR

Systemowe rozwiązania przyszłości Webasto

2019-07-03  |  10:00
Biuro prasowe

Niemiecka firma Webasto, znana Polakom przede wszystkim z produkcji urządzeń ogrzewania postojowego, montowanych w samochodach osobowych i ciężarówkach, działa również w wielu innych dziedzinach motoryzacji. Jednymi z flagowych produktów Webasto są samochodowe izotermy i chłodnie oraz systemy klimatyzacji, montowane we wszelkiego rodzaju pojazdach. Działania jednego z największych dostawców rynku motoryzacyjnego na świecie koncentrują się ostatnio również na systemach ogrzewania, klimatyzacji i ładowania dla samochodów elektrycznych.

 

Dziś Webasto pracuje m. in. nad systemami akumulatorów oraz rozwiązaniami w zakresie ładowania i ogrzewania, przeznaczonymi do pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym.

- Firma Webasto działa od 1901 roku. Mamy liczne produkty, związane z utrzymaniem dobrego klimatu w pojazdach. Specjalizujemy się w rozwiązaniach z zakresu ogrzewania i klimatyzacji. Działamy w sektorze samochodów osobowych, ale także autobusów i ciężarówek, pojazdów specjalnych i w kolejnictwie. Najmocniej jesteśmy związani z ciężkim transportem drogowym. Kierowca, który w ciężarówce pracuje i mieszka, musi mieć zapewniony odpowiedni komfort i właśnie za to odpowiadamy. Jesteśmy również obecni w segmencie rekreacyjnym, dostarczając wyposażenie do samochodów kempingowych, łodzi motorowych i jachtów. Zaczęliśmy dynamicznie działać na rodzącym się rynku pojazdów elektrycznych, wprowadzając m. in. wysokonapięciowe ogrzewacze HVH oraz najnowocześniejsze systemy ładowania - mówi Tomasz Konieczny, Dyrektor Zarządzający Webasto Petemar.

Elastyczne systemy akumulatorów

W ubiegłym roku światowy debiut na targach IAA w Hanowerze miał modułowy system akumulatorów do pojazdów elektrycznych, który można niemal dowolnie skalować i elastycznie dostosowywać do potrzeb. Nowy system akumulatorów Webasto pozwala swobodnie konfigurować ich zestawy. Baterie o pojemności 35 kWh każda, można łączyć w zestawy nawet po 8 sztuk naraz.

- To rozwiązanie, dedykowane do autobusów i ciężarówek, ale też małych pojazdów dostawczych. Wykorzystanie standaryzowanych modułów pozwoliło wymiernie skrócić proces opracowywania produktu i tym samym obniżyć jego koszt dla klienta końcowego - wyjaśnia Tomasz Konieczny.

Modułowy system akumulatorów można wykorzystać jako zamiennik dla standardowych akumulatorów, a także jako źródło energii dla pojazdów z napędem hybrydowym i elektrycznym. Dodatkowo w ofercie jest tzw. „Box interfejsu pojazdu” VIB (Vehicle Interface Box), służący jako łącznik pomiędzy systemem baterii a samochodem, umożliwiający konfigurację i programowanie obu systemów.

Inteligentne ładowarki do samochodów elektrycznych

Niemiecki producent ma w swojej ofercie również wysokiej jakości ładowarki do pojazdów elektrycznych. Najbardziej zaawansowanym produktem w gamie jest inteligentna ładowarka Webasto Live, umożliwiająca elastyczne tworzenie sieci urządzeń z wykorzystaniem telefonii komórkowej lub Bluetooth.

- Zestawy urządzeń można kontrolować za pomocą aplikacji Webasto LiveApp. Interfejsy sieciowe LAN i WLAN, umożliwiają połączenie ze sobą kilku ładowarek oraz dynamiczne zarządzanie ładowaniem - precyzuje Tomasz Konieczny.

Mobilna aplikacja pozwala na śledzenie w czasie rzeczywistym procesu ładowania, pobieranie danych i optymalizację ładowania pod względem kosztów. Uwierzytelnianie i dostęp do sieci ładowarek może odbywać się za pomocą tokenów RFID w standardzie DESfire lub smartfonów. Webasto Live to również jedna z niewielu ładowarek naściennych na rynku, pozwalająca na uwierzytelnianie w systemie Plug & Charge (zgodnym z ISO 15118).

Ładowarki Webasto Live są dostępne z kablem o długości 4,5 lub 7 m ze złączem typu 2 i mają skalowaną wydajność ładowania - od 3,7 kW do 22 kW. Podstawowa ładowarka w gamie, to Webasto Pure - kompatybilna ze wszystkimi samochodami elektrycznymi z wtyczkami typu 2, niezależnie od producenta pojazdu. Dostępne są wersje urządzenia o mocy ładowania 11 lub 22 kW.

