Komunikaty PR

Czy eBike to przyszłość branży rowerowej?

2017-10-18  |  11:10
Biuro prasowe

Do takich wniosków można dojść, obserwując najnowsze trendy w krajach zachodnich. Na dojrzałych rynkach już co piąty kupowany rower to model elektryczny, a w samej Belgii i Holandii co trzeci. W Polsce ten segment dopiero raczkuje, co zamierza zmienić marka Kross. Do kolekcji 2018 wprowadziła aż sześć nowych modeli eBike’ów o mocno wyczynowym zacięciu. W przyszłym roku wszystkie będzie można darmowo przetestować.

Przyglądając się strukturze sprzedaży rowerów w 2016 roku, prognozy dla fanów dwóch kółek z doładowaniem elektrycznym są bardzo obiecujące. W krajach Europy Zachodniej, gdzie rynek rowerowy jest już od dawna ugruntowany, rowery wspomagane elektrycznie stanowią już ponad 20 proc. ogólnej sprzedaży. W Austrii jest to 22 proc., w Szwajcarii o punkt procentowy więcej, w ojczyźnie dwóch kółek Holandii 30 proc., a w Belgii nawet 39 proc. Można zauważyć też tendencję, zgodnie z którą w niektórych krajach (Norwegia, Holandia) liczba sprzedawanych rowerów maleje, ale rośnie wartość rynku – właśnie dzięki sprzedaży eBike’ów. Trudno znaleźć zachodnioeuropejski kraj, w którym te liczby by nie rosły.

Już nie tylko dla najbogatszych i pasjonatów branży

W Holandii z uwagi na kulturę jazdy rowerowej i płaskie ukształtowanie terenu wśród rowerów elektrycznych dominują rowery miejskie i turystyczne.

- Z kolei w Austrii czy Szwajcarii, obok miejskich i trekkingowych modeli, udział eMTB jest znaczny. Można w tym przypadku mówić o 20-30 proc. udziale w rynku – mówi Anna Para, analityk rynku firmy Kross. - Rowery elektryczne coraz bardziej przypominają te konwencjonalne, a baterie są coraz lepiej zintegrowane. Pewne jest, że rynek będzie się nadal rozwijać. Już teraz znajdziemy rowery elektryczne w każdym segmencie, nawet dziecięce, enduro czy szosowe, które mają tylko wspomagać użytkownika na trudnym odcinku trasy – zaznacza.

A co ze średnią ceną eBike’ów, na które decydują się przesiąść rowerzyści? W Belgii czy Norwegii wynosi ona około 2200 euro, w Hiszpanii 1740 euro, zaś w Szwajcarii 1650 euro. Należy spodziewać się spadku cen rowerów elektrycznych na Zachodzie wraz z upowszechnieniem się technologii z zastosowaniem silnika, baterii itp.

Potencjał jest, ale brakuje świadomości

W Polsce segmentów rowerów elektrycznych ciągle stanowi specyficzną niszę. W końcu, według danych Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, średnia cena roweru kupowanego w naszym kraju w 2016 r. wynosiła niecałe 1,5 tys. zł. Ale to też zaczyna powoli się zmieniać. Największy polski producent Kross, po udanym debiucie w obecnym roku trekkingowego modelu Trans Hybrid, do swojej kolekcji 2018 postanowił wprowadzić aż sześć nowych rowerów elektrycznych w różnych wariantach. Oprócz rozwinięcia koncepcji Trans Hybrid o kolejny model w ofercie pojawiła się też seria Boost, do której zaliczają się ceniony górski model Level, znany ścieżkowiec Soil i górska propozycja dla pań - Lea.

- Spokojnie można stwierdzić, że rowery elektryczne w niedalekiej przyszłości mogą stać się równie popularne jak klasyczne. Widzimy ten trend i wykonujemy ruch naprzód, wprowadzając różne wersje eBike’ów, chociaż polski rynek może być na to jeszcze niewystarczająco gotowy. Brakuje świadomości dotyczącej zalet takiego rozwiązania – tłumaczy Kristopher Kurowski, Brand Manager firmy Kross. - Jako krajowy lider branży rowerowej czujemy się wręcz w obowiązku wyznaczać nowe trendy i oswajać rynek z tą technologią. W końcu eBike może posłużyć wszystkim, także osobom starszym i borykającym się z problemami zdrowotnymi, które mają obawy przed wsiadaniem na tradycyjny rower ze względu na swoją kondycję  – dodaje.

W przyszłym roku wszystkie nowe elektryki z najnowszej kolekcji - tak jak i inne modele - będzie można przetestować podczas kolejnej odsłony Kross Test Tour, czyli serii darmowych testów rowerów w różnych polskich miastach.

