Komunikaty PR

Czy eBike to przyszłość branży rowerowej?

2017-10-18  |  11:10
Biuro prasowe

Do takich wniosków można dojść, obserwując najnowsze trendy w krajach zachodnich. Na dojrzałych rynkach już co piąty kupowany rower to model elektryczny, a w samej Belgii i Holandii co trzeci. W Polsce ten segment dopiero raczkuje, co zamierza zmienić marka Kross. Do kolekcji 2018 wprowadziła aż sześć nowych modeli eBike’ów o mocno wyczynowym zacięciu. W przyszłym roku wszystkie będzie można darmowo przetestować.

Przyglądając się strukturze sprzedaży rowerów w 2016 roku, prognozy dla fanów dwóch kółek z doładowaniem elektrycznym są bardzo obiecujące. W krajach Europy Zachodniej, gdzie rynek rowerowy jest już od dawna ugruntowany, rowery wspomagane elektrycznie stanowią już ponad 20 proc. ogólnej sprzedaży. W Austrii jest to 22 proc., w Szwajcarii o punkt procentowy więcej, w ojczyźnie dwóch kółek Holandii 30 proc., a w Belgii nawet 39 proc. Można zauważyć też tendencję, zgodnie z którą w niektórych krajach (Norwegia, Holandia) liczba sprzedawanych rowerów maleje, ale rośnie wartość rynku – właśnie dzięki sprzedaży eBike’ów. Trudno znaleźć zachodnioeuropejski kraj, w którym te liczby by nie rosły.

Już nie tylko dla najbogatszych i pasjonatów branży

W Holandii z uwagi na kulturę jazdy rowerowej i płaskie ukształtowanie terenu wśród rowerów elektrycznych dominują rowery miejskie i turystyczne.

- Z kolei w Austrii czy Szwajcarii, obok miejskich i trekkingowych modeli, udział eMTB jest znaczny. Można w tym przypadku mówić o 20-30 proc. udziale w rynku – mówi Anna Para, analityk rynku firmy Kross. - Rowery elektryczne coraz bardziej przypominają te konwencjonalne, a baterie są coraz lepiej zintegrowane. Pewne jest, że rynek będzie się nadal rozwijać. Już teraz znajdziemy rowery elektryczne w każdym segmencie, nawet dziecięce, enduro czy szosowe, które mają tylko wspomagać użytkownika na trudnym odcinku trasy – zaznacza.

A co ze średnią ceną eBike’ów, na które decydują się przesiąść rowerzyści? W Belgii czy Norwegii wynosi ona około 2200 euro, w Hiszpanii 1740 euro, zaś w Szwajcarii 1650 euro. Należy spodziewać się spadku cen rowerów elektrycznych na Zachodzie wraz z upowszechnieniem się technologii z zastosowaniem silnika, baterii itp.

Potencjał jest, ale brakuje świadomości

W Polsce segmentów rowerów elektrycznych ciągle stanowi specyficzną niszę. W końcu, według danych Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, średnia cena roweru kupowanego w naszym kraju w 2016 r. wynosiła niecałe 1,5 tys. zł. Ale to też zaczyna powoli się zmieniać. Największy polski producent Kross, po udanym debiucie w obecnym roku trekkingowego modelu Trans Hybrid, do swojej kolekcji 2018 postanowił wprowadzić aż sześć nowych rowerów elektrycznych w różnych wariantach. Oprócz rozwinięcia koncepcji Trans Hybrid o kolejny model w ofercie pojawiła się też seria Boost, do której zaliczają się ceniony górski model Level, znany ścieżkowiec Soil i górska propozycja dla pań - Lea.

- Spokojnie można stwierdzić, że rowery elektryczne w niedalekiej przyszłości mogą stać się równie popularne jak klasyczne. Widzimy ten trend i wykonujemy ruch naprzód, wprowadzając różne wersje eBike’ów, chociaż polski rynek może być na to jeszcze niewystarczająco gotowy. Brakuje świadomości dotyczącej zalet takiego rozwiązania – tłumaczy Kristopher Kurowski, Brand Manager firmy Kross. - Jako krajowy lider branży rowerowej czujemy się wręcz w obowiązku wyznaczać nowe trendy i oswajać rynek z tą technologią. W końcu eBike może posłużyć wszystkim, także osobom starszym i borykającym się z problemami zdrowotnymi, które mają obawy przed wsiadaniem na tradycyjny rower ze względu na swoją kondycję  – dodaje.

W przyszłym roku wszystkie nowe elektryki z najnowszej kolekcji - tak jak i inne modele - będzie można przetestować podczas kolejnej odsłony Kross Test Tour, czyli serii darmowych testów rowerów w różnych polskich miastach.