Nagrzewnice do samochodów elektrycznych

Webasto stworzyło też wysokowydajne systemy ogrzewania, przeznaczone do pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Są to wysokonapięciowe nagrzewnice HVH, tzw. High Voltage Heaters. Te urządzenia, zapewniając komfort termiczny we wnętrzu pojazdu, potrafią zadbać także o zapewnienie odpowiedniej temperatury akumulatorów trakcyjnych, dając możliwość pełnego wykorzystania ich sprawności i pojemności.

Dzięki wydajnej technologii warstwy grzewczej, nagrzewnica HVH niemal bezstratnie przetwarza zmagazynowaną energię elektryczną, ze stałą wydajnością na poziomie powyżej 95 proc. Ważące zaledwie 2,7 kg HVH jest lżejsze i bardziej kompaktowe, od elektrycznych systemów grzewczych konkurencji.

- Wysokowydajne ogrzewacze charakteryzują się również niską emisją hałasu i długą żywotnością. Ich kompaktowy rozmiar i niewielka masa ułatwiają instalację nagrzewnic nawet w bardzo ograniczonych przestrzeniach - dodaje Tomasz Konieczny z Webasto Petemar.

Wysokonapięciowe nagrzewnice Webasto są oferowane w wersjach o mocy cieplnej 5, 7 i 10 kW oraz przystosowane do zasilania prądem o napięciu od 250 do 870 V. Zintegrowane, wielostopniowe zabezpieczenia, zapewniają im najwyższy poziom wytrzymałości i bezpieczeństwa pracy.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Te wynalazki motoryzacja zawdzięcza Toyocie Biuro prasowe
2019-08-13 | 12:00

Te wynalazki motoryzacja zawdzięcza Toyocie

Inżynierowie Toyoty wielokrotnie zaskakiwali świat innowacyjnymi pomysłami, które wyznaczały nowe trendy w konstrukcji samochodów w dziedzinie ekologii, bezpieczeństwa,
Motoryzacja Wodorowy samochód Lexusa przyłapany na testach?
2019-08-08 | 13:00

Wodorowy samochód Lexusa przyłapany na testach?

Wodorowa Toyota Mirai może mieć wkrótce bardziej luksusowego kuzyna. Spotterzy przyłapali na amerykańskich ulicach nietypowego sedana Lexusa w kamuflażu, napędzanego najpewniej
Motoryzacja Boxy dachowe Kamei Fosco 540 już dostępne w Polsce
2019-08-07 | 19:37

Boxy dachowe Kamei Fosco 540 już dostępne w Polsce

Boxy dachowe Kamei Fosco 540 to kolejna z tegorocznych nowości, które wprowadziła na rynek polska firma Taurus. Bagażniki niemieckiej marki to produkty klasy premium, wyróżniane

Kalendarium

Firma

Lody coraz bardziej innowacyjne. Polacy opracowują ekologiczną metodę produkcji lodów mniej kalorycznych, a przy tym odpowiednich dla wegan i alergików

Producenci lodów stawiają na innowacje. Na rynku można już znaleźć lody, które nie topią się i nie ściekają, niektóre świecą w ciemności, a jeszcze inne – zmieniają kolor w miarę topnienia lub lizania. Polacy stawiają jednak na lody ekologiczne, które są odpowiednie także dla wegan. Polski start-up opracowuje metodę produkcji ekologicznych lodów, w których zamiast białka zwierzęcego znajdzie się izolat białka roślinnego, które może się przyczynić m.in. do obniżania cholesterolu.

IFA 2019 Berlin

Medycyna

Nowe technologie przejmują rolę opiekunów osób starszych. Monitorują ich stan zdrowia i alarmują o niebezpiecznych sytuacjach

Popularyzacja rozwiązań z zakresu internetu rzeczy pozwala wdrażać innowacyjne platformy oraz urządzenia do opieki nad starszymi osobami. Powstają wyspecjalizowane elektroniczne nianie, gadżety do noszenia informujące bliskich o nagłych wypadkach, a nawet kompleksowe platformy monitoringu, dzięki którym osoby starsze mogą bezpiecznie funkcjonować w środowisku domowym bez konieczności zatrudniania opiekuna na pełen etat.

MSPO - Targi Obronne Zbrojeniowe 2019 - Kielce
XXIX Forum Ekonomiczne - Krynica

Internet

Wyszukanie jednego hasła w Google pochłania tyle samo dwutlenku węgla, co zagotowanie wody w czajniku. Internet przyczynia się do globalnego ocieplenia bardziej niż przemysł lotniczy

Transmisja i oglądanie filmów online generuje 300 mln ton dwutlenku węgla rocznie. Wysyłanie dziesiątek wiadomości e-mail dziennie, szybkie dzwonienie na WhatsApp, przesyłanie zdjęć do chmury, oglądanie krótkiego klipu na YouTube to tylko część codziennego cyfrowego życia. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że odbija się to na całym środowisku. O ile np. udział lotnictwa w globalnej emisji dwutlenku węgla szacuje się na około 2,5 proc., o tyle globalny transfer danych i niezbędna infrastruktura – już 4 proc. Przenosząc dane do chmury można nie tylko znacznie zaoszczędzić – blisko 40 proc., lecz przede wszystkim pomóc środowisku.