Warto przypomnieć, że przeprowadzone w 2016 r. badanie TNS Polska pokazało, że aż 74 proc. proc. Polaków jest skłonnych do przesiadki z roweru tradycyjnego na elektryczny. Większość respondentów jako główny powód gotowości do takiej zmiany wskazuje na szybkość przemieszczania się, wygodę i brak konieczności przebierania się w przypadku dojazdu do szkoły czy pracy. Z kolei aż 85 proc. jest w stanie wybrać rower elektryczny zamiast komunikacji publicznej ze względu na tłok. Dla 61 proc. ankietowanych istotna jest kwestia ekologii, a dla 57 proc. argumentem rozstrzygającym na rzecz roweru na prąd pozostaje wyraźna poprawa kondycji fizycznej.

Wszystkiego na temat nowych eBike’ów z kolekcji 2018 marki Kross możemy dowiedzieć się na stronie www.kross.pl/pl/ebike.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Komunikaty PR”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy (media)
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Sport Nowa seria rowerów szosowych BMC Teammachine ALR Biuro prasowe
2018-07-15 | 14:45

Nowa seria rowerów szosowych BMC Teammachine ALR

Szosowe rowery BMC Teammachine ALR to kolejna z nowości w kolekcji marki BMC Switzerland. Jak tłumaczy producent, nowe modele wyróżniają się m.in. zaawansowanymi technologicznie i
Sport SOCZEWKI SPORTOWE HOYA Sportive TrueForm
2018-07-04 | 22:35

SOCZEWKI SPORTOWE HOYA Sportive TrueForm

Soczewki sportowe Hoya Sportive TrueForm to niezbędny produkt dla wszystkich aktywnych fizycznie użytkowników okularów. Przygotowane zostały z myślą o osobach uprawiających
Sport BMC prezentuje wszechstronne rowery szosowe Roadmachine X
2018-06-26 | 20:40

BMC prezentuje wszechstronne rowery szosowe Roadmachine X

Rowery szosowe BMC Roadmachine X to jedna z nowości w kolekcji szwajcarskiej marki BMC na rok 2019. Jak tłumaczy producent, nowe modele są wszechstronne – stworzono je dla osób

Relacje

Bezpieczeństwo

Autonomiczna łódź z napędem odrzutowym uratuje tonących. W przyszłości będzie ostrzegać przed prądami morskimi

Co roku tysiące ludzi umiera w wyniku utonięcia. W morzach ginie nawet 4,5 proc. imigrantów – wylicza włoski think tank ISPI. Część tych osób można byłoby uratować. Zdalnie sterowana łódź ratownicza Emily może pomóc tym, do których nie mogą dotrzeć zwykli ratownicy. Łódź umożliwia obrazowanie podwodne, pokazuje obraz w zasięgu do stu metrów od łodzi, dzięki czemu łatwo się zorientować, gdzie znajdują się poszukiwani ludzie lub przedmioty. Obraz z sonaru odbierany jest przez stację znajdującą się na lądzie. W ten sposób można określić lokalizację topielca.

Firma

Hybrydowy notatnik automatycznie utworzy cyfrową kopię odręcznych notatek do późniejszej edycji. To może być rewolucja dla studentów i przedsiębiorców

Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń wyposażonych w zaawansowane systemy rozpoznawania pisma. Można znaleźć je zarówno w smartfonach, tabletach, jak i komputerach hybrydowych. Wykorzystując cyfrowy rysik, można łatwo zdigitalizować odręczne notatki oraz rysunki. Hybrydowy notatnik RoWrite idzie o krok dalej. Przechwyci zapiski wykonane za pomocą zwykłego pióra na papierze i automatycznie przeniesie je do chmury danych, tworząc ich cyfrową, edytowalną kopię.

Infrastruktura

Inteligentna podłoga wytworzy prąd z ludzkich kroków. Rozwiązanie pozwoli zasilić w energię całe miasta

Z raportu IEA wynika, że już na początku 2018 roku na świecie zużywano 75 proc. prądu, który miał wystarczyć na kolejne kilkanaście lat. Na ratunek przychodzą nowe rozwiązania, w których rolę baterii spełnia człowiek. Zwykły ruch może stanowić niewyczerpane źródło energii, zasilić miasta, oświetlić pomieszczenia. Na rynku pojawiła się już odzież z wkładkami, które wytwarzają prąd dzięki ruchom ciała użytkownika. Brytyjscy naukowcy opracowali natomiast wykładzinę, która przetwarza energię kinetyczną ludzkich kroków na energię elektryczną.