Warto przypomnieć, że przeprowadzone w 2016 r. badanie TNS Polska pokazało, że aż 74 proc. proc. Polaków jest skłonnych do przesiadki z roweru tradycyjnego na elektryczny. Większość respondentów jako główny powód gotowości do takiej zmiany wskazuje na szybkość przemieszczania się, wygodę i brak konieczności przebierania się w przypadku dojazdu do szkoły czy pracy. Z kolei aż 85 proc. jest w stanie wybrać rower elektryczny zamiast komunikacji publicznej ze względu na tłok. Dla 61 proc. ankietowanych istotna jest kwestia ekologii, a dla 57 proc. argumentem rozstrzygającym na rzecz roweru na prąd pozostaje wyraźna poprawa kondycji fizycznej.

Wszystkiego na temat nowych eBike’ów z kolekcji 2018 marki Kross możemy dowiedzieć się na stronie www.kross.pl/pl/ebike.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Nowy BMC Speedfox – synchronizacja i integracja na najwyższym poziomie Biuro prasowe
2017-10-10 | 18:29

Nowy BMC Speedfox – synchronizacja i integracja na najwyższym poziomie

BMC wprowadza na rynek nową serię rowerów górskich BMC Speedfox. Jak zapewnia producent, te zaprojektowane od nowa modele trailowe (tzw. ścieżkowce) są proste w użytkowaniu,
Sport Nowe rowery górskie BMC Agonist
2017-07-22 | 22:53

Nowe rowery górskie BMC Agonist

Szwajcarska marka BMC wprowadza na rynek nowe rowery górskie. BMC Agonist to sprzęt gwarantujący największy komfort spośród wszystkich modeli cross country (XC) tego producenta.
Sport Sport w okularach – bezpieczny czy nie?
2017-07-06 | 01:00

Sport w okularach – bezpieczny czy nie?

    Moda na aktywność fizyczną i uprawianie sportów opanowała Polskę na dobre. Z badań TNS Polska wynika, że niemal połowa Polaków uprawia różne formy

Partner serwisu

Advertisement

Patronaty medialne

Obsługa konferencji prasowych i innych wydarzeń

Agencja informacyjna Newseria wykonując zleconą obsługę wydarzenia przygotowuje pełny zapis konferencji, a także realizuje wywiady z gośćmi i uczestnikami wydarzenia. 

Technologie

Naukowcy z UW tworzą sztuczną fotosyntezę. Chcą wykorzystać energię słoneczną do produkcji „paliwa przyszłości”

Naukowcy z Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego prowadzą badania nad sztuczną fotosyntezą. Chcą dowiedzieć się, jak gospodarują energią organizmy poddawane działaniu ekstremalnych bodźców środowiskowych. W tym celu badają aparat fotosyntetyczny czerwonej mikroalgi, która potrafi przetrwać w warunkach podobnych do tych panujących na Ziemi kilka miliardów lat temu. Ich prace mogą pozwolić na sterowanie procesem fotosyntezy, co może przyczynić się np. do spopularyzowania paliwa wodorowego.

Technologie

Biometria głosowa pozwala zidentyfikować rozmówcę, ale również jego intencje. To szansa na zwiększenie wykrywalności ataków terrorystycznych

Rozwiązania biometryczne, jak rozpoznawanie głosu, skanowanie odcisków palców czy tęczówki oka, mają coraz więcej komercyjnych zastosowań. Można się z nimi zetknąć nie tylko w bankowości lub przy odprawie na lotnisku, ale też w najnowszych, domowych gadżetach. Zarówno hakerzy, jak i twórcy takich rozwiązań cały czas pracują nad ich bezpieczeństwem. Biometria głosowa może nie tylko identyfikować użytkownika, ale również rozpoznać jego intencje. To szansa na większą wykrywalność np. ataków terrorystycznych.

 

Handel

Narzędzia analizy biometrycznej pokazują, jak klienci reagują na dany produkt czy usługę. Za kilka lat mogą zrewolucjonizować rynek marketingu

Połączenie biometrii i badań behawioralnych pozwala sprawdzić, jak klienci odbierają dany produkt czy usługę na podstawie zachowań organizmu. Ruchy gałki ocznej, mikroruchy mięśni twarzy czy bioelektryczna czynność mózgu zdradzają emocje i reakcje na konkretne bodźce. W ten sposób można sprawdzić, czy klientom spodobał się nowy spot reklamowy albo czy przestrzeń w galerii handlowej została rozplanowana optymalnie. Uniwersytet Warszawski dysponuje oprogramowaniem, które pozwala optymalizować takie informacje. Podobnym posługuje się Stanford University i prestiżowy MIT.

Logotypy

Logotypy serwisu Newseria Innowacje do pobrania

Wszystkie nasze logotypy przedstawiciele mediów mogą pobrać na tej podstronie.